Advertentie

Hij vertelt wél de waarheid over 9/11!


william-rodriguezOp 25 Juni 2006 hield William Rodriguez een presentatie voor het American Scholars Symposium in Los Angeles. Daar vertelde hij het verhaal, zijn verhaal van de 9/11-aanslagen. Van binnenuit. Letterlijk! Want Rodriguez was de concerge die ook op de bewuste dag al vroeg in de gebouwen bezig was. Tot zijn grote schrik bleek, RUIM 1 UUR VOOR DE AANSLAGEN MET DE VLIEGTUIGEN, dat de WTC-torens ondermijnd waren en overal in de 2 torens explosieven afgingen..!!

foto: William Rodriguez, de concierge van het WTC. Zijn verhaal was een heldendaad, totdat.. Totdat bleek dat hij verklaringen aflegde die niet met het officiële verhaal bleken te kloppen.. Is zijn verhaal fout, of het officiële verhaal, De mensen die hij hielp met verwondingen vóór de échte aanslagen, vertellen het echte verhaal..!

Heftige explosies deden wat kennelijk gedaan moest worden: het gebouw zodanig verzwakken, dat tijdens de instorting van de gebouwen, ruim 2 uur later, de rotzooi niet op straat kwam te liggen, maar in de 6 verdiepingen van de kelderruimte..! Het klinkt misschien een beetje vreemd als we dat hier zo stellen, maar hier komt het gewoon op neer. Kijk, luister en lees. Hieronder staat de Nederlandse vertaling van de presentatie van William Rodriguez, de Google-video toont zijn emotionele verhaal in het Engels. Het is aan te raden, eerst het verhaal hieronder te lezen en dan pas de video te bekijken. Het verhaal is ongelooflijk, de implicaties onvermijdelijk: de aanslagen waren het werk van binnen de VS en niet van een stelletje kapers uit de lucht..!

 

* * *

x

Een 9/11-held: William Rodriguez

2006 © Transcriptie en vertaling: Paul Harmans (lead)

x

~Hier direct onder de lead naar de hele speech op Google Video, deze opent in een apart frame, zodat je de transcriptie van de film hieronder mee kunt lezen.

HIER

Introductie door Alex Jones: Er zijn hier vandaag zoveel helden, er zijn zoveel voorbeelden van mensen die opkomen tegen de tirannie, die de waarheid vertellen ondanks de tegenwerkingen. Ik sprak daar gisteren al een klein beetje over. William Rodriguez… stel je voor, hij was de hoofdconciërge van één van de torens, hij had de masterkey (de sleutel die op alle sloten past), het gebouw staat in brand, hij blijft daar samen met de brandweerlieden, hij begeleidt hen naar de top van het gebouw, hij leidt honderden mensen naar de uitgang en helpt vijftien daarvan fysiek naar buiten. Hij gaat terug naar binnen en het gebouw stort boven hem in, hij is voor zover bekend de laatste reddingswerker die onder het puin vandaan wordt getrokken.

Het verhaal van Rodriguez gaat voornamelijk over wat zich afspeelde in dit gat.. Dit is het gat onder het de WTC-torens, waar het puin van de ingestortte toren uit is leeggeschept. Duidelijk is de enorme grootte te zien en de restanten van de 7 (!!) etages diepe parkeergarage van de torens.
Het verhaal van Rodriguez gaat voornamelijk over wat zich afspeelde in dit gat.. De parkeergarages van WTC 1 en WTC 2. Dit is het gat onder het de WTC-torens, waar het puin van de ingestortte toren uit is geschept. Duidelijk is de enorme omvang te zien en de restanten van de 7 (!!) etages diepe parkeergarage van de torens. Moesten deze garages ruimte maken voor de ineenstortende torens. Moest deze ruimte het puin van de aanslagen vasthouden, zodat er -letterlijk-  geen bewijs op straat kwam te liggen..?

Maar dat is niet waar de onverschrokkenheid eindigt, dat is waar het begint! William Rodriguez bezoekt het Witte Huis, is te zien op de gehele nationale televisie, honderden show’s, hij was overal, hij was de grote held.

De republikeinen wilden dat hij zich kandidaat zou stellen voor de regering, ze wilden dat hij hun hielenlikker werd. Er werden hem miljoenen en miljoenen dollars aangeboden, maar toen begon hij te praten over het feit dat er explosies waren afgegaan, dat bij sommige mensen de huid eraf was gebrand. En dat gebeurde allemaal op de laagste verdiepingen, voordat het gebouw instortte. Ze vertelden hem zijn mond te houden en de miljoenen te pakken. Hoeveel van jullie zouden zeggen: “Ik hoef die miljoenen niet?” Hij deed het en hij redde niet alleen die mensen, hij weigerde ook al die miljoenen dollars.

Ze hebben zoveel slachtoffer afgekocht, maar hij zei: “Nee”. En nu reist hij de hele wereld over, van Venezuela tot Maleisië tot Japan, tientallen en tientallen landen. Hij spreekt daar op de nationale televisie tot de bevolking. De nieuws-black-out is niet wereldwijd. Zij zijn naar Engeland geweest, naar Duitsland, naar Italië, naar Rusland. Ze zijn over de hele wereld geweest. En nu is hij hier, voor u, vandaag is hij in Los Angeles. En William Rodriguez heeft mij verteld dat dit een van de laatste keren is dat hij in de Verenigde Staten een speech geeft. Hij denkt dat het meer effect heeft als hij wereldwijd spreekt. Dus, één van de ware helden van 9/11 was niet een brandweerman, was geen politieman, hij was daar helemaal niet voor opgeleid, maar hij ging naar binnen, in het gebouw dat in brand stond en hij bleef er totdat het instortte. Wij zijn zeer vereerd om William Rodriguez vandaag bij ons te hebben. William, kom maar naar voren! (Applaus van het publiek.)

William Rodriguez komt aan het woord:

Ik kom juist terug uit Maleisië en daar was Dr. Toma Hadier Mohammed, de meest machtige man in Maleisië en hij luisterde naar ons verhaal en opende in het gehele land deuren voor ons, het was een historisch moment. Een historisch moment omdat het voor de eerste maal was dat een overlevende van 9/11 rechtstreeks naar een Moslimland kwam om over 9/11 te praten.

Zij gingen 9/11 gebruiken, onze tragedie en wanhoop, om hún politiek te voeren, deze agenda tegen de mensen hier en in het buitenland.

Toen voelde ik natuurlijk de verantwoording om mijn mond open te doen en mijn beklag te doen .

Zij hebben de schuld gekregen, we hebben de Islamitische wereld wat betreft 9/11 gecriminaliseerd en gedemoniseerd. Dus het was een openbaring dat in feite de laatste overlevende naar hen kwam en ze vertelde wat er werkelijk gebeurde. Daar was Dr. Mohammed, een lid van de Verenigde Naties, en de berichtgeving van de pers over onze tweede ontmoeting was nationaal. We verschenen in elke televisieshow, we werden gedurende tien dagen gepresenteerd, op primetime, het nieuws opende elke avond met ons en toen ik daar vrijdag vertrok (applaus van het publiek), toen ik daar vrijdag vertrok was de feitelijke mededeling op het nationale nieuws dat de Maleisische opvattingen over 9/11 na ons bezoek voor altijd veranderd waren (applaus van het publiek).

Voorafgaand aan dat bezoek was ik in Venezuela en ik had daar een ontmoeting met de tweede man aan de macht, na Hugo Chavez, Nicolás Maduro, de president van de nationale assemblee, die in feite zeer bezorgd was over mijn veiligheid.

Rodriguez en Bush, toen hij door de overheid nog als held werd gehuldigd. Maar later wilde men niet meer op de foto met hem!
Rodriguez en Bush, toen hij door de overheid nog als held werd gehuldigd. Maar later wilde men niet meer op de foto met hem! Een heftige luis in de pels.. Bush wist het kennelijk al, want zijn lichaamstaal spreekt boekdelen.. Hij lacht als een boer met kiespijn..

Hij gaf mij een formele beveiliging in Venezuela. Hij zei: “Je zit in een zeer moeilijke situatie hier. Bedenk dat je hier wellicht niet het nieuws haalt, maar er was wel een FBI agent die in het hotel waar jullie verblijven naar de gastenlijst vroeg.” Dus toen ze daar achter kwamen gaven ze ons vijf bodyguards die 24 uur per dag paraat waren, omdat, zoals hij zei, er een mogelijkheid bestond dat ze ons in zijn land iets zouden aandoen en dat ze hen daar dan de schuld van zouden geven.

Dus kregen we bescherming en ze gaven tevens de opdracht dat er een filmverslag van mijn leven werd gemaakt, ik werd op het terrein van het paleis gefilmd zodat er historisch bewijs zou zijn mocht mij iets overkomen. Het is dus niet alleen hier in de VS dat ik bescherming nodig heb. Hier is de mars die ik in New York tegen de oorlog liep (William wijst naar een foto op een scherm). Ik werd zeer zwaar bekritiseerd. Ik kwam in het nieuws in New York. Nu ben ik de enige expert wat betreft 9/11 voor Telemondo Television en CNN-Espanol en ik werd dus zwaar bekritiseerd aangaande die mars die ik liep. Dus zei ik: “Oké, geen probleem, ik zal het niet meer doen, ik zal volgende week wel wat anders doen… (lachend publiek).

Welnu, nu het verslag over 9/11. Dat is de vrachtwagen (wijst naar een foto op het scherm). Ik werd onder die vrachtwagen vandaan getrokken. Zie je dat zwarte gat, daar precies onder de wagen? Dat is waar ik uit kwam (lachend publiek). Oké, oké, neem het mij maar niet kwalijk, ik wist het ook niet (lachend publiek). Ik wist het ook niet en hoe jullie je nationale held ook willen noemen, ga je gang maar (William lacht).

Voordat ik werd uitgezonden op al die verschillende tv-kanalen en in al die kranten stond, schreef ik bezwaarschriften. Ik was voordien eigenlijk alleen een conciërge van het World Trade Center en nu schreef ik bezwaarschriften. Ik vulde formulieren in voor de slachtoffers van terrorisme, ik werkte er zeer hard aan. Ik werkte aan aanvragen voor studiebeurzen voor de slachtoffers en de overlevenden en die werden allemaal ingewilligd, dus ik heb iets positiefs achtergelaten.

william-rodriguezNu ga ik beginnen met 9/11 (William neemt plaats vlak voor het publiek). Voor hen die mij nog niet kennen, William Rodriguez is mijn naam. Ik werkte gedurende twintig jaar in het gebouw. Twintig jaar van mijn leven was ik een conciërge. Ik was iemand die de leiding had over het schoonmaken van de trappenhuizen van de North Tower. Van de twintig jaar die ik in het gebouw werkte, heb ik tien jaar gewerkt op het kantoor van de gouverneur.

Gouverneur Quomo was de voorganger van gouverneur Pataki. En ik was degene die zijn kantoor schoonmaakte. Maar ik deed ook de hele organisatie voor de persconferenties. En vanwege die tien jaar daar, wist ik hoe ik na 9/11 een persconferentie moest opzetten, hoe ik de verklaringen moest opmaken die je in de bezwaarschriften zag, omdat het tien jaar van leren en luisteren was, zonder dat ik wist dat ik ooit met politici moest onderhandelen en dat is hoe… ik denk dat God ons voorbereidt en ons een opdracht geeft, hij geeft ons echt een opdracht.

Er zijn nu vijf jaar voorbij, vijf jaar van mijn leven heb ik hieraan gewijd, vijf jaar dat ik heb… sinds het moment dat ik onder het puin vandaan was getrokken, vechten voor de rechten van de slachtoffers, de rechten van immigranten, de waarheid over 9/11, rampen management… ik bedoel… het ene issue na het andere… tegen de oorlog in Irak. Dat is wat activisten doen, zij springen van het ene issue naar het andere, totdat zij een verandering tot stand brengen.

