Advertentie

Jannes Koetsier over oprechte vaccinatie-info


Jannes Koetsier

x

Jannes Koetsier over oprechte vaccinatie-info

2014 WantToKnow.nl/.be

 

jannes koetsier SBS tweet
Jannes Koetsier is medisch adviseur en is vaak woedend, zoals hier uit deze Tweet blijkt, over de schandalige behandeling van mensen, door het ‘medische bolwerk’. Met name het beruchte ‘shaken baby syndrome’ blijkt vaak voor heftige situaties te zorgen. (klik voor lead naar dat artikel)

Heb je even tijd in deze hectische tijden voor een interessant gesprek over gezondheid? John Consemulder spreekt met Dr. Jannes Koetsier, die een rijke ervaring en kennis heeft op met name het gebied van vaccinaties, vaccins en de vaccinatiepolitiek van de overheid. Zoals bijvoorbeeld de schade die wel degelijk kan ontstaan door vaccinaties. En hoe daarbij ouders regelmatig als daders worden aangemerkt (HIER), een situatie die hem een doorn in het oog is.

De hautaine houding van gezondheidsautoriteiten heeft er in zijn ogen toe geleid, dat veel artsen wel wéten wat er speelt, maar hun mond niet durven openen, omdat het allemaal ’toch al jaren zo gaat’.. Maar wie is Jannes Koetsier?

Jannes Koetsier is bedrijfsarts, die zich als medische onafhankelijk adviseur en arts inzet voor een oprechte gezondheidszorg. Hij is gehuwd, vader van drie kinderen. opa van vijf kleinkinderen en in zijn vrije tijd houd hij zich bezig met studeren, lezen, schrijven, pianospelen, zeezeilen, wandelen en bridge. In 1948 geboren in Meppel, maar zijn medische carrière begon in Amsterdam, waar hij ná zijn opleiding aan de Vrije Universiteit, 8 jaar als huisarts werkzaam was in de wijk Overtoomseveld.

Jannes Koetsier trekt nog steeds door het land om zijn verhaal te vertellen. O.a. hier voor de Gezond Verstand Avonden, afgelopen juni.
Jannes Koetsier trekt nog steeds door het land om zijn verhaal te vertellen. O.a. hier voor de Gezond Verstand Avonden, afgelopen juni.

Na zijn huisartsperiode had hij verschillende functies in de sociale zekerheidssector. Was onder meer verzekeringsarts, medisch directeur van het GAK in Rotterdam, onderdirecteur medische zaken van GAK Nederland, commissaris van de Arbo Groep Gak en hij was oprichter van de arbodienst ‘Arbo Groep Holland’ het huidige Achmea-arbo).In die periode gaf hij leiding aan veel artsen en was altijd doende om de kwaliteit van het artsenwerk, met name in de communicatie met de patiënt, te bevorderen en beter te registreren.

In 2002 pakte hij zijn werkzaamheden als praktiserend arts weer op, door als senior bedrijfsarts voor de Arbo Unie Utrecht te gaan werken. Maar hij bleef ook actief in het management en werd in 2003 regiodirecteur van de Arbo Unie Drenthe. Momenteel is Jannes Koetsier freelance arts, adviseur, publicist (website) en auteur van het boek ‘De gezonde patiënt’. Daarover schrijven we hier graag een stukje, omdat het een werkelijk baanbrekende boekje is, in zijn simpelheid en tegelijkertijd diepgang..!

De Gezonde Patiënt
Sinds het uitkomen van zijn boek ‘De Gezonde Patiënt’, de start van zijn website en zijn werk als panellid voor het tv-programma AVRO-Missers heeft Jannes honderden mogelijke medische fouten onderzocht door middel van contact met de mogelijke slachtoffers en bestudering van hun medische dossiers. Als medisch adviseur werk ik samen met het letselschade-advocaten-netwerk operatiefouten.nl. Hierdoor is veel inzicht in medische foutenbronnen verkregen en in het moeilijke onderscheid tussen fout en complicatie.

