Advertentie

20-13 en de opkomst van ‘La Voce Divina’..!


x

x

“The consciousness in you and the consciousness in me,
apparently two, really one, seek unity and that is love.

“It is always the false that makes you suffer, the false desires and fears,
the false values and ideas, the false relationships between people.

Abandon the false and you are free of pain; truth makes happy, truth liberates.”

x
(vert.)

“Het bewustzijn in jou en het bewustzijn in mij,
schijnbaar twee, feitelijk één, zoeken vereniging en dat is Liefde.

Het is altijd het valse dat je doet lijden, de valse verlangens en angsten,
de valse waarden en ideeën,
de valse relaties tussen mensen.

Verlaat het valse en je bent vrij van pijn, de waarheid maakt je gelukkig, de waarheid bevrijdt.”

x

Nisargadatta Maharaj

x

* * *

x

20-13 en de opkomst van ‘La Voce Divina’..!

2013 © Boudewijn; van de familie Zweerts

x

De ondergang van onze duisternis is in januari 2013 ingezet. Zoals bij het aanbreken van de dag de eerste zonnestralen worden gevoeld, zo brengt het aanbreken van een nieuw tijdperk hetzelfde gevoel van warmte in de vorm van hoorbaar licht. Uit ervaring blijkt dat mensen tot een nieuw nog onbewust besef komen in ontmoeting met de nieuwe ‘Divine 9’ pianostemming, een stemming die gebaseerd is op de heilige geometrie. Het nummer ‘Revolution Number 9’ van de ‘Beatles’ bevat deze filosofie, maar de ‘Fab4’ waren nog niet in staat om de vertaalslag te maken naar de achtergronden van deze natuurlijke, perfecte frequentie.

animated YinYang vrouwelijk mannelijkDat is nu wél gelukt, teruggevonden door Gert Kramer, de grondlegger en bedenker van Divine 9 Music. De verbinding tussen hoofd en hart wordt op collectief niveau gevonden op onze planeet. Divine 9 Music is, voor zover bekend, de eerste muzikale uiting in de hele wereld die deze verbinding faciliteert. De wetenschappelijke basis van deze theorie met wiskundige perfectie vindt zijn oorsprong in de natuur (spiraal).

De vertaling van deze theorie naar muziek maakt dat de onzichtbare spirit met de harde, hoofdelijke wereld van het denken wordt verbonden. Kort gezegd komt het hierop neer:

Divine 9 Music is hoorbaar licht waarin wetenschap en spiritualiteit zich verenigen..

Deze symbiose of synthese betekent dat het gevecht voorbij is en wij mensen in vrede en het huidige moment verder zullen gaan. Het experiment begon “In den beginne…” en eindigt bij haar laatste woord. La Voce Divina, zij die trilt vanuit zuiverheid. Het valse voorbij, terug naar het natuurlijke, naar de bron, naar het ware, authentieke, dat wat wij werkelijk zijn, de mens als verbinding tussen Hemel en Aarde.

Het toegeven aan je eigen spiritualiteit of goddelijkheid staat voor ons gelijk aan het toegeven van je vrouwelijke kant. Je zou dat het Maria Magdalena gevoel kunnen noemen. Met de balans tussen de Man/Vrouw polariteit ontstaat het geniale wezen. Het harde mannelijke ratio (licht/elektrisch) dat in harmonie durft te acteren met het kwetsbare vrouwelijke hart (liefde/magnetisch) en andersom, is voor ons de stap naar een dimensie die ons allen ten goede komt. Het is de Koning die de sacrale verbinding aangaat met de Koningin.

“Je gaat het pas zien als je het door hebt”. – Johan Cruijff

De toehoorder van La Voce Divina bepaalt in hoeverre hij de stem tot zich laat doordringen. De stemming faciliteert slechts en doet zowel bewust als onbewust iets met mensen. Een gast tijdens het tweede Canto Ostinato concert op 13 april verwoorde het zo:

 new_flower_of_life“Een zeer intens concert. Bij de eerste noten was ik meteen emotioneel. De tranen kwamen, mijn hele lichaam reageerde zeer sterk. De eerste 7 kwartier kon ik nauwelijks stilzitten, mijn voeten en benen werden gegrepen door het ritme, mijn handen verkrampten. Het voelde als een innerlijke strijd in het duister tegen alle negativiteit in mijn systeem, alle paniek, wanhoop en doodsangst als gevolg van mijn (…om privacyredenen weggelaten…). Opeens klaarde het licht op, de muziek werd subtiel, transparant en de toonhoogte steeg op. Van binnen werd alles licht, rustig en vredig. Mijn bewustzijn kwam in vertrouwen, acceptatie en zelfliefde. Een zeer indrukwekkende en helende ervaring. Dank, dank, dank.”