We hebben gezien hoe dat ging na 9/11, die mooie situatie die we hadden in de jaren zestig, dat soort activisme was totaal uitgewist vanwege de Patriot act. De Patriot act elimineerde volledig vijftig jaar van burgerrechten. En toen zij 9/11 gebruikten, onze tragedie, onze wanhoop, om deze politiek te voeren, deze agenda tegen de mensen hier en in het buitenland, toen voelde ik natuurlijk de verantwoording om mijn mond open te doen en mijn beklag te doen (applaus van het publiek). Twintig jaar van mijn leven in dat gebouw, uhhh… ik spring nu maar gewoon in het verhaal van wat er op die dag met mij gebeurde. Ik ging laat naar mijn werk. En nogmaals, ik geloof echt dat er een opdracht voor mij was die dag, omdat als ik op de normale tijd van acht uur was gekomen, ik dan al bovenin het gebouw geweest zou zijn, in Windows on the World (een restaurant) en ik dood was gegaan.

Het befaamde restaurant in de top van toren #2: ‘Windows of the World’.

Ik kwam dus later… om 8:30 die morgen en ik ben op de kelderverdieping… het gebouw heeft zes onderverdiepingen: B1, B2, B3 helemaal naar beneden naar B6. Zes onderverdiepingen. Op B1 zaten alle onderhoudsbedrijven voor het bedrijf dat te maken had met het World Trade Center. Mijn bedrijf was ABM, American Building Maintenance. Dat bedrijf had in feite de bouwkundige contracten, de schildercontracten en de werktuigkundige contracten.

Ons kantoor was op de B1 verdieping. Terwijl ik om acht uur zesenveertig stond te praten met een opzichter, hoorden we plotseling: BANG!!. Zeer hard: BOEMM!!!. Een explosie zo krachtig dat wij omhoog werden gedrukt, omhoog! Welnu, ik werkte twintig jaar in het gebouw weet u nog? En het kwam uit de kelderverdiepingen tussen B2 en B3. Op dat moment dacht ik dat het de machineruimte was waar alle pompen en de generatoren voor het gebouw stonden, dat er wellicht een generator in de kelder was ontploft.

Na twintig jaar in het gebouw weet je wanneer iets van beneden komt en wanneer het van boven komt (applaus van het publiek). Toen begon iedereen te schreeuwen en de explosie was zo hevig dat alle muren waren gescheurd, het complete plafond was op ons neergekomen en de sprinklerinstallatie werd geactiveerd. En net toen ik trachtte te vertellen dat het een generator was, hoorden we: BOEM… helemaal bovenin het gebouw, de inslag van het vliegtuig.

Twee verschillende gebeurtenissen, op twee verschillende tijdstippen. Later dacht ik dat ze het waarschijnlijk niet zo goed hadden laten samenvallen, wellicht was de explosie in de kelder bedoeld om het fundament te verzwakken op hetzelfde moment van de inslag aan de top van het gebouw, zodat het automatisch om zou vallen, maar dat gebeurde niet.

Toen dat gebeurde hoorde je weer overal schreeuwen, een persoon kwam het kantoor binnen rennen roepende: “EXPLOSIE!, EXPLOSIE!, EXPLOSIE! Hij had zijn armen voor zich uitgestoken en zijn huid was van onder zijn oksels tot aan zijn vingertoppen losgekomen en hij steunde op zijn beide handen. In eerste instantie wist ik niet wat het was, ik dacht dat het stukken kleding waren. Maar toen realiseerde ik mij dat het zijn huid was.

En ik vroeg: Wat is er gebeurd? Wat is er gebeurd? En toen ik uiteindelijk naar zijn gezicht keek zag ik dat hij daar ook gedeeltes miste. Het was een zwarte man genaamd Philippe David, uit Honduras, die ik niet kende, hij werkte voor Adamark, het bedrijf dat de watermachines met water vulde en de snoepautomaten met snoep. Hij bevond zich op de B2 verdieping toen de explosie zich voordeed en hij hield zijn handen voor zijn gezicht vanwege het vuur en dat is hoe hij verbrand raakte (William laat een foto van de man op het scherm zien).

Plattegrond van het WTC-complex.
Plattegrond van het WTC-complex.

Op dat moment zei ik: Niet bewegen. Ik pakte de telefoon om de afdeling medische noodzaken te bellen dat was gevestigd in gebouw WTC 2 de South Tower. WTC 1 en 2 waren via de kelder met elkaar verbonden. En op het moment dat ik de telefoon oppakte hoorde ik nog een explosie. En die was zo hard dat het hele gebouw ervan wankelde en waardoor de muren opnieuw scheurden. De mensen dachten dat het een aardbeving was en gingen onder de deurkozijnen staan. Maar ik zei: Nee, ik denk dat het een bom is. En de reden waarom ik dat zei was omdat ik de bomaanslag in 1993 had meegemaakt. Ik zat toen gedurende vier uur vast in een lift. Ze hebben dwars door een muur moeten hakken om ons eruit te halen. Dus automatisch dacht ik dat het een bom was.

Ik zei dat we naar buiten moesten gaan. Ik nam 15 mensen mee en bracht ze buiten het kantoor, over het laadperron, over een verhoging en buiten het gebouw. Ik had meneer Philippe op mijn rug totdat ik een ambulance zag. Ik hield die aan en zette meneer Philippe erin. Hij ging toen in coma en op dat moment hoorde ik: “Een vliegtuig vloog het gebouw in, een vliegtuig vloog het gebouw in.

Ik stond aan de basis van het gebouw en toen ik mij omdraaide… weet je, wanneer je aan de basis van het gebouw staat en je kijkt omhoog en je kunt de top niet zien… dat is exact wat gebeurde, ik zag het gat, ik zag het vuur, ik zag de rook en plotseling realiseerde ik mij dat ik de antenne op de top van het gebouw niet kon zien. En toen ging het door mijn hoofd: Oh, mijn God de mensen van het Windows on the World. Het restaurant dat bovenin het gebouw van 106 verdiepingen lag.

Ik had elke morgen ontbijt met die mensen. Ik vertelde je al dat ik de trappenhuizen schoonmaakte, van boven naar beneden. En zij hadden een keuken voor werknemers en ik ging altijd daarheen en sprak met die mensen. Bedenk dat ik alle zesenzeventig mensen die daar dood gingen kende. Dus toen ik dat zag schreeuwde ik: We moeten terug gaan, we moeten terug! Maar niemand wilde terug. De supervisor Antonia Santalamakia zei: “Nee Rodriguez, je blijft hier!” Een vent drie keer zo groot als mij, een gewichtheffer en hij zei: “Nee Rodriguez, blijf hier!” Ik zei: Nee, we moeten terug naar binnen, we moeten die mensen helpen.

Maar hij zei: “Nee, nee, nee, je blijft hier!” Ik pakte de radio van de beveiligingsman en ik rende terug het gebouw binnen, door de kelders rechtstreeks naar de North Tower (applaus van het publiek). Er lag overal water, vanwege het sprinklersysteem… waarom zou het sprinklersysteem in de kelder geactiveerd worden terwijl het vliegtuig de top raakte? Denk daar eens over na, is dat logisch? Nee! Ik vond overal water.

Ik rende daarna naar de South Tower waar het OCC was gevestigd, het Operation Control Center dat was ingesteld na 1993. Ze hadden honderdvijfenvijftig miljoen dollar uitgegeven om het gebouw te vernieuwen en het beter te beveiligen na de bomaanslag en er werd dus een heel beveiligingssysteem aangebracht. En dáár was het controlecentrum en weet je wat? Toen ik daar aankwam en op de ramen bonsde, was er niemand, er was nie-mand! Het controlecentrum waar ze alle camera’s hadden, alle opnamen! Ik vond iemand met de naam Jimmy Barret. Hij was in het andere gebouw en wist niet wat er gebeurd was, en ik schreeuwde tegen hem: Je moet eruit! Je moet eruit! Dat geeft je een idee… hij was in de kelders van de South Tower en dat geeft je een idee van de hoeveelheid mensen die in de andere toren om het leven kwamen zonder te weten wat er in de kelder was gebeurd. Hij was nog vanuit de kelder omhoog gekomen.

Hoe duidelijk kun je de enorme kracht van de Twin Towers in beeld brengen. De stalen kern van de gebouwen, werd gevormd door een onverwoestbaar stalen kern.
Hoe duidelijk kun je de enorme kracht van de Twin Towers in beeld brengen. De stalen kern van de gebouwen, een architectonische revolutie in die tijd, droeg de hele constructie. Ontworpen om zelfs twee vliegtuiginslagen te weerstaan.. Maar explosieven..?

Toen vond ik een vrouw die werkte voor het Marriot Hotel, ze stond aan een podium zoals dit (wijst naar zijn spreekgestoelte), aan een ingang voor werknemers van het Marriot. Ze hoorde alles en ik vroeg: Wat doe je hier nog? Ga naar buiten, nu! En weet u wat ze zei? “Dat kan ik niet, ik ben nieuw en ik wil niet ontslagen worden.” Een dergelijke onnozelheid omdat ze het gewoon niet wist. Ik duwde haar dus naar buiten en rende weer naar de andere toren. In de North Tower lag dus veel water.

En daar vond ik een vent die werkte voor het recyclingbedrijf. Hij zei: “Ik hoor schreeuwen.” Het World Trade Center had 150 liften in het complex. Ik lag mijn oor tegen één van de liften en ik hoorde twee mensen tegen elkaar praten en om hulp roepen, ze riepen: “We verdrinken!” Dat leek helemaal niet logisch en ik trachtte te begrijpen wat er aan de hand was, ik dacht: Wat??? Maar het bleek al het water te zijn van de sprinklers, dat liep de liftschacht in en zij zaten ingesloten, omdat de lift tussen B2 en B3 zat en het water stond al tot hier (wijst naar zijn middel).

Op dat moment… en laat ik jullie vertellen dat ik nooit gelovig was geweest, ik was agnostisch, ik geloofde nergens in. Maar op dat moment zei ik: God, help mij alstublieft! En ik keek om mij heen en ik vond een metalen pijp in een deel van het gebouw dat vrij behoorde te zijn van bouwmateriaal. Ik nam die pijp en zette hem op de deuren van de lift en met hulp van Barret kregen we ze open. De deuren openden deze kant op (geeft een op en neergaande beweging aan), omdat het een vrachtlift was. Toen de bodemdeur naar de vloer kwam stroomde al het water aan mijn kant met kracht de liftschacht in en het schreeuwen nam toe.

Toen ik naar beneden de liftschacht inkeek zag ik dat de lift te diep zat. En weer zei ik: God, help me alstublieft! En plotseling herinnerde ik mij dat ze in deze ruimte de vuilpersen van het gebouw hadden en dat de elektriciens daar hun ladders hadden om lampen te vervangen of aan de bedrading te werken. Zij borgen ze altijd goed op en hingen ze met kettingen aan het laadperron. Ze deden dat omdat je daar met een vrachtwagen naar binnen kon rijden en ze kon stelen. En ik zei: Laat me er één vinden, eentje maar. En toen ik daar aankwam dames en heren, bleek dat de enige ladder die niet vast zat, de langste van allemaal te zijn. Dat was dus een wonder op zichzelf.

Ik pakte de ladder en ging weer naar binnen naar de liftschacht, zette de ladder daarin, daalde af, opende het luik en haalde die twee mensen eruit. Eén van hen, Salvatori Giembanco, was een schilder van de Port Authority, die ik ook niet kende, en een bezorger. En hij vertelde mij dat er een gigantische explosie in de kelder was geweest, dat er vuur was en dat zij zich daarvoor trachtten te verbergen en in de lift waren gestapt, waarna de deuren sloten en de lift naar beneden ging en vervolgens zonder stroom kwam te zitten.

[Noot van de vertaler: Voor hen die nu denken dat het misschien wel de kerosine van het vliegtuig was, dat brandend door de liftschachten naar beneden stroomde, is het van belang te weten dat er in beide Twin Towers geen doorlopende liftschachten, van de kelder naar de top, waren.

De schachten waren juist ontworpen om in geval van brand geen aanzuig van zuurstof te veroorzaken en dus moesten bezoekers en werknemers op diverse tussenverdiepingen in de torens een aantal malen overstappen om boven of beneden te komen. De officiële verklaring was overigens wél dat het kerosine was dat brandend door de liftschachten naar beneden stroomde, maar dat is dus NIET juist! Ook de verklaring van een aantal mensen zoals William, dat er eerst een explosie in de kelder was en dat daarna pas het vliegtuig naar binnen vloog, geeft aan dat de zaak complexer in elkaar zit dan de Amerikaanse overheid ons wil doen geloven.]

