Genetisch gemanipuleerde zaden (GM) leiden niet tot een toename van de voedselproductie – tot wat voor kort werd aangenomen - maar juist tot een fikse lagere oogst. Dat blijkt uit een 3-jarige studie door de universiteit van Kansas. Tja dat is even slikken voor GM-bedrijven als de Monsanto-daltons. Deze jongens pretenderen al een 10-tal jaren dat dit wel het geval is en zoals nu blijkt volkomen ongefundeerd. Maar inmiddels hebben deze cowboys wel een verstikkende grip op de landbouw in de wereld en ook in Europa is hen onlangs ‘Van harte welkom’ geheten.
Tekst: Guido Jonkers, bewerkt en aangevuld door Tessa Koop

Genetisch gemanipuleerde Soja
Sojazaden van Monsanto, die een hogere opbrengst zouden genereren volgens dit bedrijf, geven een 10% lagere oogst dan reguliere zaden. Overigens zijn deze resultaten een bevestiging van onderzoek eerder uitgevoerd door de universiteit van Nebraska. Hier werd ook een genetisch gemanipuleerd sojazaad van Monsanto gebruikt, maar een ander soort. Maar wel opnieuw met hetzelfde resultaat dus…!
Monsanto ontkent echter!
Ook bij GM-katoen blijken de opbrengsten flink lager te zijn dan bij reguliere zaden. En wat roepen onze vrienden van Monsanto nu? Ze ontkennen nu keihard dat bij de GM-ontwikkeling een hogere opbrengst voorop stond.
De vraag is dan natuurlijk waarvoor Monsanto en andere bedrijven deze GM-zaden dan wel ontwikkeld hebben? Behalve ter versterking van de monopolie positie van dit bedenkelijke bedrijf. Resistentie tegen schimmels e.d.? Daar gebruik je toch gewoon een biobestrijder voor? Dit is in feite net zo’n kletskoek als fluor in het drinkwater, om je tanden te sterken… Dus de dagen van GM lijken hiermee geteld. Ook de opname van GM-producten in de Codex Alimentarius is hiermee op een zeer laag pitje komen te staan. Er is nu dus een wetenschappelijk basis gelegd om GM producten te weigeren, omdat de gevaren nog steeds levensbedreigend groot aanwezig blijven.
Europa’s geheime plan
Deze informatie komt uit dit artikel (april 2008) van de Engelse krant The Independent. Maat het punt is alleen dat het lijkt alsof Europa en dan met name het Europese parlement deze informatie aan haar laars lapt. Zie het artikel (oktober 2008) uit dezelfde krant: Europa’s geheime plan om GM gewassen te promoten. Laten we voorop stellen dat iedereen het erover eens is dat we gewoon te weinig weten van de gevolgen die GM-zaad teweeg brengt wanneer deze gekruist worden met reguliere, natuurlijke zaden. Het geeft wel aan dat er grotere belangen spelen, dan onze gezondheid. Geld, macht en indirect onderdrukking..!!
Genetisch gemanipuleerde zaden leiden niet tot een toename van de voedselproductie, maar juist tot het tegenovergestelde: Tot 10% MINDER opbrengsten..! Het bewijs is inmiddels geleverd!

Veel lagere katoen-oogst met GM-zaden!
Volgens onderzoekers is de hypothese gerechtvaardigd dat de intensiteit waarmee de GM-zaden worden behandeld, hun vitaliteit beperkt. Maar daarnaast staan bestaande niet-GM-zaden natuurlijk ook onder voortdurende intense controle en wordt hun efficiency ook elk jaar weer opgevoerd. Kijk als voorbeeld eens naar onze bloembollen, waar elk jaar ook weer 10-tallen nieuwe variëteiten van verschijnen. Kortom, Monsanto, take a hike!
Grenzen aan groei
Veel wetenschappers geloven inmiddels dat GM-ontwikkelingen absoluut geen antwoord geven op de toenemende behoefte aan voedsel in de wereld. Zij vergelijken de toenemende efficiëncy van zaden met wereldrecords in atletiek: deze nemen ook in aantal per jaar af, naarmate steeds scherpere records worden neergezet. Logisch lijkt me.. Andersom gezegd; er zijn gewoon natuurlijke grenzen aan de groei. En GM kan daar niets aan veranderen, integendeel zelfs, zoals blijkt uit steeds meer onderzoeken. Nederlands parlement wordt eens wakker!!
Wil je meer weten?
Ben jij tegen genetisch gemanipuleerd voedsel? Kijk dan hier wat jij kunt doen.
Voor meer achtergrondinformatie over Monsanto, bekijk de documentaire The world according to Monsanto:
x
ach weet je we willen het zelf ! want ?? wat doen wij eraan ???????? niets totaal niets .wij laten ons gewoon molestreren en doen NIETS dus ook niet janken achteraf .toch??
We zijn hier met z’n allen bezig om eerst te ontwaken Voordat we iets kunnen doen zonder met elkander Slaags te geraken.
Want chaos in denk frequenties gaat door vele leken leven.
Waardoor aardbevingen door “eigen” Astrale machten de Aarde laten beven.
http://www.youtube.com/watch?v=TmHvOx9tPLw
NAAST Eventuele h.a.a.r.p en/of BlueBeam Stoorfrequenties,
zijn er ook New-Age’rs die velen verwarren in denkfrequenties!!!
Mijn woorden hoef echt niemand te Respecteren leer ze maar eerst in jezelf te Accepteren.
http://www.youtube.com/watch?v=GsVcUzP_O_8
Als Genetisch gemanipuleerden zijn hier (op Aarde) vele Mensen!
Die blindelings anderen respecteren zonder eigen Wensen
Dat noem ik het OranjeNazivolk zonder zelfrespecterende Lenzen.
Hopende dat mijn Tsunamiwoorden ieder een ontwakenis Toewensen
http://www.youtube.com/watch?v=TpmWzcD3NXE
Jij snapt hem,
Wel off topic maar hier zie je hoe we vanuit officiele instanties zoals het voedingscentrum is(eerlijk over eten)(ja ja) in de maling genomen worden en dat ze enkel maar de belangen behartigen van de multi nationals en niet die van U en mij !!!!!
Over aspertaan (E 951)
Laatste update:16 februari 2009.
Fabels over aspartaam
http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnGezondheid/Toevoegingen/E-nummers+additieven/zoetstoffen/fabels+over+aspartaam.htm