Volg ons op Facebook Volg ons op Twitter Volg ons via onze RSS Feed
WantToKnow.nl

Melk de Witte Sloper! Melk ‘moest’!

x

Melk de Witte Sloper! Melk ‘moest’!

© Guido Jonkers – WantToKnow.nl/.be

x

En dan is er ineens de oproep van Mw. Gerda Verburg om meer melk te drinken. Want melk moét toch immers.. Toch? Voor al die veehouders die melk aan de man moeten brengen sinds jaren. Omdat ze natuurlijk die melkkoeien hebben. Die ze weer hadden aangeschaft omdat Melk al tientallen jaren moet..

Maar het gaat er toch om of het goed is voor jou als burger? Toch niet voor de melkveehouders.. Nou breekt onze klomp! Melk drinken om de veeboeren in leven te houden, ten koste van je gezondheid..? Want mevrouw Verburg.. heeft u zich weleens afgevraagd WAAROM de vraag naar koemelk zo is afgenomen. Bent u tegen de (witte) stroom aan het inroeien..? Want uit heel veel studies, wetenschappelijke studies, blijkt en is bewezen, dat melk een keiharde sloper is van jouw fysieke lichaam… Werkelijk. Lees rustig door.

Ik wist hier al het een en ander van, drink ook al meer dan 10 jaar geen druppel melk meer, maar schrok me werkelijk een witte neus toen ik het artikel las. Hoe is dit mogelijk, dat deze aanslag op onze gezondheid maar door mag gaan?

x

De Haarlems arts Dr. Coos Beunk schreef een bijzonder gefundeerd artikel over Melk de Witte Sloper.

De Haarlems arts Dr. Coos Beunk schreef een bijzonder gefundeerd artikel over Melk de Witte Sloper.

In het prima tijdschrift ‘Frontier’ schreef homeopathisch arts Coos Beunk uit Haarlem in 2008 een uitmuntend artikel, waarbij hij werkelijk ALLE wetenschappelijke onderzoeken naar de werking van koemelk op het menselijk lichaam aanhaalde.  Wij hebben contact gelegd met Dr Beunk, om zijn goedkeuring te vragen, het artikel hier rechtstreeks nogmaals geheel te plaatsen en inmiddels heeft hij hiervoor toestemming gegeven. Het Frontier-artikel kun je HIER als bestand downloaden.  HIER is ook de website van Dr. Beunk, waar alle onderdelen, zoals die in het artikel vermeld zijn, ook los te vinden zijn.

Ik zou zeggen, zegt het voort. In ieder geval aan al die vrouwen die melkproducten gebruiken om hun botten te verstevigen en osteoporose (botontkalking) tegen te gaan. Helaas blijkt uit gefundeerd wetenschappelijk onderzoek, dat melk precies dát doet, wat je niet wilt.. Het versterkt het proces van botontkalking, omdat componenten van koemelk de opname van kalk uit je spijsverteringskanaal zwaar bemoeilijken..!!!

Wanneer je kalk nodig hebt, zijn er veel groentesoorten, die veel calcium bevatten, zoals donkere bladgroenten. Maar ook sesamzaadjes zijn er rijk aan. De kleine sesamkoekjes zijn daarom ideaal voor kinderen, als vervanging van koemelk.

Zo begon het eind jaren 1960. Joris Driepinter die ons adviseerde toch écht 3 glazen melk per dag te drinken. MELK MOE(s)T!

Zo begon het eind jaren 1960. Joris Driepinter die ons adviseerde toch écht 3 glazen melk per dag te drinken. MELK MOE(s)T!

En dan is er van de week de oproep van Mevr. Gerda Verburg. Jonge, jonge, wat een ongefundeerde uitspraken van nota bene een minister! 90% Van de ministers is wetenschappelijk geschoold, maar je ziet maar weinig werkelijk wetenschappelijk wijzen in deze ministersploeg.

JE HOORT ALS MINISTER TOCH NIET DIT SOORT ADVIES TE GEVEN, WANNEER JE OVERAL KUNT OPZOEKEN EN NASLAAN WAT KOEMELK JE LICHAAM AANDOET..!

Naar onze mening is het zelfs nog strafbaar wat de minister doet. Ernstige nalatigheid kan haar verweten worden!

Maar wij schatten de kans hoog, dat jij dit verhaal over ‘Melk-de-Witte-Sloper’ waarschijnlijk ook nog niet kent, . En let wel: het is een wetenschappelijk verhaal, geschreven door een gediplomeerd arts. De door hem aangehaalde wetenschappelijke onderzoeken laten geen ruimte voor twijfel.. MELK IS KEIHARD EEN WITTE SLOPER VAN JOUW LICHAAM!

Het meest gehoorde argument dat melk je voorziet van onmisbare calcium is wellicht nog wel de grootste dwaling in onze maatschappij. En natuurlijk.. ook ik heb liters melk weggeklokt. Zeker in de puberteit, toen je in de groei was. ‘Het was toch goed voor me’  ‘Heerlijk zo’n glaasje melk’..

Doe jezelf een groot genoegen en lees dit verhaal. Wellicht krijg je het idee dat je eigenlijk helemaal niets meer kunt drinken, maar dat is grote onzin; het gaat simpelweg om het aanpassen van ons voedingsgedrag aan gezonde voeding. En NIET AAN WAT ANDEREN ZEGGEN DAT GEZOND IS, TERWIJL HET OMGEKEERDE WAAR IS..

Mevrouw Verburg heeft hopelijk de moed dit artikel ook te lezen; hopelijk komt ze terug op haar woorden. Die zijn werkelijk niet meer van deze tijd. De slogan ‘Drink meer melk’ is daarentegen bijna misdadig.. Helaas kunnen wij, ná het lezen van het goed gefundeerde artikel van Dr. Coos Beunk, niet anders concluderen.