Ik bracht hen buiten het gebouw, zette hen in een ambulance en ging weer terug het gebouw binnen. En iedereen begon van: “Ohh, ga niet terug naar binnen, je bent toch niet gek?”

(William spreekt nu wat in het Spaans.)

Een foto genomen nadat het puin van het WTC verwijderd was. Rechts zie je hoe de 6 kelderverdiepingen boven elkaar lagen in deze enorme 'badkuip'.
Een foto genomen nadat het puin van het WTC verwijderd was. Rechts zie je hoe de 6 kelderverdiepingen boven elkaar lagen in deze enorme ‘badkuip’.

Maar ik ging terug de kelder in en ik vond daar weer iemand, politieagent David Lemagne. Hij was de persoon die verantwoordelijk was voor de K9 unit en voor de reddingsoperaties van de Port Authority. En hij vroeg: “Willy, heb je de sleutel bij je?” Ik zei: Ja. Hij bedoelde de masterkey. Er waren slechts vijf masterkey’s voor het gehele complex. Personeel van de Port Authority had de andere vier. Zij waren getraind in ontsnappingen, eerste hulp, reddingswerkzaamheden. Zij waren de eersten die naar buiten renden!

Dit is de masterkey dames en heren (William haalt een sleutel aan een kettinkje uit zijn zak) (Luid applaus). Wij noemden dit de ‘sleutel der hoop’, omdat het een heleboel mensen hoop geeft. Ik zei: Laten we gaan. We gingen van de kelder naar de lobby. Toen we in de lobby kwamen waren al de brandweermannen daar. Ze stonden daar te wachten met een wat wij een ’toegangssleutel’ noemden. Dat is een sleutel die je voor de liften kunt gebruiken, als er een lift beneden is dan zal die meteen naar boven komen of als hij boven je is zal hij meteen naar beneden naar je toe komen. Ik vroeg: Waar wachten jullie op? Er zijn geen liften. Volg mij maar, ik weet de weg om boven te komen. En we gingen op weg via de trappenhuizen.

Terwijl we klommen hoorden we explosies in verschillende delen van het gebouw.

Ik vroeg aan een brandweerman: Wat is dat? En hij antwoordde: “Ik denk dat het de gastanks van de keukens zijn.” Welnu, dat kon helemaal niet, omdat alle keukens elektrisch waren, snap je: ‘Alle keukens waren elektrisch!’ Dus dat klopte niet. Waar kwamen nou die explosies vandaan?

Het was heel zwaar voor die arme kerels, omdat ze zoveel apparatuur moesten meetorsen, we hebben het dan over een zeventig tot honderdenvijfentwintig pond aan apparatuur in hun rugzak! En terwijl we naar boven gingen botsten zij tegen ons en de mensen die naar beneden kwamen op. Omdat de trappenhuizen niet breed genoeg waren. Maar we kwamen steeds hoger en terwijl we klommen hoorden we kleine explosies die afgingen: PAHH, PAHH, in verschillende delen van het gebouw. Ik vroeg aan een brandweerman: Wat is dat? En hij antwoordde: “Ik denk dat het de gastanks van de keukens zijn.” Welnu, dat was helemaal niet logisch, omdat het een klasse A gebouw was, alle keukens waren elektrisch, alle keukens waren elektrisch! Dus dat klopte niet. Waar kwamen die explosies vandaan?

Oké, waarom is deze sleutel zo belangrijk? Omdat de regels voor een klasse A gebouw in New York zijn, dat in elke wolkenkrabber drie deuren in het trappenhuis niet opengaan en één wel. Dus om en om gaan er drie niet open en één wel. Dus moesten wij al die deuren openmaken die niet vanzelf open konden. In 1993 was de brandweer zoveel tijd kwijt met het openbreken van deuren bij hun pogingen op de verdiepingen te komen. Dus dat is waarom deze sleutel zo belangrijk is. En het opende alles in het gehele complex.

AE911Truth logo
De club van bjina 1300 architecten en ingenieurs die spreken over de ‘onmogelijkheid’ van de officiële 0/11-versie, vinden in het verhaal van Rodriguez de oplossing voor hun raadsels. De Twin-torens waren eerst heftig ondermijnd, voordat ze konden instorten..!

De reden waarom ik deze sleutel had, was omdat ik in 1996 in het trappenhuis naar beneden was gevallen en het verscheidene uren duurde eer ik hulp kreeg, gedurende drie of vier uur konden ze mij niet vinden. Dus ik spande een rechtszaak tegen de Port Authority aan om een sleutel te krijgen en die kreeg ik. Ik won. Ik denk dat ik daar de ervaring opdeed rechtszaken aan te spannen en dit allemaal te doen. (Lachend publiek).

Terwijl we naar boven gingen… weet je… iets waar mensen niet over praten… en het breekt mijn hart… is het onophoudelijke schreeuwen dat ik hoorde van mensen in de liften en die ik niet kon helpen. Mensen die schreeuwden om hulp. Jullie vragen mij wat mijn grootse nachtmerrie is, ik heb er twee en dit is waarschijnlijk degene die ik mij bijna elke dag herinner, elke keer als ik in een lift sta, als ik naar boven ga naar mijn kamer hier dan komt het in mijn gedachten, en hoor ik weer die mensen die schreeuwen om hulp. En het breekt je hart, dat doet het werkelijk; deze mensen hadden geen kans..

Maar we gingen door naar boven en een man vertelde mij dat er een man in een rolstoel op de zevenentwintigste verdieping stond die hulp nodig had. Ik ging dat aan de leiding van de brandweer vertellen, ik rende de trappen af om hen te laten weten dat er iemand met een rolstoel was. En de reden waarom ik weer naar beneden ging… weet je, ik had geen apparatuur op mijn rug, geen brandweerpak aan, ik had niets en ik deed de trappen elke dag, dus was ik in die dagen zelfs in een betere fysieke conditie dan de brandweerlieden, dat was mijn routine, dat was mijn werk. Dus ging ik naar beneden en vertelde het hen. En de brandweer vertelde mij dat ze de gehandicapten altijd als laatste hielpen, zodat die niet de reddingsoperaties voor de meerderheid zouden vertragen.

Ik ging daarna weer naar boven en toen we op de zevenentwintigste verdieping aankwamen, liet de hele unit brandweerlieden zich in de gang zakken, de één na de ander, omdat ze niet continue achter elkaar omhoog konden klimmen, het was voor hen fysiek onmogelijk om door te gaan. Ze gooiden hun apparatuur af, hun jassen, hun laarzen en gingen op de vloer zitten.

Een schokkend moment voor mij en ik zei: Oh mijn God, straks moet ik het alleen doen. Ik herinner mij dat David Lemagne vroeg: “Willy, ken jij deze verdieping?” Ik zei: Ja. Hij vroeg: “Waar kan ik water krijgen?” Ik zei: Aan de andere kant is een automaat met water, laten we gaan. Hij brak de automaat open en wij gooiden flessen water in afvalemmers en brachten die naar de brandweerlieden en gaven hen allemaal een fles water.

Ik herinner mij ook dat ik mijn moeder belde met een telefoon die in dat kantoor nog werkte. Mijn moeder was in Puerto Rico, maar ik wilde haar laten weten dat er een ongeluk was gebeurd, voor het geval ze er iets in het nieuws over hoorde, en dat ik oké was. Toen zij de telefoon oppakte zei ze meteen: “Wat doe je daar nog???” Iedereen in de wereld wist het al, behalve wij, wat er gebeurd was. Ze zei: “Ga meteen naar buiten!”

En ik zei: Dat kan niet, ik ben deze mensen aan het helpen, zij kennen het gebouw niet. Maar maak je geen zorgen, en hier loog ik tegen haar, ik zei dat ik wel naar bepaalde delen van het gebouw zou gaan, maar niet naar het deel dat in brand stond. Terwijl mijn feitelijke bedoeling was naar Windows on the World te gaan en mijn vrienden daar te helpen. Dat was mijn motivatie en de kracht die mij aanzette naar de top te gaan, omdat ik wist dat die mensen daar vast zaten.

Dit is het dus: Nano-super-thermate. Een high-tech combinatie van ijzeroxide en aluminium, verspreid gevonden in het puin van de WTC-torens. Deze chips zijn de bron van de gigantische energie die architecten en ingenieurs al tekort kwamen in het hele proces van de vernietiging van de torens en WTC7.
Dit is het dus: Nano-super-thermate. Een high-tech combinatie van ijzeroxide en aluminium, verspreid gevonden in het puin van de WTC-torens. Deze chips zijn de bron van de gigantische energie die architecten en ingenieurs al tekort kwamen in het hele proces van de vernietiging van de torens en WTC7. (klik op illustratie voor artikel over dit nano-thermite)

Ik hing de telefoon op en ik kreeg een oproep van mijn supervisor die ze: “Rodriguez, verlaat het gebouw onmiddellijk, verlaat het gebouw onmiddellijk!” En ik zei: Dat kan ik niet, ik help de brandweer. Hij zei: “Dat is je werk niet, kom naar buiten!” Ik zette de radio af en ging door met het naar boven klimmen, ik opende deuren en liet mensen naar buiten, totdat ik op de drieëndertigste verdieping kwam, omdat ik daar een bergruimte had waarin ik diverse spullen had. Op elke zestiende verdieping had ik een kleine kast met spullen. En ik wilde de stofmaskers pakken en ze aan de mensen geven die op weg naar buiten waren, vanwege de rook die in de trappenhuizen kwam. Het was een bijtende rook, het leek op ammoniak dat je keel dichtkneep.

Ik sprak er met professor Jones over, ik sprak met de experts en die zeiden dat het klonk als ammoniumnitraat. Ik bedoel, ik ben geen expert in dit soort dingen. En toen ik die gasmaskers ging halen, vond ik een vrouw, ze zat op de vloer, bevend, een blonde vrouw, geen schoenen aan, in een foetushouding. Ik zei: Wat doe je hier? Ga naar buiten! En ze zei: “Ik weet niet wat ik moet doen, ik weet niet waar ik heen moet gaan.” Ze was een nieuwe werkneemster en ze wist de weg niet. Welnu dat geeft je een idee… het World Trade Center hield twee keer per jaar oefeningen, twee keer per jaar. Met een aantal van vijftigduizend werknemers. Kom nou toch!

Er had een verplichte oefening moeten zijn zodat iedereen die in het gebouw werkte wist waar de uitgangen waren. Dat is één van die tekortkomingen waar we nu aan werken, we trachten te bereiken dat in elk gebouw dat over een bepaald aantal verdiepingen beschikt, verplichte oefeningen worden gehouden. Omdat de wisseling van mensen groot is, mensen worden ontslagen, gaan met pensioen, komen hogerop. Dat is een gegeven. En het World Trade Center was een stad binnen een stad. Deze dame wist dus niet wat te doen. Ik liet haar opstaan, zette haar in het trappenhuis en er kwamen mensen naar beneden en ik vroeg hen om haar mee naar buiten te nemen.

Toen ik weer terug de gang inliep, hoorde ik iets zeer vreemds. Op de verdieping boven mij, de vierendertigste verdieping, hoorde ik dat er zware apparatuur werd verschoven. Jullie kennen de afvalcontainers, als die over de vloer worden geschoven, deze stalen afvalcontainers? Het klonk net als dat. Het was voor de eerste maal dat ik angst voelde tijdens deze hele beproeving, omdat het een lege verdieping was. Ik wist dat het vanaf de nieuwbouw een lege ruimte was, er waren geen binnenmuren, er was geen plafond, er was geen bedrading, er was helemaal niets daar. Er behoorde daar dus helemaal niemand te zijn. En toen ik dat geluid hoorde, maakte mij dat zo bang dat ik die verdieping oversloeg, ik opende op die verdieping niet de deur.

Ik ging door met naar boven gaan totdat ik op de negenendertigste verdieping kwam. Toen ik op die verdieping aankwam, kwam uit het andere trappenhuis, er waren drie trappenhuizen: A, B en C, politieagent David Lemagne met twee brandweerlieden. En terwijl we stonden te overleggen wat we vervolgens zouden gaan doen, hoorden we: BOEM!! De inslag in de andere toren en die was zo hevig dat ons gebouw heen en weer schudde en we bijna onderuit gingen. En plotseling hoorden we: BOEM!, BOEM!, BOEM!, BOEM!, BOEM!, BOEM!, BOEM!