Het simpele, maar uiterst krachtig geschreven boekje van Dr. Jannes Koetsier (klik voor lead)
Het simpele, maar uiterst krachtig geschreven boekje van Dr. Jannes Koetsier (klik voor lead)

Jannes Koetsier is van mening dat artsen en ziekenhuizen meer van hun fouten zouden kunnen en moeten leren dan nu nogal eens het geval is door ontkenning en door de invloed van aansprakelijkheids-verzekeraars van de artsen. Gedurende zijn periode als arts hoorde hij veel verhalen van mensen over hun belevenissen in de medische wereld. Vaak bleek het medisch bedrijf niet adequaat en klantgericht te handelen, veelal zonder dat zelf overigens te beseffen. Daarom schreef Jannes dit boek; over de rol van ‘ziekte-consumenten’ en de ‘ziekte’ van het medisch bedrijf.  Want je  bent niet per definitie een patiënt…!

Als je bij een dokter komt, word je op voorhand al ‘patiënt’ genoemd en je weet het: een patiënt is iemand die ziek is.>! Gek eigenlijk, want dat moet nog maar blijken toch? De dokter weet nog niet waarom je op zijn spreekuur komt en of je überhaupt wel ziek bent..! Dat je dus een klacht hebt, betekent niet direct dat je een ‘medische’ ziekte hebt En als dat wel zo is, dan is nog niet zeker of het medisch bedrijf wel iets voor je kan doen. Klachten zijn vaak ook niet (geheel) lichamelijk.!

Doordat artsen zich steeds verder medisch specialiseren, zijn ze vaak meer geïnteresseerd in een ‘stukje van de patiënt’, dan in de gehele mens waar ze mee te maken hebben. Over mogelijke onbewuste emotionele oorzaken van ‘ziek-zijn’, kun je met de arts meestal niet van gedachten wisselen. Ook patiënten gaan deze samenhang tussen lichaam en geest vaak uit de weg en dat leidt weer tot verdere symptoombestrijding. Het resultaat is, dat je als mens niets leert over de mogelijke oorzaken van jouw ziek-zijn.

De 8-jarige Freek Hagoort. Het onderzoek naar zijn dood verstrikt in de bizarre starheid van het RIVM..?
De 8-jarige Freek Hagoort overleed in juni 2009, kort nádat hem een vaccinatie was toegediend. Het onderzoek naar zijn dood volledig dreigde verstrikt te raken in de bizarre starheid van het RIVM..!! Het was o.a. Jannes Koetsier die -via contact met de ouders- ervoor zorgde dat deze zaak uiteindelijk in een klinkende overwinning voor de ouders eindigde. Maar wat is een overwinning, als je je kind bent verloren aan veilig en effectief geachte vaccins..!

Weten we zelf eigenlijk wel voldoende wat we precies willen van die dokter? Meestal niet dus, met als gevolg dat we de regie volledig aan de dokter overlaten. Want hij gaat je toch ‘beter’ maken. Dat is echter niet altijd zonder risico, want door het opkijken tegen de medische vakgebied, worden de beperkingen van het medisch bedrijf onvoldoende bekend bij de consument.

Natuurlijk vinden er in het medisch bedrijf ook vele goede dingen plaats, die soms ook de regie wel van je over moéten nemen. Bijvoorbeeld bij een blindedarmontsteking of een liesbreuk. Maar er zijn genoeg situaties waarbij je meer invloed kunt uitoefenen op je behandeling en je staat veel sterker als je weet wat je wel en niet wilt van de dokter, waar deze dokter je wel of niet mee kan helpen.

De meeste mensen die zich gezond voelen, verdiepen zich niet in hoe het bezoek aan een (huis)arts beter kan verlopen. Jannes Koetsier over dit boek: “Ik hoop dat elke gezonde consument dit boek gaat lezen. Want als er zich eenmaal klachten voordoen, is er soms weinig tijd om u te verdiepen in de werking van het medisch bedrijf en uw rol als consument. Als dit boek u helpt om artsen minder nodig te hebben, dan heb ik mijn doel bereikt.”