De wetenschappelijke basis
Dit is de vertaling uit het Engels van Gert Kramer, de schepper van ‘Divine 9 Music’.
“Bij muziek draait het allemaal om frequenties. Bij frequenties gaat het om nummers en nummers kunnen gebruikt worden om ‘bewuste’ energie vormen te definiëren die bepaalde karakter eigenschappen hebben. Harmonie of perfecte balans en disharmonie of valsheid kunnen gezien worden als de manier waarop deze vormen samenspelen om nieuwe vormen te creëren. Het is in de interpretatie van die nummers dat we kunnen ontdekken hoe we perfectie kunnen creëren, waarbij ik perfectie definieer als de perfecte balans tussen het feminiene en het masculiene, de voedende en creërende krachten die bekend staan als Yin en Yang.

De nummer 9 is het enige nummer dat zichzelf creëert. 3 wordt 6 en terug. Dit Goddelijke nummer staat bekend als 999 (waarbij 27 de start is van de 432-sequentie) en vele van deze afgeleiden zijn door religies gebruikt en worden teruggevonden in religieuze gebouwen over de hele wereld (zoals 9, 54, 72, 108, 540, 432.000, 311.040.000.000.000 etcetera).”

.
.

The Angelic Music
Met het nummer ‘9’ creëren we Goddelijke-9-Muziek (Divine 9 Music), de Engelenmuziek waarover in het Bijbelse boek ‘Openbaringen’ over werd gesproken. Het getal ‘9’ is zowel mannelijk als vrouwelijk en kan als zodanig worden verkregen door de 24-staps cyclus binnen de spiralerende groei (Fibonacci).

De ‘9’ is tijdloze en ruimteloze stilte, van waaruit alle beweging voortkomt. De ‘9’ is de mediator die jou je eigen gedrag terug reflecteert. De ‘9’ stelt de andere getallen in staat hun frequentie op te liften en daarmee hun bewustzijn, om daarmee de situaties op te lossen waarmee zij worden geconfronteerd.

In de stilte in onszelf vinden we de zegening, omdat het ware ‘Koninkrijk van het Bewustzijn’ binnen in ons ligt. De realiteit die om ons heen is, is slechts een spiegel, waarin we de resultaten terugvinden van onze eigen aannames, en die leiden tot ons gedrag, ergo een zekere vibratie van onze ‘Divine Music Temple’, onze goddelijke muziektempel, namelijk ons lichaam.
En omdat gelijke vibraties elkaar aantrekken en hogere vibraties lagere vibraties aantrekken, dien je, wanneer je jouw realiteit wilt veranderen, jouw ‘vibes’ aan te passen, ergo jouw set van aannames. ‘Divine 9 Music’ kan jou daarbij helpen om dit te realiseeren, waarbij het een soort ‘muzikale-spiegelmentor’ is.

Bezoek een van de volgende concerten van ‘La Voce Divina’
Het derde concert in Divine 9 zal op donderdagavond 2 mei in Haarlem plaatsvinden. Simeon ten Holts’ ‘Canto Ostinato’ zal dan worden opgevoerd door Zwaan Stam en Eric Langedijk op een Fazioli 308. De Fazioli is een volledig met de hand gemaakte vleugel en komt uit Italië. Het is een van de mooiste klassieke vleugels die op dit moment worden gemaakt. Leverancier is Evert Snel, die onder andere aan het Concertgebouw in Amsterdam zijn vleugels verhuurt.