En op de radio: “We zijn vijfenzestig kwijt, we zijn vijfenzestig kwijt!” Daarmee bedoelde men dat de vijfenzestigste verdieping was ingestort en nu vloer bij vloer, bij vloer, bij vloer instortte tot aan de vierenveertigste verdieping, de Sky lobby vijf vloeren boven ons en ik schreeuwde: “We moeten naar boven, we moeten naar boven!

Het waren deze brandweermannen die hun verbazing uitspraken tegen elkaar, terug in de kazerne. 'Het leek wel of dat er bommen af gingen, per etage.. Boem, boem, boem..!"
Het waren deze brandweermannen die hun verbazing uitspraken tegen elkaar, terug in de kazerne. ‘Het leek wel of dat er bommen af gingen, per etage.. Boem, boem, boem..!”

Agent Lemagne zei: “Rodriguez jij hebt genoeg gedaan, jij wordt hier niet voor betaald.” En ik zei: Wat??? Ik ga naar boven! En hij zei: “Nee, je blijft hier, jij bent een burger en ik ben verantwoordelijk voor jou.” Ik zei: Sorry, ik geef de sleutel aan niemand anders, ik ga omhoog. En hij zei: “Je kunt mij beter helpen met de persoon in de rolstoel op de zevenentwintigste verdieping.” Ik zei: Weet je David, ik ga naar beneden, maar daarna kom ik meteen weer omhoog. Ik wil je daarmee helpen, maar ik kom daarna ook weer meteen omhoog.

Dus rende ik naar beneden, naar de zevenentwintigste verdieping en toen ik daar aankwam riep ik naar de brandweerlieden: Ik heb orders om deze man nu meteen naar buiten te brengen. Dus werd hij uit zijn rolstoel gehaald en op een reddingsdraagbaar gelegd en stevig vastgebonden. Drie brandweerlieden zeiden: “Laten we gaan.” En we gingen via het trappenhuis naar beneden.

Terwijl we naar beneden gingen leek het wel op de film ‘Towering Inferno’, omdat er overal om ons heen brokstukken naar beneden vielen, van het plafond, van de muren. En de tl-verlichting, die lange buizen, die zaten in de trappenhuizen, doordat het gebouw zo heen en weer schudde hoorde je die allemaal gelijktijdig breken: Clash, clash, clash, clash. En we zaten in het donker terwijl we naar beneden gingen. Noodverlichting? Op sommige verdiepingen werkte die, op andere niet. Intercom-oproepen om het gebouw te verlaten, wij hebben ze niet gehoord, ondanks dat de eigenaren zeiden dat ze er wel waren. Het was nog een behoorlijk verlies voor Motorola omdat de radio’s niet werkten.

We bereikten de lobby, we bereikten de lobby! Wat denk je dat ik zag toen we in de lobby kwamen? De liften, de personenliften waren aan de onderzijde op deze wijze verbogen (spreidt zijn handen uiteen) de deuren, de aluminium deuren. Een aanwijzing dat iets zeer krachtigs van onderen kwam. Ik bedoel, je hoeft toch geen genie te zijn om je te realiseren dat er daar iets mis was? Toen zei een brandweerman tegen mij: “Ga vast vooruit en zorg dat er een ambulance klaar staat.” De andere toren was al ingestort toen wij op weg naar beneden waren.

Ik herinner mij dat ik tegen de man van de rolstoel zei: Maak je geen zorgen, eerdaags gaan we samen een biertje drinken. En hij zei: “Ja, ja, ja.” Ik drink niet eens, maar ik wilde hem motiveren om door te gaan. Ik was op zoek naar een manier om te bevatten wat er gebeurde toen ik werd verteld een ambulance te zoeken en ik merkte op dat de hele ruimte aan mijn linkerzijde was verwoest. Er lag overal stof, de camera’s, de beveiligingscamera’s, hingen aan hun bedrading naar beneden. Dat prachtige marmeren beeld… iedereen die ooit naar het World Trade Center kwam herinnert zich dat marmeren beeld boven de ingang, het lag in stukken gebroken op de vloer en het enige wat je zag waren de cementresten waar het beeld had gehangen.

Ik ging naar de voorkant van het gebouw, de Westside Highway ingang, de hoofdingang. Toen ik daar kwam… alle ramen waren in stukken gebroken, er was geen enkel raam meer intact, nergens. Er was ook nergens meer een draaideur. Ik ging naar de voorkant en opeens hoorde ik: “NIET ACHTEROM KIJKEN!, NIET ACHTEROM KIJKEN!” De politie had het gebied rondom het financiële centrum afgezet, ongeveer een half blok verderop. En zij riepen dat ik niet achterom moest kijken. Maar wat doe je als ze dat zeggen? (Lachend publiek.)

Een wereldberoemde foto: ‘The Falling Man’.. In overgave van de absolute kennis dat er geen redding meer mogelijk was, sprongen vele tientallen mensen uit de 400+ meters hoge torens..

Ik draaide mij om en keek… en dames en heren……… (William wordt nu emotioneel en zegt uiteindelijk met verstikte stem): Ik zag de lichamen van hen die uit de ramen waren gesprongen……. Ik zag…….. alsof ze aan de grond waren gesmolten…… vanwege de impact……. En die vrouw van de drieëndertigste verdieping……. die ik hielp ontsnappen……. ik vond haar in tweeën gesneden, omdat het glas wat van de top van het gebouw was gevallen haar in tweeën had gesneden……. als een guillotine…….. En ik zei: Mijn God, wat is dit? Wat is dit???

Toen hoorde ik: “RENNEN!, RENNEN!, RENNEN! Ik keek omhoog naar de linkerzijkant en ik zag dat het Marriot Hotel bijna was verdwenen en overal lagen lichamen, ik riep: God, help me!

En het enige wat ik zag was een brandweerwagen die voor het gebouw stond en ik dook daar onder en toen begon het gebouw van bovenaf in te storten en hoorde je: BOEM!!, BOEM!!, BOEM!! En de vrachtwagen zakte steeds lager. En alles wat ik wist te zeggen was: Alsjeblieft, laat mijn moeder niet mijn lichaam in stukken zien, laat haar mij nog herkennen, alsjeblieft, alsjeblieft. Ik wilde niet dat mijn moeder zou zien wat ik zojuist had gezien.

Plotseling was er stilte en toen kwam de stofwolk eraan en was er overal stof. Toen zei ik: Ik ben niet dood gegaan doordat ik geplet werd, maar nu ga ik dood vanwege de stof, omdat ik geen adem meer kan halen. Je voelde je longen uitzetten en samentrekken en ik zei: Dit wordt een langzame dood. En alles wat ik nog in mijn hoofd had zitten was die arme vrouw die in tweeën was. Het meest afschuwelijke dat ik ooit in mijn leven had gezien. En toen zei ik: Ik ga dood, dit is het.

Veel van jullie hebben al eens gehoord dat ik gedurende 30 jaar een goochelaar was. En één van de dingen die… weet je… ik deed de ontsnappingsacts, je weet wel met zo’n dwangbuis en al zulk soort dingen. En één van de dingen die ze je leren is dat je het zo lang mogelijk moet laten duren en dat is exact wat ik toen deed, ik trachtte mijn ademhaling te controleren en mijn concentratie.

En zie wat er gebeurde, ik had verwacht dood te gaan, maar gelukkig waren CNN en Global Vision uit Brazilië aan de overkant van de straat bezig en zij gaven heel precies aan waar de laatste man die uit het gebouw was gekomen zat. En dat is waarom de reddingsoperatie werd ondernomen, ik werd onder het puin vandaan getrokken. Ze waren nog wat in de war omdat ik een jasje aanhad waarop ‘Safety 11’ stond. Het leek op een jas van de brandweer, dus dachten ze dat ik van de brandweer was.

Ik bleef binnen de omtrek van het gebied en keek uit naar mensen. Ik ging… sorry als ik iets teveel in detail treed… ik ging terug naar de vrachtwagen om te kijken of er nog iemand was. Ik was juist op tijd onder die truck vandaan getrokken omdat meteen daarna de banden klapten, ik was dus precies op tijd gered. Ik ging naar het gebied waar de overspanning was die de North Tower met het financiële centrum verbond en die was ingestort bovenop de brandweerwagens. Ik ging daar naartoe en zag twee laarzen, ik trok aan de laarzen en had alleen de laarzen in mijn handen en toen ik erin keek zag ik de benen van de brandweerman. Ik begon te schreeuwen en alle andere brandweerlieden kwamen naar me toe en begonnen de rest van het lichaam te bergen, omdat er niets anders was.

Ik bleef daar voor uren, ik ging slechts even weg om wat water te drinken. En dat was hoe ik door de media werd ontdekt, het nieuws dat je over de hele wereld zag in die twee dagen. En zij begonnen mij te interviewen en ik sprak over de explosies die ik had gehoord, de persoon in de rolstoel, alles. Die dag sliep ik niet en dat deed ik ook de volgende dag niet. Ik werd vanuit de hele wereld gebeld, 24 uur per dag. Het probleem was dat de dame van Global Vision, uit Brazilië, een persbericht rondstuurde met daarin mijn telefoonnummer, met mijn telefoonnummer! Dus werd ik gebeld uit Montevideo, uit Argentinië, uit Koeweit, overal vandaan. Ik dacht nog: Hoe ga ik die rekening betalen? (Lachend publiek).

Ziet dit eruit als een gebouw dat in elkaar stort, of een gebouw dat ontploft..!?
Ziet dit eruit als een gebouw dat in elkaar stort, of een gebouw dat ontploft..!?

Afijn, nadat ze hun erkentelijkheid aan mij hadden betuigd, na die tijd, organiseerde ik de families. Ik kwam op voor de Latijns-Amerikaanse groep slachtoffers, omdat ik zag dat zij geen rechtvaardig deel van de aan de slachtoffers beschikbaar gestelde fondsen kregen. Dus ging ik samen met een groep families naar de regering om te vragen of er een commissie kon komen die onderzoek ging doen naar 9/11. En toen we daar waren, en zoals jullie allemaal weten, zei de president: “We hoeven niets te onderzoeken, we weten wie het deed.” En dat was nu precies het verkeerde om tegen de families te zeggen, omdat we toen zeer hard aan het werk gingen en we het uiteindelijk voor elkaar kregen (applaus van het publiek). Het probleem was dat we iemand van de families in de commissie wilden, maar zij zeiden: “Dat zullen we nooit toestaan.” En dat deden ze dus ook niet. We stelden honderd en zevenenzestig vragen op voor de commissie. Daarvan werden er zevenentwintig beantwoord, wat gebeurde er met de andere?

Vervolgens was ik één van de laatste personen die moest getuigen, maar ze wilden mijn getuigenis achter gesloten deuren (maakt een vragend gebaar met zijn handen). Iedereen getuigde op de nationale televisie. Herinnert u zich de verhoren nog? Ik getuigde en tot dat moment geloofde ik nog dat ze het juiste deden, totdat het uiteindelijke rapport uitkwam. Wat een verrassing! Mijn getuigenis stond er niet in, alsof het slechtst gezeur en onzin voor hen was. Tweeëntwintig mensen die ik bereid had gevonden om voor hen te getuigen, brandweerlieden, slachtoffers, overlevenden, die gelijkwaardige ervaringen als mij hadden, werden nooit opgeroepen.

Dames en heren (William laat videobeelden op het scherm zien en vertaalt wat een Spaans sprekende man vertelt): “Wij waren het trappenhuis van toren 1 van het WTC aan het schoonmaken, we hoorden zoiets als een bom en de lichten gingen uit. Bij de deur aan de uitgang was een bal van vuur die naar beneden kwam terwijl ik op de vloer was. We werden geraakt door een stoot hete lucht en de ruimte vulde zich met rook. Op dat moment dacht ik dat het een bom was. Ik zei tegen Gino dat we naar buiten moesten, maar ik kon niet want ik was gewond. Er was een explosie, er was hete lucht en mijn haar was verbrand.” Welnu, dat was José Sanches, ik bedoel, hij was beschikbaar om te getuigen, hij was in de kelderruimte. Hij werd echter nooit opgeroepen. Die andere man, Gino, werd ook niet opgeroepen.