(wil je even in het boekje kijken, klik dan HIER voor een pdf)

x

* * *
x

5 gedachten over “Jannes Koetsier over oprechte vaccinatie-info

  1. Er zijn er meer die pleiten voor oprechte vaccininfo.

    EUROPEES MANIFEST TEGEN VERPLICHTE VACCINATIE
    Volgens het Opperste Gerechtshof van de USA zijn ‘vaccins onvermijdelijk onveilig’. Verplichte vaccinatie betekent dus dat sommige kinderen schade zullen oplopen. Ouders moeten daarom in staat zijn en aangemoedigd worden om een geïnformeerde keuze te maken voor hun kinderen, en de risico’s van wel of niet vaccineren ten volle begrijpen. Wanneer een kind schade oploopt, dan moet de samenleving dit vergoeden en de zorg voor dat kind financieel ten laste nemen, en dit door een schadevergoeding te eisen ten laste van de producent van het vaccin. http://www.efvv.eu/index.php/europees-manifest-tegen-verplichte-vaccinatie

    Het European Forum for Vaccine Vigilance: een coalitie van groepen en personen in Europa die het brede publiek, de politici en de pers willen informeren over de bijwerkingen van vaccins. http://www.efvv.eu/index.php/efvv-home/flemish

  2. Misschien moeten ouders aan hun arts vragen of hij een verklaring wil ondertekenen dat hij garandeert dat hun kind geen schade zal ondervinden///

    Wil hij dat niet is er geen enkele reden nog plicht om dit te laten gebeuren ,,,want als ouder ben je verplicht om de rechten en de zorg van het kind te verdedigen.
    Gewoon even zakelijk onderhandelen… bij alles wat we kopen vragen we toch om een garantie bewijs?

    Je kind is het kostbaarste bezit mag je dus even naar de voorwaarden vragen en kijken of het wel klopt!

  3. Ik ben blij met deze informatie. Ik ben het er vierkant mee eens. Ik geef het wel eens door aan mensen, maar helaas hechten ze er geen waarde aan. Ik heb zelfs meegemaakt dat een kennis mij vroeg “waarom ben jij altijd zo negatief?” Deze kennis heeft allerlei mankementen en slikt van alles. Haar voeding bestaat uit het unileverdieet en dagelijks gebruikt ze aspartaam/zoetjes en drinkt breezer. Ik snap niet dat ze dat niet inziet of misschien niet in wil zien. Zoals Jannes Koetsier ook zei geven sommige mensen de verantwoordelijkheid over hun gezondheid uit handen en willen ze ook niet weten hoe het werkelijk in elkaar zit. Ik heb ook meegemaakt dat mensen zeggen “je moet nu maar eens ophouden met die broodje aap verhalen. Het is allemaal internetpraat”. Dan denk ik wel eens “ik zeg niets meer. Ik laat ze gaar smoren in het pharmagif”.

    1. Hallo Arien, ik las je frustratie en aangezien het hier gaat om een kennis waar je kennelijk wel iets meer dan gemiddeld om geeft, kan je een aantal stappen van de ‘Soul-approach’ voor hele goede goede vriend(inn)en toepassen. Stel je even voor dat het je allerbeste vriend(in) is en dat je, bij wijze van spreken, door het vuur voor jullie vriendschap gaat. Je hebt hem/haar een kado te geven. Daarom leg je je hele Ziel en Zaligheid in je wedervraag, nadat hij/zij heeft gezegd “Waarom ben je altijd zo negatief?” met stap 3: Tel in rustig tempo in jezelf tot tien: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 en besef wat je voelt: teleurstelling of frustratie? Stap 4: Benoem dat gevoel van teleurstelling of frustratie en uit dat tegen hem/haar, bijvoorbeeld: “Omdat ik om jou geef en ik denk een hele goede tip voor je te hebben, ben ik teleurgesteld dat ik dat je deze tip nu niet aan je kan geven, althans dat je ‘m niet wilt horen.” En dan de wedervraag: “Vind je het vervelend dat ik me zo met je bemoei?” Blijf doorademen, wat er ook gebeurt en wacht af. Het voordeel van deze aanpak is dat je De Vrije Wil van de ander respecteert en dat jij van je vervelende gevoel af bent. Die ander is zelf verantwoordelijk voor zijn of haar ontwaken en kan zelf beslissen om je kado alsnog aan te nemen of te accepteren. Moet lukken, toch?! 😉

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.