Locatie: Nieuwe Kerk uit 1649 te Haarlem, aan het Nieuwe Kerksplein 36. (wegens de mogelijk vele aanmeldingen op het latste moment zijn we inmiddels  uitgeweken van de Waalse Kerk naar deze grotere ‘Nieuwe Kerk’. Parkeren in parkeergarage ‘Houtplein’ (10 min. lopen)
Aanvang: 20.15 uur. Deuren openen om 19.15 uur. Duur van het concert: 2 uur (geen pauze).

Het vierde concert wordt gegeven op 17 mei in Zutphen en zo toeren wij door Nederland. Houdt de blog in de gaten of schrijf je in voor de nieuwsbrief. De blog met alle informatie: lavocedivina.blogspot.com

x

 

26 gedachten over “20-13 en de opkomst van ‘La Voce Divina’..!

  1. @ Guido,

    Dank je wel voor dit schitterende artikel, en de fantastische muziek.
    Puur genieten.
    Een aanvulling van wat ik eens las vanuit de nummerologie: “getal 99, de vervolmaking van de Evolutie cyclus. Kosmische, persoonlijke vervulling. THE END. Het volgende level van liefde, van hart, van ziel en dienst aan de planetaire Evolutie door zelf healing. Een kwantumsprong naar de onbekende geschenken komen doorheen de 9. Ben je klaar om meer te zien en te zijn dan je op dit moment bent? 9 is de foto afwerker op een hemelse lijn van meervoudige keuzes. Als je gelooft dat je hebt gewonnen, dan heb je gewonnen.”
    Komt vrijwel overeen met bovenstaande tekst. Heel mooi, het getal 9 laat ons zien waar we nu zijn, en waar we naar op weg zijn.

  2. Ik ben toch wel heel erg benieuwd naar een onderbouwing van deze ‘nieuwe’ ontdekking. Vooralsnog is alles gespeeld binnen de reguliere traditionele toonladder. Mochten ze als basis A=432Hz gebruiken, alle klassieke muziek werd vroeger gespeeld in die stemming, toen is dat veranderd naar 440, 444 en andere frequenties. Wederom niets nieuws onder zon.

    Een mooie compositie, absoluut, maar ook niet meer dan dat!

    De verwijzing naar de Fibonacci sequence levert ook niet de werkelijke harmonie van het universum op. In verhouding tot de fysieke celdeling zoals we dat zien in de natuur klopt dit inderdaad. Maar het universum is energie en dan is Phi meer op zijn plaats. Het benadert elkaar, maar Phi is nauwkeuring en kent geen begin noch eind.

    Wanneer je Phi gebruikt om een harmonische toonladder te creeeren dan begin je pas echt de mystiek van muziek te horen. Het enige ‘probleem’ is dat je er bijna geen muziek mee kunt maken omdat alles elkaar harmonisch aanvult. Muziek die we als ‘een liedje’ kunnen waarnemen ontstaat bij de gratie van dissonantie. Het is als het ware juist de frictie tussen tonen die de muziek maakt, net als stilte zijn kracht kent.

    De twee tonen die je continue hoort op de achtergrond heeft nog het sterkte effect op onze hersenen. Deze vorm van (binaural) beats zorgt ervoor dat je hersenen in een alfa* stand komen die je als het ware doen wegdromen. *(afhankelijk van het aantal repetities heb je alfa, beta, theta of delta waar over het algemeen het meest mee gewerkt wordt)

    Bovenstaand Divine 9 is een mooi bedacht esoterisch verhaal maar het is meer marketing dan vernieuwend. Er is veel soortgelijke muziek op de markt die even adembenemend is zonder zweverig te doen.

    Voetjes op de grond en veel luisterplezier!!

    1. Dag Edwin, Leuke reaktie van je.
      Divine 9 music is zeker niet bedacht als marketingverhaal. Eerder andersom.
      Misschien vind je het leuk om naar het concert te komen om het te ervaren zodat je vanuit je gevoel en niet vanuit je hoofd een mening kan vormen.
      Voor de onderbouwing vanuit het hoofd kan ik je verwijzen naar de website van Gert Kramer http://www.thesharingsociety.com/divine-9-music waar een onderbouwing van de stemming als alternatief op de gelijkzwevend stemming is te vinden. Ook in zijn boeken die op the sharing society staan kan je hier informatie over vinden.