Philippe David overleefde het (de man die het kantoor binnenkwam en waarbij de huid van de armen los hing. Vert.). Hij lag gedurende 13 weken in coma. Ze regelden een ontmoeting voor de nationale televisie en zijn verhaal ging de hele wereld over, maar… in het Spaans. Zie je, ons verhaal in het Spaans was perfect. “Oh,” zeiden ze, “We vertalen het wel als we het uitzenden.” In het Engels was het totaal anders, constant. Salvatore Embanco overleefde, zijn verhaal werd nooit verteld, ondanks dat ook hij een ontmoeting met de nationale televisie had.

De reden waarom we dit doen, is omdat we de waarheid verschuldigd zijn aan de slachtoffers, de overlevenden en zij die getroffen zijn door 9/11. De reden waarom ik dit doe……… is omdat ik 200 vrienden heb verloren, vanwege 9/11. 200 mensen die niet meer over de mogelijkheid beschikken om de waarheid op te eisen. Zij hebben geen stem meer en ik leef nog vanwege een wonder. Ik werd gevraagd om de politiek in te gaan, maar toen ik vragen ging stellen, keken ze allemaal de andere kant op. Zij wilden mij wel ontmoeten, enkel om te pochen.

Het is dus de motivatie, de vrije beschikking en het enthousiasme, ik geef om niets anders, want ik wil de waarheid. U hebt gezien dat ik door hen ben uitgenodigd. Ik had een televisieshow op PBS in New York, ze boden mij films, boeken, alles… Ik zei: Nee, vergeet het maar. Het gaat mij niet om het geld. Ik was ooit dakloos en ik zamelde honderd en tweeëntwintig miljoen in. Geloof mij niet op mijn woord, ga naar het Internet, doe uw eigen onderzoek en je zult het daar allemaal vinden.

Ik deed PSA (?) voor de gemeenschap om fondsen te werven, ik ontving geen dubbeltje. Ik vond mijzelf terug onder een brug. Dus laat u niet van de wijs brengen door dit beeld (wijst op zijn pak). Dit is hetzelfde pak dat ik gisteren droeg (luid applaus). Het enige dat anders is, is de das. Ik doe dit met steun van donaties. Ik ga de hele wereld over, weet u… we moeten de waarheid weten. Dus kom in actie, neem het op voor jezelf en stel de juiste vragen en zorg voor een verandering. We hebben activisme nodig, we willen beschikkingsrecht, we hebben u nodig om de mensen die aan de macht zijn ons te vertellen wat er werkelijk gebeurde.

Zij hebben een plan, ze hebben onze tragedie gebruikt om hun ‘War on Terrorism’ te creëren, wat slechts een drogreden is. Iedereen in de wereld is meer voorbereid en beschikt over meer informatie betreffende 9/11 dan wij (applaus). Dus probeer alstublieft de feiten op een rijtje te krijgen… en God zegenen u (staande ovatie).

Webpagina met veel info over William Rodriguez: HIER

Zembla 9/11 WTC 7 (korte video 3:52 minuten) De Nederlandse explosieven expert Danny Jowenko geeft zijn oordeel over WTC-7: “Een overduidelijke demolition!” Eventuele demolition van de Twin Towers lijkt hem onwaarschijnlijk omdat het volgens hem een jaar zou duren om alle explosieven en bekabeling aan te brengen. Misschien toeval of niet, maar de broer van president Bush, Marvin P. Bush, en zijn neef, Wirt D. Walker III, zaten in de directie van het WTC beveiligingsbedrijf en alweer toevallig, dat bedrijf had in het afgelopen jaar alle bedrading in de Twin Towers vernieuwd en had natuurlijk toegang tot alle ruimtes in het gebouw.  HIER

Informeer jezelf over deze gebeurtenis; de simpele FEITEN tonen aan dat het anders is gegaan, dan het officieel wordt voorgeschoteld! Gebeurtenissen die niet in het verhaal passen zijn gewoon weggelaten uit het officiële 9/11 rapport…!!

Getuigen vertellen over explosies:

terrorize.dk/911/witnesses/911.wtc.basement.wmv

terrorize.dk/911/witnesses/911.wtc.another.explosion.wmv

terrorize.dk/911/witnesses/heavy.duty.explosion.wmv

NBC reporter:

terrorize.dk/911/witnesses/911.wtc.ann.thompson.intermediate.explosions.wmv

Nog veel meer filmpjes met mensen die vertellen over explosies:

terrorize.dk/911/witnesses

Websites over 9/11

waarheid911.nl

http://www.ditkannietwaarzijn.nl/11september.html

letsroll911.org/phpwebsite

Eén Vandaag was de enige van de oude media die nog iets laat zien van de twijfels:

www.eenvandaag.nl

www.reopen911.nl

http://nl.wikipedia.org/wiki/Over_de_terroristische_aanslagen_op_11_september_2001

Amerikaanse wetenschappers die voor de waarheid gaan!

http://www.st911.org

Een website waar vele video’s zijn te downloaden:

911busters.com

physics911.net

911proof.com/10.html

 

69 gedachten over “Hij vertelt wél de waarheid over 9/11!

  1. Heftig hoor, door de eeuwen heen zijn er altijd mensen opgeofferd om de bevolking klein en controleerbaar te houden. We zijn er mooi klaar mee , Schiphol is het mooiste voorbeeld als je het land uit wilt wordt je als een potentiele crimineel behandeld en dat onder het mom voor uw veiligheid, wanneer wordt men eens wakker!!!!!!!!!!!!!!!
    Balkende loopt nog steeds aan het handje van de VS.

  2. Zo veel websites, zo veel verhalen, zo veel van alles maar ondertussen geen harde acties. Wat betekend dit? Of het was geen “inside job” maar een daadwerkelijke aanslag of was het wel een inside job? Willen mensen doen geloven dat het een conspirency is of wat? Ik weet het niet maar ondertussen probeert iedereen je gek te maken. En tussen alles moet je maar zelf proberen de waarheid te vinden. Hoe zeker kan ik zijn van de informatie die “rond zwerft” op het internet? Welke bronnen zijn betrouwbaar? Wie is betrouwbaar? Precies, niemand maar dan ook niemand zal ooit de waarheid komen te weten want waarschijnlijk weet niemand het. En diegene die het vermoedelijk wel weten zal je echt nooit horen. Dit zijn voor mij momenten om niet verder te kijken maar terug te gaan naar de realiteit, en die is met mijn gezinnetje. Zeker nu het weer lekker weer word is het tijd om naar buiten te gaan. Ik alleen kan de wereld niet redden, maar wel goed zorgen voor diegene die dicht bij mij staan.
    Succes iedereen met het proberen van de waarheid te vinden.

  3. “Ik bemoei me er niet mee, zoek het allemaal maar uit.” Door een dergelijke houding is de wereld geworden zoals die is dressie!

    De machthebbers hebben hun macht doordat het grootste deel der mensheid zo gemakkelijk is, ze kunnen hun smerige zaakjes in het volle daglicht verbergen, het volk interesseerd het geen malle moer en de media hebben ze in hun zak.

    Bijna niemand die uitgebreid naar 9/11 heeft gekeken probeert een ander ‘gek’ te maken, er zijn wel een hoop zaken en feiten en klinklaar bewijs die je trachten wakker te schudden en met een beetje gezond verstand kun je zelf ook heel redelijk inschatten wat zin of onzin is.

  4. Nou, goed voor je gezinnetje zorgen is al moeilijk genoeg. Als je ziet wat er allemaal op ons af gaat komen….
    Uh, en dat raakt helaas ook knusse gezinnetjes. Waar ik zelf ook niet echt blij van wordt hoor.

  5. @Paul
    Ik vind het jammer dat je mij in die categorie plaats. Natuurlijk gaat het mij wel aan maar tot nu toe is er nog nooit iemand geweest die mij heeft overtuigt. Tot nu toe is het allemaal maar geloof en van horen zeggen. Daarop kan je toch geen zaak bouwen? En welke machthebbers? Wie? Waar? Waarom? Niemand weet het toch? Allemaal speculaties en wederom geen harde bewijzen. Betreft 9/11 gaat het mij zeer diep aan sinds mijn schoonfamilie uit NY komt, maar hoe wil je mensen wakker schudden als de mens van aard nog steeds egocentiek is? Uiteindelijk kiest toch iedereen voor zich? Laten wij eerlijk zijn, de wakkerschudders zullen toch nooit de moeite doen om het echte grote (en dus niet de zoekende publiek via deze soort websites)te bereiken.
    @Droppie
    En omdat het ons knusse gezinnetje raakt moet je er ook voor zijn. Is het niet juist liefde dat alles zal overwinnen? Wellicht is het beter om ons daar op te richten dan iets te proberen achterhalen wat toch niet meer te herstellen is. Er zal heus wel een dag komen van Utopia, en ik hoop dat mijn kinderen en/of eventuele kleinkinderen dit mee mogen maken. I’m all for it! Don’t get me wrong.

  6. Ach,wat heb ik het toch met ons te doen (serieus hoor), de wereld wordt er niet gemakkelijker op, we worden met zoveel geconfronteerd en eigenlijk is ons brein totaal niet toereikend en geschikt om dit allemaal te behappen, dus kan me best voorstellen dat dressie bijvoorbeeld tot dit soort uitspraken komt. Erg moeilijk om je weg te vinden hierin, lijkt wel een doolhof en af en toe wil je gewoon even aan de zijlijn blijven staan, je even terugtrekken (toen ik nog een klein meisje was, ging ik al even op de maan zitten, gewoon alles voor een momentje op een afstandje “beobachten”, voor mij een manier om me te handhaven)…

  7. @ellen, dressie, droppie: het leven IS een doolhof.. Maar door te doen alsof je daar niet uitkomt, blijft het natuurlijk een doolhof… Misschien is het centrum van het doolhof ALTIJD IN degene die het doolhof loopt, dóórleeft, waar die ook is in het doolhof. Daarmee is het doolhof een instrument en geen levenspad dat je moet ontrafelen.. Intuïtie, passie en plezier, maken HOE je je doolhof gaat. Dankbaarheid dát je daar mag gáán, dáár waar je op dat moment bent, is de essentie van I-Am.

  8. Oh, wat een mooie benadering, Guido!Ga ik over prakkedenken, dank hiervoor.. Zo zie je, hoe we via deze site elkaar kunnen ondersteunen en tot andere gedachten komen! Ga zo door met het op het juiste moment er inspringen…

  9. Zeg Guido, sinds wanneer is ergens niet blij van worden hetzelfde als er niet uitkomen? Misschien hoort niet altijd even blij zijn ook wel bij het leven. Net zoals de blije momenten….

  10. @Guido
    Ik ben het met je eens dat het leven een doolhof is, maar wie zegt dat je eruit moet komen? Als het leven een doolhof is dan is de dood “de uitgang”? Iedere beslissing die wij nemen in ons leven kan meerdere wegen ingaan en leiden. Daarom klopt jouw stelling. Maar ik ben van mening dat je leven een doolhof blijft en je er alleen uit komt als bij jezelf “het licht” uit gaat. Wel grappig wat 9/11 allemaal wel niet tewegen kan brengen 😉

  11. dressie, sorry dat ik het zeg maar hoezo geen bewijzen? Bewijzen, in ieder geval FEITEN in overvloed die heel, heel duidelijk maken dat 911 om een inside job gaat. Neem dit artikel/onderwerp bijvoorbeeld, geloof je nu echt dat William Rodriguez zijn hele verhaal verzonnen kan hebben? Iedereen met genoeg interesse en die zich genoeg heeft verdiept weet zonder enkele twijfel dat het om een inside job gaat. En je verdere redenatie, iets met dat liefde uiteindelijk toch wel zal overwinnen is voor mij een beetje te simpel. Soort van excuus om op je luie reet te blijven zitten, ‘ach, het komt ooit vanzelf wel allemaal goed, want ik kan toch niks doen’. Hele foute instelling.