In het belang van de melkveehouderij: Gerda Verburg stop met die onzin!

In het belang van de melkveehouderij: Gerda Verburg stop met die onzin!

En dat dan ook nog eens een minister deze uitspraak publiekelijk laat klinken zegt meer over deze minister dan over de inhoud van haar boodschap.

Maar als je de krantenberichten over deze uitspraak doorleest, blijkt dat mevrouw de minister deze uitspraak dus niet doet in het belang van jouw, mijn of haar gezondheid, maar vanuit de economische achtergronden van de melkveehouderij… En dat is dus weer een onvervalste gotspe, of in ander goed Nederlands, een brutaliteit!

We zijn hier dus geen burgers die gezond moeten zijn, nee.. We zijn melkkoetjes die economisch productief moeten zijn. Melk drinken in het economische belang van het land. Ongezond? Welnee, we zijn er toch allemaal gezond groot van geworden?

Jij mag het, zoals altijd zeggen!

Reageer (59) Print

Waardeer dit Artikel:

8 stem(men), Stem nu!

Deel dit artikel:

59 Reacties op: Melk de Witte Sloper! Melk ‘moest’!

Reageer op dit artikel Volg deze reacties Volg alle reacties op WantToKnow
  • Carla Boon

    wat ben ik blij dat ik dit lees !! In het ziekenhuis waar ik werk doe ik botdensitometrie-onderzoeken en het advies van de behandelaren is tot op de dag van vandaag: eet veel Calcium en ik bedoel: drink veel melk en eet Ca-pillen mét dan nog een pil die je maagslijmvlies aantast, die ervoor moet zorgen dat die Ca dan ook wordt opgenomen.
    Ik krijg patiënten die slechts worden doorgestuurd met de opmerking: ‘heeft een zuivelaarm dieet’of: gebruikt geen/weinig zuivel’.
    Toen ik een paar jaar geleden een congres van de Osteoporose Stichting bijwoonde en aan de microfoon vroeg hoe het kon dat er in Nederland, het land waar zo’n beetje de meeste zuivel wordt geconsumeerd, zoveel osteoporose vóórkomt en in Japan, waar men geen tot weinig zuivel consumeert,eigenlijk amper osteoporose voorkomt. Het antwoord was dat ik me liet misleiden door ‘alternatief gewauwel’.
    Toen zag ik de achtergrond: een grote stand van Campina.
    Lekker objectief die osteoporose stichting!

    54
    • Klopt Carla melk zorgt juist voor botontkalking eet beter noten of chocola en dan niet de chocola uit de winkel geen witte chocola dat eigenlijk geen cacao bevat (alleen cacao boter en suiker)Ik ben bij Advanced clinical Nutrition geweest waar ik ook even met Dr Beunk heb gesproken deze man is heel kundig en spreekt gewoon de waarheid . Er zijn teveel belangen die op het spel staan voor de zuivel industrie Melk moet je gewoon bij je moeder halen en daarna over gaan op water mits dit goed gereinigd is (gebeurt ook niet in nederland) Ons water bevat hormoonen uit de pil maar ook antibiotica resten en andere medicijn resten die de waterzuivering makkelijk kan verwijderen met ionisatie van water wat beuten europa in Japan bijvoorbeeld al wordt gedaan en in zeer goede restaurants waar je met dit water de pesticiden makkelijk in 5 minuten van je groente en fruit afwast (de vette laag lost op waar pesticiden mee vermengd zijn) Bezoek eens mijn Blog http://www.thepowerofchocolate.org daar staan wat leuke artikelen.

      Fijne dag nog

      Peter Langelaar
      Gezonde chocolade consulent te Groesbeek

      54.1
       
  • Ingrid

    Tja, ook ik heb enige tijd terug aan de minister gevraagd waarom ze melk promoot. Het is in economisch belang. Stel je voor dat men geen melk meer gebruikt, dan stort de nederlandse melkindustrie in. Ik hoop dat steeds meer mensen informatie verzamelen via internet (bv ook over de schade van vaccinaties) en zelf hun conclusies trekken.

    53
  • J.Bosschaerts

    Dag

    De opname van Ca heeft boor nodig als spoorelement
    Vaak is er gebrek aan en het is niet te vinden als voedingssupplement
    Zie tijdschrift Raum und Zeit
    Geef een e-mail adres waar ik indien gewenst een scan van de betreffende pagina’s kan toe sturen
    Groeten
    J.B.

    52
  • pietje

    Voor Maijida je hebt helemaal gelijk ! Ik persoonlijk ben bezig (heel lullig) om steeds minder vlees te eten eigenlijk eet ik nu alleen maar gehaktballen omdat dat makkelijk te negeren is het is een balletje en verder geen referentie aan vlees (weet dat dit hypocritisch is) maar zo ben ik aan het afkicken en weet zeker dat het goed gaat komen ! Dan voor mij helemaal geen vlees meer en dat doet mij goed voor mij geen beestje meer dat voor mij dood moet ~! Denk dat ik er heel gelukkig van ga worden ! Maar dat is een keus toch ? Voor iedereen een keus ! Heb een tijdje geleden de 10 geboden gelezen van de indianen en dat heeft mijn ogen nog een keer geopend : neem wat je nodig hebt en niet meer en zo probeer ik nu te leven ! Valt niet altijd mee maar ik wil het !
    Allemaal welterusten !

    51

Plaats hier uw reactie

Uw email wordt nooit gepubliceerd of gedeeld met derden. Verplicht veld *

Wilt u een Persoonlijke Avatar afbeelding bij uw reacties? Ga dan naar www.gravatar.com

Home
Top
Help
Contact
Muziek