      Tot de 12e in Haarlem?!
      Gijs

    2. Hoi Gijs,

      Ik ben even naar je website gegaan.. een B tunen op 240.325927734375 zodat je op 9 uitkomt, kom op nou, laten we wel gewoon reeel blijven doen. hahaha.. Ik heb veel onderzoek gedaan hiernaar en daarbij ook veel informatie gechannelled gekregen.

      Kijk je bijvoorbeeld naar de klanken van Gregoriaans gezang dan kom je ook op een prachtige harmonische invulling die niet past binnen de conventionele toonladder. De opbouw numerologisch daarbij is 9 – 3 – 6 en dat herhaalt zich. En daarbij hebben de tonen niets achter de komma 😉

      Jullie tuning is gelijk aan de zuiverder versie van de oorspronkelijke toonladder, net zoals True Temperament (http://www.truetemperament.com/) dat voor gitaar realiseert. Met strijkinstrumenten zul je dit effect ook sneller benaderen omdat je niet gehindert wordt door fretten.

      Een heel bijzondere harmonisch om mee te werken is 528Hz. Dit verkrijg je door A=444Hz te tunen en dan een C te spelen. Deze toon is gelijk aan de MI uit het Gregoriaanse schema. Resoneert op het Solar Plexus, ons kracht centrum.

      Ik ontken de achtergrond en theorie achter je verhaal niet maar er is reeds zoveel gedaan op dit vlak dat het enigszins hoogdravend overkomt om dit als Divine 9 weg te zetten. Ik heb zelf ook muziek uitgebracht voor meditatie op basis van deze ‘alternatieve’ frequenties en ook daarop zijn de reacties bijzonder positief. Toch is dit allemaal logisch en rationeel benaderbaar. Echter, wanneer het aankomt op het componeren van muziek en de arrangementen, dan raken we het Goddelijke, namelijk ons creatieve potentieel.

      Ook jullie uitvoering zal altijd anders klinken, omdat het overeenkomstig de energie op dat moment wordt uitgevoerd. Daar ligt het ware mysterie!

      Veel succes met je voorstelling en wellicht tot ziens!

    3. Dag Edwin, mooi dat je zo overtuigd bent. Er is duidelijk nog meer te ontdekken dan je al weet. Doe er je voordeel mee.
      g

  3. Prachtig.
    Ik gun echt dit iedereen.
    Deze stemming creëert zo veel meer dan dat je alleen hoort.
    Het komt binnen,raakt je hart en alle cellen.
    Je voelt de Flow.
    Het werkt op veel niveaus.

    Wat zouden we veel met deze stemming kunnen bereiken in deze tijd.
    Een middel om te helen, bij je hart te komen, te verzachten, in harmonie met natuur, in balans te komen etc.
    Kortom laten we dit delen.Dit gun je toch iedereen.
    HARTe groet Dominique

  4. Dank je wel voor de mooie muziek. Is deze ook op cd verkrijgbaar ?
    Canto ostinato heb ik al een jaar of tien geleden in dansuitvoering gezien en gehoord.

    Groeten, Henny Ketelaar

    1. canto ostinato heb ik al 50 jaar geleden van Steve Reich gehoord! niets nieuws onder de zon dus. alleen met aanmerkelijk slechtere instrumenten.

  5. Helemaal mee eens Prachtige klankleuren om geheel op weg te drijven als van een donskussen in een zacht bed.
    Echter moet men wel bedenken ( en dat is zeker geen kritiek),
    dat er sinds de jaren zeventig zoveel van deze “Meditatieve”muziek is.
    Maar ook deze muziek is zeker te gebruiken bij M.O.O.G.
    (Meditatie, Ontspanning, Ontwikkeling en Geestelijkegroei).

  6. Ik zou dan maar zeggen de muziek heeft geluk gehad dat we 10 vingers hebben of dat we bij het tellen niet ook onze tenen gebruiken, anders hadden we namelijk geen 10 tallig getallenstelsel gehad en zou 9 (=10-1) geen byzonder getal zijn geweest maar 19. Beetje willekeurig allmaal

  7. Maar ja anderzijds, als je de frequenties tot op 10 cijfers achter de komma of meer specificeert kun je er altijd wel het juiste getal uit laten komen, omdat 10-en van miljardsten van hertz en kleiner toch niet meer uit maakt voor wat je hoort. Maar de info op internet is nogal beknopt dus misschien snap ik er te weinig van.