  12. @David
    Okay dus liefde is slecht, en we moeten met z’n alle gaan opstaan,spandoeken maken en de macht te strijden gaan? Is goed, waar kan ik mij aanmelden? Bij wie moet ik gaan? Precies, er is niets waar dit kan. Niets liever zie ik dat de wereld moet veranderen. Niets liever zie ik dat geld moet verdwijnen en dat mensen weer dingen moeten doen voor het welzijn van een ander en voor hun zelf. Niets liever zie ik de wereldmachtige uiteenvallen maar ja, waar kan ik mij aanmelden. Voorlopig loopt iedereen maar te roepen.. ,, a lot of talk but no action”. 9/11 zal vast wel een inside job zijn geweest van Bush om Iraq binnen te kunnen vallen om de olie weer veilig te kunnen stellen etc etc.
    Maar vertel, wat heb JIJ al gedaan met JOUW juiste instelling?

  13. Mensen informeren, zoveel mogelijk. Via zoveel mogelijk websites, waar ik al vaak ben gecensureerd. Natuurlijk ook buiten Internet zoveel mogelijk mensen informeren, DVD’s branden met goede documentaires om uit te lenen. Goede artikelen uitprinten en verspreiden op zoveel mogelijke openbare plaatsen, zoals in de trein of op stations voor bij de metro en de spits. Maar ik vind je vraag wel terecht, een hele goede vraag zelfs. Het is moeilijk om iets echt heel goeds te bedenken als het gaat om actie(s). De zoveelste website over dit soort zaken zal ook niet al te boeiend veel veranderen. Maar beter IETS doen, als helemaal niets doen met een negatieve instelling dat je toch niks kan doen. Erover nadenken wat je zou kunnen doen is ook al een actie, om mee te beginnen. Er zijn leuke dingen te bedenken, denk eens mee?

  14. @David,
    Ik vind echt geweldig wat je doet, mensen informeren etc. Ik zou niets liever willen. Op mijn werk ga ik vaak discussies aan maar waar ik iedere keer op stuit is de mensheid zelf. Het lijkt wel of het gros van de bevolking er nog niet klaar voor is, de waarheid. Iedere avond als ik ga hardlopen en ik zie de mensen gehypnotiseerd naar die TV kijken dan schut ik mijn hoofd. Het lijkt wel of de brainwash machine op volle toeren draaid met helaas veelal negatief nieuws. En als er een keer leuk nieuws is dan word het meestal afgescheept met ,, is dat nou nodig om in het nieuws te vermelden”. Waar ik op wacht is een figuur (wellicht Obama) die echt de rem aan kan trekken en het stuur 180 graden om kan gooien, maar dan ook niet zo’n figuur als Wilders want dat schiet niet op. Ik heb ideeen zat, helaas ben ik niet een persoon van groot publiek maar ik zal zeker steun geven aan die persoon die het kan, wil en zal doen. En ik durf te wedden dat er heel veel personen net als mij rustig zitten te wachten op het signaal, en tot die tijd….

  15. @dressie,je hoeft je geen zorgen te maken hoor.. Het is allereerst ALTIJD jouw proces dat je op andere mensen projecteert..! Weet jij veel wat die mensen voelen, denken en voor daden hebben gedaan en nog gaan doen..? Je doet ze te kort door te denken dat ze ALLEMAAL OP EEN HOOP te vegen zijn, omdat ze voor de TV zitten. Toch? Probeer de nuance te blijven zien. Het is niet zwart of wit. Laat je niet vangen in dualiteit!

    Probeer jouw proces zélf te beschouwen en DAARIN de dingetjes te ontwarren en ontwaren, die je zélf zou kunnen en willen doen; laat passie en plezier je daarbij leiden, dát zijn de mijlpalen op je pad naar zelfontplooiing.
    Daarom is ons ook -door vooral kerken- altijd voorgehouden dat je niet onschuldig mag genieten. Dat je je schuldig moet voelen als je plezier hebt. Het zijn juist deze 2 gidsen die je je leven laten leiden, op het pad dat jij gekozen hebt hier op deze Blauwe Planeet! Deze 2 gidsen brengen je in je EIGEN kracht, ipv een anders kracht!! Zeg je zegje, doe je dingetje(s). Je moest een weten wat een vreugde je jeZelf daarmee doet EN anderen die van jou genieten omdat je zo heerlijk jeZelf Bent!

  16. Vanaf mijn jonge jaren zag ik dingen al anders, van bovenaf, van een afstandje. Mijn denken paste niet in het denken van de mensen in mijn omgeving. Nu vind ik het niet belangrijk meer of anderen ook zo denken of zij ook zien wat ik zie. Ik zie het en dat is genoeg. Als de tijd daar is zal ik de weg vinden die voor mij bedoelt is, de mensen ontmoeten die ik moet ontmoeten en doen waar ik waarvoor ik hier ben.
    Inzicht komt van binnen en de meeste mensen willen niets zien of horen. Zij willen geloven en volgen zolang ze daardoor niet buiten hun beperkte bewustzijn hoeven te denken. Er komt een tijd waarin oplossingen voor hele simpele dagelijkse problemen heel belangrijk gaan worden. Een tijd waarin heel veel duidelijk gaat worden. Een tijd waarin niemand anders voor je opkomt. Een tijd waarin het belangrijk wordt om je sporen te wissen, want wie zich onzichtbaar maakt kan ook niet gevonden worden. Zorg dat je voorbereid bent, want vanaf dan is ’t ieder voor zich. Wachten totdat anderen het voor je gaan doen is kansloos. Wachten is zoiezo kansloos, want daardoor ben afhankelijk van anderen en dus kwestbaar.

  17. RE: Posted by Madeliefje | April 11, 2009, 12:23
    >>wanneer wordt men eens wakker!!!!!!!!!!!!!!!
    Balkende loopt nog steeds aan het handje van de VS. Zo leuk. Kijk op de site van DWDD(De Wereld Draait Door) van de vara Klik button “LuckyTV” 2-4-2009 waarin te zien is dat Balkenende Downingstr 10 verlaat hahahaha.

    Juist!…Madeliefje.
    Maar goed, “to sum up after 8 years of (C)-theories about the WTC disaster”. Dit hierboven,
    YouTube/GooTube en hoeveel 10’tallen andere Tubes op het internet, kijk bvb deze eens: scifi.com/happens -hebben al niet uitgelegd dat het WTC 9/11 verhaal van de regeringen van deze aardkloot gewoon niet klopt.
    Re: Dressie. Wanneer zal er eens iemand bij machte zijn om op te staan en zegt, ‘nu is het genoeg, wij gaan de “werkelijke” daders van de ‘inside job’ opsporen en vervolgen wegens misdrijven tegen de planetaire mensheid’. Wie zal dat moeten zijn? Barak Obama? Die lui van het vredepaleis DenHaag? Maar, wie moeten er opgepakt worden? Warlords; Rumsveld, Cheney, Bush sr&jr, en hun handlangers? De vorige premiers van andere landen tijdens het Bush bewind? Iluminati? Bilderberggroup? Wie? Wat moet, ik zeg “MOET” er gebeuren?
    Inderdaad Serif, “Ignorence” is een groot probleem.

    The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing.´ (Albert Einstein)

  18. @pieter, klopt helemaal. Maar als het hier niet op de site stond, als we dit niet zouden bespreken, zouden we ook niet weten, dát er dit soort krachten zijn. Positieve zaken brengen meer energie. Dat wil niet zeggen dat je negatieve moet vermijden..!

  19. Het verhaal dat verteld werd op de dag zichzelf is niet waar.
    Amerika probeerde het wel echt laten lijken.
    amerika wou olie uit Iraq die ze ook binnen vielen toen de aandacht van hun was.
    de olie bracht daarom ook veel geld op.
    bij nader onderzoek bleken de “vliegtuigen” niet echt vliegtuigen te zijn.
    het waren kruisraketten die waren afgevuurt in amerika zelf.
    de palen waarmee het World Trade Center waren vastgemaakt waren doorgezaagd en er was een explosief geplaatst bij 3 palen.
    er is een DVD over de ramp en voordat de vliegtuigen het gebouw raken hoor je een doffe knal, wat dus die c4 explosief was.
    het bewijs was ook dat echte straalvliegtuigen in een stad nooit zoon draai kunnen maken met zulke snelheid.
    er is ook met piloten gesproken en die zeiden precies het zelfde als hierboven staad.
    de mensen die opgegeven waren als terroristen waren die tijd dus helemaal niet in dat “vliegtuig”.
    het waren gestolen ID’s en de mensen waren ontvoerd.
    er was ook geen spraken van een lijk van de piloten.
    het verhaal is dus niet waar.
    bedankt voor het lezen en hopelijk word het nu iets duidelijker.
    Van anoniem

  20. @Dressie: “Niets liever zie ik de wereldmachtige uiteenvallen maar ja, waar kan ik mij aanmelden”

    Hallo Dressie, ik nodig je uit om eens op overvloedsprincipe.nl te kijken.

    De macht doet alles via ons huidige ruilmiddel, en via dat ruilmiddel wordt het leven ongelooflijk zwaar belast.

    We hoeven niets ‘aan’ de macht te doen, we kunnen hen gewoon verlaten. Door hun ruilmiddel stapje voor stapje in ons leven te laten oplossen.

    Dit is een keuze, die weinig mensen tot nu toe durfden te maken. Mensen blijven liever ‘aan’ iets werken, dan dat ze een wezenlijk nieuwe keuze in hun leven maken.

    Maar het collectief bewustzijn begint er nu rijp voor te worden.

    Er is nu een ruilmiddel beschikbaar, dat wel voor iedereen voldoende beschikbaar is. Ons bewustzijnsverandering rondom de betekenis van geld, is hierin de sleutel.

    Hartelijke groet.

  21. Op 25 Juni 2006 hield William Rodriguez een presentatie voor het American Scholars Symposium in Los Angeles. Daar vertelde hij het verhaal, zijn verhaal van de 9/11-aanslagen. Van binnenuit. Letterlijk! Want Rodriguez was de concerge die ook op de bewuste dag al vroeg in de gebouwen bezig was. Tot zijn grote schrik bleek, RUIM 1 UUR VOOR DE AANSLAGEN MET DE VLIEGTUIGEN, dat de WTC-torens ondermijnd waren en overal in de 2 torens explosieven afgingen

    Stond of staat de regering Bush of regering Obama omtrent deze feiten recht in haar schoenen?
    Eigenaardig werd of wordt geen internationaal aanhoudingsbevel uitgevaardigt tegen William Rodriguez?
    Het gebruik van mijnen en explosieven zijn strikt gebonden aan wetging! Waarom en door wie werden deze explosieven ge- geplaatst in de kelders van de WTC-torens,dit maakt het verschil!Rechtspraak is de juiste bewijzen op tafel.

    1. Er wordt niet meteen gesproken van een rechtszaak, iedereen die met 9/11 bezig is roept om een nieuw en ONAFHANKELIJK onderzoek en dan pas zullen we zien wat het bewijs is om een rechtszaak te gaan voeren, het is dus veel te vroeg om naar bewijzen te vragen. De aangetoonde feiten zijn echter voldoende om een nieuw onderzoek te rechtvaardigen.

      Wat voorlopig voor ons als burger als onomstotelijk bewijs aantoont dat de officiële verklaring voor 9/11 niet klopt, en wat elke wetenschapper (als hij eerlijk is) zal beamen, dat is de vrije valsnelheid (9 a 10 seconden) waarmee beide torens naar beneden kwamen. Een wolkenkrabber met stalen frame kan ten eerste al niet instorten vanwege brand, maar als het dan toch door de een of andere wonderlijke omstandigheid gebeurt, dan duurt het vanwege allerlei weerstand tijdens de val vele malen langer dan 10 seconden. Ook valt een dergelijk gebouw met stalen frame niet exact op de eigen footprint.

      Een ander bewijs is het gat in het Pentagon, daar past absoluut geen Boeing 757 door, als er wel een deel van het toestel naar binnen is gevlogen, dan zou het grootste deel van het toestel in brokstukken op het gazon moeten liggen, maar dat ligt het niet.

      Nog een bewijs is WTC7 dat later op de dag ook weer op vrije valsnelheid naar beneden kwam, een gebouw met stalen frame waarvan in 6 seconden exact alle 47 verdiepingen in de kelderverdiepingen van het gebouw verdwijnen. Gecontroleerde sloop met explosieven kost weken voorbereiding, kijk maar eens naar de uitzendingen op Discovery en History Channel waarin men dergelijke sloopbedrijven tijdens een project van dag tot dag volgt.

      Op alle bovenstaande voorbeelden van bewijs is natuurlijk een uitgebreid en ontkennend antwoord gegeven door… juist ja, de officiële woordvoerders en als je die antwoorden beluistert dan pas zou je argwaan moeten krijgen, maar voor veel mensen blijkt met die absurde verklaringen, die tegen alle natuurwetten ingaan, de kous af te zijn, ze blijven geloven dat 9/11 exact is gegaan zoals Bush en trawanten beweren.

    2. Ha-LoL “Rechtspraak”? vanuit een gedwongen monarchie?
      Is toch het Toppunt van een Kromme Demonkratie ?
      Laten we elkaar hier nou geen mietje gaan noemen!
      StaatsHielenLikkers in/de Orde v Oranje/Nazi
      Hebben nog niet het besef dat zij zichzelf onbewust VERDOEMEN.!!!
      http://www.youtube.com/watch?v=VHu9aEuI7NM

    1. De tv zenders ook niet, die geven zoutsappige film hoe het wel niet was…terwijl er heel veel mensen zijn die ziek zijn en niets krijgen!. Discovery brak mijn hard gister en National Geographic deed dat eerder, dit zijn zenders die de waarheid moeten laten zien…dat doen ze dus niet.

  22. ja ik was laatst bij het ad 9-11 artikel hebben 40 uur gediscuseerd heb alle bewijs lasten neer gelegd het ad is wel cool als je over bilderberg of 9-11 op een aansluitend artikel je woord geeft en discusie met de anderen aan gaat plaatsen ze gewoon zo worden steeds meer mensen wakker ik hoop dat u helpt.de telegraaf kunt u vergeten daar worden reacties niet aangenomen of verwijderd als het bewijs bevat.

    1. De Telegraaf is inderdaad totaal kansloos als het gaat om nieuws.. het is meer een soort veredelde Prive met wat ANP nieuwtjes… over de kwaliteit van het ANP nog maar te zwijgen.

  23. Het lijkt mij dat deze man graag in het middelpunt van de belangstelling staat, ik vraag mij af of hij wel de waarheid spreekt! Wat mij tegen de borst stuit is dat hij het zogenaamd niet voor het geld doet…dat is de eerste leugen al!

    Stel dat het zo zal zijn dat USA achter de aanslag van 9-11 (ZEER onwaarschijnlijk), hoe zit het dan met de aanslag in Engeland en Spanje, ook door deze landen zelf in scene gezet?

    Ik vind het nogal forse aantijgingen die zeer gemakkelijk uitgesproken worden zonder ENIG vorm van onderzoek (alleen door de beste man zelf uitgesproken)!

    1. De andere artikelen ook gelezen ‘Geen Stijl’…? Ontkenning is de eerste fase in het uiteindelijk acceptatieproces.
      Ben je van de ‘bewijzen’..? Lees gewoon het artikel over gebouw no.7..! Building ‘What’?

      Dank voor je reactie desalniettemin! En wil je nog meer lezen: een zéér betrouwbare journalist, Daan de Wit: http://www.daanspeak.com/1/USAUnderAttack.html

    2. @ Geen Stijl

      Aan je manier van aantuigen moet ik een underscore op je tekst plaatsen met een aantekening.

      Waarom ?!?

      Heel Simpel, stel dat Guido het allemaal heeft verzonnen dan zou al die jaren het een enorme klus zijn geweest om alle op internet staande filmpjes te maken, te moduleren zoadat het op een conspiracy gaat lijken, alle foto’s door hem zelf te zijn geschoten, alle mensen te hmoeten hebben om gekocht wereldwijd zijn verhaal te moeten getuigen.

      Alle andere feiten die je verder in boeken, kranten en tijdschriften tegenkomt allemaal van zijn hand zouden zijn…

      Kom toch zo simpel steek je toch niet in elkaar geloof ik!?

      Guido verzamelt juist heel veel gegevens net als al die anderen die gefaniceerd zijn doordat het een en ander wel eens anders in elkaar zou zitten, hoe kan nou een stalen wolkenkrabber inclusief beton veranderen in een berg met poedersuiker?!

      Met mijn technische achtergrond heb ik behoefte aan om me daar eens in te gaan verdiepen of er niet iets verzwegen wordt, het lijkt me nogal duidelijk dat er bepaalde zaken onmogelijk zijn om het zo simpel en zo dom mogelijk weg te stoppen.

      In iedergeval Guido’z zijn artikelen bevatten ‘Wel Stijl’ van correct vertellen wat er gaande zou kunnen zijn, het zijn zaken die om aandacht vragen om er eens over na te denken en te onderzoeken wat mogelijk is op dit gebied, gezien het feit dat er elke nieuwe dag wel een nieuw hoogstandje mogelijk is als uitvinding en zodra het in de winkel ligt je het de gewoonste zaak van de wereld vind.

  24. Het kan zijn dat de terroristen de explosies zelf van tevoren hebben aangebracht, hebben de conspiracy denkers daar al eens over nagedacht? Tot nu toe weinig overtuigend bewijs, eveneens het eenzijdige verhaal van ene mijnheer Rodriquez die het verhaal verteld, waarschijnlijk uit frustratie en haat tegen USA geboren? Kon hij zijn ontslag niet aan en geen ander werk meer vinden en is dat de reden om met bagger te gooien? Waar zijn zijn getuigen? Is dit verhaal op waarheidsvinding gestoeld? Al met al kun je dit GEEN bewijs noemen van een inside job…..

    Ohhh ja….nog 1 opmerking: de links op Terrorize.dk werken niet, je wordt doorverwezen naar een linkpagina van Sedo (domeinmakelaar) en er staan ordinaire advertenties op om makkelijk even snel geld te verdienen…..

    1. Als het je zo raakt Vicor, raad ik je aan je op het internet te verdiepen in juist dié zaken die je raken, of waarvan je vindt dat ze niet kloppen.
      Het meest bizarre over de TwinTowers is het feit dat de bewakingsklus werd uitgevoerd door ’n bedrijf waar de broer van George W. Bush in de leiding zat. Vreemde voorvallen in de weken ervoor, kijk gewoon in dit opzicht (en in vele anderen!!) naar de film Loose Change II, waar ook dit aspect ruimschoots aan bod komt.
      Hier een Nederlands ondertitelde versie: http://video.google.com/videoplay?docid=-1590675314105139271#

      Maar wat vind je van beide oud-ministers, die eensluidend zijn in hun oordeel: “Dit is geen terroristische aanslag”..!! http://www.wanttoknow.nl/overige/911-een-gestolen-geschenk-uit-de-hemel/

    2. @Vicor,
      Is dit verhaal op waarheidsvinding gestoeld?
      Als je het leuk vindt om te lezen, achtergrond van William Rodriguez, die blijkbaar iedere keer z’n verhaal veranderd :
      http://sites.google.com/site/911stories/home
      ‘Loose change’ met uitleg over wat er niet klopt aan die film :

      uitleg over het instorten van WTC7: http://www.youtube.com/watch?v=PK_iBYSqEsc
      Verzameling 9-11 Complottheorieen met uitleg : http://www.911myths.com/
      Het zijn wel een ander soort bronnen dan op deze site gebruikelijk, ik hoop dat je dat niet erg vindt.

    3. Dezelfde machten die achter de aanslagen zitten, maken natuurlijk hun debunking-verhaaltjes.. Je moet natuurlijk wel tegengas geven, als ‘macht-achter-de-aanslag’, nietwaar Henk…??!!

      En dan gaat, bijvoorbeeld Dr. David Griffin weer een mooi boek maken, over ‘Debunking 9/11 debunkers’. HIER.
      Kijk, hij laat zich niet alles aanpraten, zoals Henk dat hier ook probeert te doen. Het blijft waarachtig prachtig hoe jij hier met bittere tegenzin je debunkingwerk hier op de site blijft doen. Telkens weer ten tonele verschijnt. De vraag die waarempel zomaar opdoemt, is waarom je dit doet Henkie?

      Veel mensen hebben al de 9/11-propagandafilms gezien, afgelopen weekend ook weer. Valse verdraaide films, uit de Holywoodfabriek, die gewend is deze maak-het-geloofwaardig-en-ze-slikken-het-films te maken. Gefinancierd door de grote machten. Voorbeelden van verdere fraude?
      Toon mij bijv. ÉÉN foto van een vliegtuigwrakstuk uit Shanksville, waar het passagierstoestel zou zijn neergestort, waarvan de passagiers zo dapper de kapers hadden overmeesterd ..??!!
      Het memorial dat daar is opgericht, staat zelfs een kilometer af, van de ‘plek-des-onheils’. Informeer jezelf goed over 9/11 en je zult verbaasd staan, met name over dit soort fake-stories. Er zijn miljoenen mensen over de hele wereld, die het ‘make-believe’-verhaal niet meer pikken.
      Nogmaals, toon me één foto met een vliegtuigwrakstuk in Shanksville. Vertel me hoe een passagiersvliegtuig door 6 (!!!) gewapend betonnen muren van het Pentagon kan vliegen. Waarom er geen vliegtuigmotoren zijn gevonden, die toch van keihard titanium zijn gemaakt. Enz. enz.
      Bladen als ‘Populair Mechanics’ zijn onderdeel van het imperium van de valse-voorlichters. En -ook volgens Henk- zijn er ook zo’n 1300 gerespecteerde ingenieurs en architecten VOLLEDIG de weg kwijt.. Een weg die Henk nog wel weet te liggen, toch?

      21 Dagen ná de aanslagen lag er nog een POEL VAN GESMOLTEN STAAL onder de ingestortte WTC-torens.. Door vliegtuigbrandstof, dat maar 700 graden heet kan worden..? Smeltpunt van staal..? Henk, jij weet het vast. 1400 graden toch? Ingestortte gebouwen.. Of gewoon met termiet doorgesmolten balken? (Kijk hier eens wat een balken)

      Maar het vreemde/mooie is wederom dat jij niet inhoudelijk reageert ‘Henk’. Gewoon wat roepen, een paar vage linkjes geven en mensen hier eigenlijk vertellen: “Zoek het zelf even uit, hier ergens, maar dit klopt niet!”. Nou voor mij, klopt dát nou juist niet. Er is hier ruimte zat, om INHOUDELIJK te reageren. En dat laat je telkens weer achterwege. Het begint op te vallen, ‘Henk’..!
      Wat heb JIJ dan bijvoorbeeld voor grote afwijkingen in het verhaal van Rodriguez waargenomen..?? Vertel je eigen verhaal Henk, we zijn benieuwd. Inhoudelijk gewoon, en geen linkjestheater..
      Vreemd verhaal, want met leugens zou deze Rodriguez al lang opgepakt zijn natuurlijk, maar nee… Stilte van de Bush-en-de-zijnen-kliek. Wel is hij eerst gedecoreerd voor getoonde moet.

    4. Geen zorgen Guido, ik vind het wel grappig om de artikelen hier te lezen. En het is geen ‘debunkingwerk’ voor mij, ik geef gewoon af en toe een linkje naar goed onderbouwde bronnen (IMO natuurlijk) die iets heel anders vertellen dan wat je op wanttoknow kan lezen.
      Ik schrijf heel bewust niet een heel verhaal over wat ik niet vind kloppen (volgens mij staan maar weinig mensen hier open voor informatie van buiten hun eigen boxje) en als iemand mijn linkjes niet wil lezen omdat ze geen behoefte hebben aan afwijkende meningen dan kunnen ze het makkelijk negeren. Fijn toch ?

    5. dan speciaal voor jou Henk, als je het allemaal zo luchtig en leuk vindt, hier een typisch draadje van hoe je afgebekt wordt als je een bepaalde mening hebt die de autoriteiten niet bevalt, zo leuk en luchtig is dat allemaal niet;

      http://www.nujij.nl/complottheorieen-niet-uit-te-roeien-depers-nl.9747668.lynkx

      het is de typische nualleenwij trollen logica waarmee je wordt bejegend zoals Arend in zijn ggz horror storyboard, ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt in de geestelijke gehandicapten zorg in het Noorden van het land.

      http://www.argusoog.org/2009/10/kleptocratie-in-de-ggz/

    6. Nou Henk, dan wens ik je nog veel ‘grappige momenten met de artikelen hier’.. Overigens: wat een vileine manier om je autoritaire houding te prononceren Henk.. Valt ‘bijna’ niet op..
      Ik zou overigens ook zeker niet inhoudelijk reageren, met de aangedragen links als bagage..
      Nogmaals, nog veel grappige momenten met al die grappige artikelen..~!