  8. hoi Kees.. dat is ook mijn reactie.. als je gaat zoeken naar getallen achter de komma dan kom je vanzelf wel een keer op 9 uit. Dit is gewoon theoretische benadering van iets wat praktisch onmogelijk is. Het is bijna al niet realistisch om te zeggen dat je een snaar absoluut op bijv 432Hz kan stemmen.. je hebt het hier over 432 trillingen per seconde!!!!! Laat staan dat je een snaar stemt op met een factor 1000 in variaties als je op bijv 432,123Hz moet stemmen.. pure onzin!!

    1. Wat een wijsheid en zekerheden. Knap hoor. En niet eens een ‘dat vind ik’ of een wat minder schreeuwerig ‘volgens mij’, maar gewoon keihard.. ‘En zo is het’.. Knap hoor…

  9. Jaja, nee zeker niets is zeker dus altijd alles onder voorbehoud formuleren; open staan. Maar waar ik kromme tenen van krijg is dat mensen zich kennelijk graag voor de gek laten houden door valsche profeeten. Dat is wel vrij zeker. Mensen hebben een sterke afnijging van zelf nadenken. Maar ja open deuren..

  10. Hallo allemaal. Ik heb nog wat zitten zoeken en heb nog een vraag: de 432 hz komt dus tot stand door te beginnen met c=1 hz met bijbehorende octaven 2, 4, 8, 16,… 256, 512 etc en zo kom je dan op een a van 432. Maar hoe de toon werkelijk klinkt hangt er dus vanaf hoe lang een seconde is. Mij lijkt de lengte van een seconde vrij willekeurig, of zit daar ook weer iets achter?

    1. Los van wat tijd eigenlijk is, een seconde is altijd even lang.
      Er is geen seconde die langer of korter duurt dan een andere seconde. Behalve wellicht in iemands persoonlijke tijdsbeleving.
      Een seconde is namelijk de eenheid om de lengte van tijd aan te geven.

      Hz = aantal trillingen / seconde

      ps: de Divine9 is anders dan de stemming met C op 1 Hz met bijbehorende octaven 2, 4, 8, 16,… 256, 512 etc .

  11. Even praktisch. Reeds een dikke 30 jaar ben ik geinteresseerd in stemmingen. Welke frequenties hebben we bij devine 9 van, bijvoorbeeld, c tot c’ ?
    Alle spirituele verhalen zijn boeiend, maar ik wil mijn (elektrische) piano even op divine 9 zetten om zelf te spelen en te luisteren.

  12. Hoi Guido.. ik wil graag wat nuances aanbrengen. Ik ben nog steeds van mening dat je geen enkel akoestisch instrument kan stemmen op bijv A# = 227.8125 Hz .. Maar toegegeven.. ben aan het rekenen geslagen en het is wel intrigrerend om te zien dat vooral de hogere noten perfect uit blijven komen op 9 waarbij het ook realistischer wordt het instrument zo te stemmen.

    Maar waarom spreek je eerst over 432Hz om die vervolgens los te laten in de uiteindelijke tonen? Die kan ik dus niet helemaal plaatsen. Heb zelf een meditatie cd gemaakt op basis van 432Hz met erg interessante effecten en veel positieve reacties. Echter ook op andere grondstemmingen waarbij je elke chakra frequenties als een zogenaamde carrier kunt gebruiken.

    Heb je deze theorie al eens toegepast op licht? Licht/kleuren hebben een hogere frequentie en het zou erg interessant zijn om te weten hoe deze theorie zich daarin vertaald.

    Ben zelf nu bezig met PHI toe te passen op frequenties ook daarin komen bijzondere verbanden naar voren.. het lijkt erop dat er 3 basis strengen van frequentie die continue op elkaar inspelen.. intuitie verteld me dat hierin een vertaling ligt van wat wij driedimensionaal noemen. Sta ervoor open dit met je te delen!

    ps.. mag misschien soms wat ongenuanceerd overkomen.. maar ik blijf liever kritisch dan zomaar dingen aannemen, er zijn meer dan genoeg ja-knikkers 😉

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.