    7. Als Comspiracy’s nu goudmijnen blijken te zijn dan moeten we ons maar eens massaal op het gouddelven daarvan gaan richten misschien dat we er massaal enorm rijk er mee worden.
      Maar gezien ff een WTC wolkenkrabber bouwen die niet tegen een vuurtje kan en zo maar kan instorten is gewoon de grootse lol die ik ooit heb gezien!
      Beste Henk en al die anderen kijk eens naar deze Tower Inferno in Bangkok:

      – deel 1 – http://www.youtube.com/watch?v=99RhLC0Wv3E
      – deel 2 – http://www.youtube.com/watch?v=CER9Z81G-vQ&NR=1

      Had je nog wat te zeggen Henk ?!

    8. Henk vind het ‘wel grappig’ om dit te lezen Paul, maar gaat nooit inhoudelijk op de zaak in. Kwetsbaarheid te allen tijde vermijdend..

  25. Ohhh ja….nog 1 opmerking: de links op Terrorize.dk werken niet, je wordt doorverwezen naar een linkpagina van Sedo (domeinmakelaar) en er staan ordinaire advertenties op om makkelijk even snel geld te verdienen…..

    1. Hi Apen Kebab,

      Je hebt helemaal gelijk. Het was voor de mensen achter de aanslagen inderdaad een win win win win win situatie. Niet alleen olie maar ook records aan put opties op de betrokken airliners. Enorme verzekerings fraude op de gebouwen door Silverstein. Een nieuwe oorlog wat sowiso voor de betrokken bedrijven kassa betekent EN last but not least het opgeven van de vrijheden door de burgers… Ik vergeet er vast nog een hele zooi te noemen maar het is redelijk duidelijk lijkt me zo.

  26. ja ik heb hulp nodig wou bij opinieland een topic starten over groep bilderberg heb 7 maanden terug chemtrail topic gestart maar ben mijn gegevens kwijt mijn handen trillen gwoon van dat bilderberg zooitje het lukt niet ik kom er niet door help en plaats bij opinieland maak iedereen wakker 1 topic over bilderberg en hun plannen zijn voldoende help aub.

  27. Zoveel verhalen, ik weet ook niet meer wat ik moet geloven.
    Ik kan niet geloven dat de regering van Amerika er achter zit het lijkt me eerder de macht achter de macht in Amerika.
    Amerika wist eerst ook niet wie de schuldige achter de aanslagen waren die indruk gaven ze in ieder geval.
    Zoals dressie aangeeft het gaat veel mensen boven de pet maar dat mag hier weer niet je word geacht een duidelijk standpunt in te nemen.
    Wie geeft betrouwbare informatie en wat moeten we? met spandoeken de straat op?
    In de normale maatschappij word je voor gek versleten als je de ideeën van Want to know gaat uitdragen.
    Gewoon alles opslaan en als het uitkomt dan je stem laten horen lijkt me het beste, mensen wijzen op websites die dit soort info geven is het enige wat je kunt doen.

    1. @Berma,

      Waarde naaste, voor gek verklaard worden omdat je kennis en/of informatie aan draagt aan deze of gene die geen enkele notie, besef dan wel eigen onderzoek hebben gedaan werkt ook niet… deze reactie is vanwege onbegrip door te weinig kennis inhoud van werkelijke feiten en/of waarheden ten opzichte van de meestal geraadpleegde msm informatie/kennis

      Mijn ervaring is door luchtig en zuiver en duidelijk te spreken, schrijven en in dialoog te treden door een andere kijk op zaken voor te spiegelen en andere kennis/informatie bronnen voor te schotelen vaak dit soort zware onderwerpen een “luchtiger’ tintje krijgen. mensen vervallen dan niet zo snel in angst of besef van onwetendheid of boosheid.

      Spoor mensen aan zelf onderzoek te doen en vooral dicht bij zichzelf te blijven staan als zij hun eigen perspectief op aangedragen feiten, waarheden, kennis of informatie richten.

      Zodoende dient men al een hele sloot van andere, nieuwe en best wel moeilijke begrippen van de werkelijk realiteit onder ogen te zien en overbelasting door al die tegenstellingen draagt dan weinig bij.

      Door aan te geven dat de groep wakkere steeds groter word en je al een hele stap voor bent op het gross van de naaste mensen die nog in de vele illusies leven, maakt het proces van “wakker”worden gemakkelijker.

      Enfin iemand overtuigen van je eigen gelijk helpt niet, beter schotel je ander denkwijze dan wel waarheden voor dan achterhaald men op eigen wijze vanzelf de andere kant, de werkelijke kant van een verhaal!

  28. Hier nog een mooie engelstalige video.

    http://video.google.com/videoplay?docid=-8182697765360042032&hl=en#docid=-4617650616903609314

    9/11 Blueprint for Truth (2008 Edition)
    Wat hebben we nog meer voor bewijzen nodig dat er iets anders aan de hand is dan ons wordt voorgeschoteld middels de officiele versie?

    Voor de wakkeren onder ons natuurlijk niet nieuws maar ook in deze video is de conclusie dat alle drie de WTC gebouwen (beide Twintowers en Gebouw 7) door middel van explosieven zijn neergehaald. Een goed onderbouwde video inclusief o.a ooggetuigenverslagen en analysering van de stof afkomstig van Ground Zero. En wat hebben de heren samenzweerders nog meer voor ons in petto om de wereld op haar knieën te krijgen en een wereldFührer te accepteren…?

  29. -VS is bang voor Chinese economie groeit heel snel.
    -CIA hebben twee zwarte dozen van vliegtuigen uit 9/11 verbrand en nooit terug gevonden.
    -VS heeft zelf Al Qaida opgericht om veel mensen bang te maken. Osama Bin Laden is Amerikaanse acteur.
    -Ze stelen olie van de islamitische landen en verdelen onder de rijken.
    -Het gaat om rijkste amerikaanse en joodse aandelers en beleggers en geldschieters.
    -VS willen de macht China overnemen.
    – Obama doet niks. west europa doet ook niks.
    – Ahmadinejad spreekt zeer de waarheid. hij zegt vaak 9/11 is grote leugens.
    BUSH DID 9/11! HIJ HEEFT NU MOOISTE VILLA IN DALLES , TEXAS!

  30. Citaat uit Openbarinen 18:
    “15 De kooplieden in deze dingen, die aan haar rijk geworden waren, zullen van verre staan uit vrees voor haar pijniging, wenend en rouw bedrijvend, 16 en zeggende: Wee, wee, die grote stad, die gehuld was in fijn linnen, purper en scharlaken, en rijk versierd was met goud en edelgesteente en paarlen, want in één uur is al die zo grote rijkdom verwoest! 17 En iedere stuurman en iedere kustvaarder en de zeelieden en allen, die de zee bevaren, bleven van verre staan, 18 en riepen, toen zij de rook van haar verbranding zagen, zeggende: Welke stad was aan deze grote stad gelijk! 19 En zij wierpen stof op hun hoofden en riepen, wenend en rouw bedrijvend, zeggende: Wee, wee die grote stad, waarin allen, die schepen op zee hadden, door haar kostbaarheden rijk geworden zijn, want zij is in één uur verwoest!”
    Was 9/11 een begin van wat hier is voorzien?

    1. Hoi Leendert, alles heeft tijd nodig. Het is niet verwonderlijk dat wanneer dit soort ‘streken’ worden uitgehaald, men op zoek gaat naar bronnen om het te kunnen bevatten en/of te kunnen begrijpen.
      911 is onwerkelijk en roept veel vragen op, lijkt me een goede zaak. Hoe meer vragen en vertwijfeling, hoe meer geluid er aan wordt gegeven hoe beter. 🙂 Het is natuurlijk al een poos geleden, maar nog steeds zijn mensen zich er niet van bewust en elke dag komen er misschien er weer wat bij met vragen hierover. Altijd goed!

  31. Het is blijkbaar beter om de VS/de blanken, het westen de schuld te geven ipv gewoon aan te nemen dat de islamisten zelf toegaven dat zij het waren! Maar goed, dat is de zieke tendens vanaf de jaren 60 die blijft voortduren. Als islamisten zeggen dat ze zielig zijn (Israel, het westen) dan hebben ze gelijk en springt men voor hen in de bres, als islamisten zeggen wij hebben die aanslagen gepleegd, dan liegen zij en ligt het aan de blanken/us, het westen? Hoezo achterlijk?

  32. Bij de aanslag in Kenia wordt een blanke vrouw gezien als de leider van deze terroristische groep door de MSM.
    Ze is de weduwe van een omgekomen dader tijdens de aanslagen op de metro in London.
    Deze beelden uit 2005 zijn vandaag vrijgegeven van de zogenaamde daders van de aanslagen op de metro in London.
    Ze willen met deze beelden beweren dat de “white widow” op deze beelden is te zien. Zij zou dus ook hier al een rol hebben gespeeld.
    Maar wanneer je goed naar de beelden kijkt, zie je dat dit een hoax is.
    Mensen worden weer op het verkeerde been gezet.
    Het zijn twee totaal verschillende vrouwen.
    Duidelijk is te zien dat de twee vrouwen verschillende rugzakken dragen.
    Eén met twee draagteugels en de ander met één.
    Verder heeft ze op de ene afbeelding haar haar los en op de andere weer samengebonden.
    Verder zie je dat er twee verschillende datums zijn voor de videobeelden
    28-06-2005 en 07-07-2005.

    White Widow gespot op camera London

    Deze beelden laten zien dat op de dag dat de aanslag in London gepleegd werd, de zogenaamde ‘White Widow’ ook aanwezig was.

    http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/buitenland/21916811/__White_Widow_gespot_op_camera_London__.html

    Weer worden we gemanipuleerd door de massamedia!

    1. Heb je stiekem van de appelazijn gedronken Alice…? Wij hebben eigenlijk een boodschap aan ‘zure websitebezoekers’..
      Hoe kom je bij de veronderstelling dat er ‘mensen in dienst zijn’.. Wij noemen dat een ver-onderstelling, die grenst aan een vooroordeel, rondom betaalde, maar vooral slecht-vertalende ‘mede-werkers’..
      Het ga je goed Alice.
      Wees een grote meid, vrijwillig medewerker ‘for a momemnt’ en maak het artikel ‘soepel’.. Dank alvast.. 🙄

    2. Beste Alice en Guido, bedankt voor het (opnieuw) in beeld brengen van dit verhaal. fantastisch. Inspiratie voor een ieder om het juiste te doen!
      Alice, ik begrijp jouw comment niet helemaal. Het verhaal is helder en duidelijk. Misschien iets te ingrijpend waardoor je mentaal blokkeert??
      Of het kan aan mijn eigen ervaring liggen dat het makkelijk leesbaar is. Maar goed, dank voor het onder de aandacht brengen!

    3. Alice, niet om mijzelf te verdedigen, maar de vertaling is exact zoals William het zelf verwoordt, het is geen vertaling van een geschreven artikel, het is een vertaling van een live-verhaal dat grammaticaal nu eenmaal anders van opzet is. Je kunt tijdens het lezen de video van William’s lezing laten meelopen, dan zal je zien dat de vertaling klopt. In mijn opzicht geeft dit zo ook de meest emotionele versie, je hoort als het ware William praten.

      Maar als er mensen zijn die het beter kunnen, schroom niet, er zijn nog heel veel meer 9/11 verhalen die om een vertaling schreeuwen, dus Alice…?

  33. Ik zit te poppelen om jacobi rothchild op te hangen, eerst door zijn knieschijven schieten , hij is verantwoordelijk voor alle ellende in het midden oosten, ——-wanttoknow promote rt news!!!!!!!!

  34. Het wordt tijd dat de waarheid meer in de openbaarheid komt en het is inmiddels toch wetenschappelijk onderbouwd door feiten dat 9/11 een leugen is.Dat helaas toch nog door te veel mensen wordt gelooft.
    Mensen wordt wakker laat je informeren en kom achter de waarheid.

    Groetjes

    Peter Deschaux

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.