Advertentie

Finse rechter/diplomaat: hele MH17-onderzoek farce..!!


‘Nemo iudex in causa sua’
X

‘Niemand is gehouden tegen zichzelf bewijs te leveren’..

x

Peter Iiskola

x

Finse rechter/diplomaat: ’t hele MH17-onderzoek farce..!!

2015 © WantToKnow.nl/.be

x

De Finse rechter/diplomaat Peter Iiskola is er duidelijk over en steekt zijn mening niet onder stoelen of banken..! “We hebben te maken met een grote internationale legale farçe en heftig onrecht, voor alle 298 slachtoffers van de ramp met de MH17 in juli 2014.  Door het feit dat de Nederlanders en Oekraieners het juridisch basisuitgangspunt lijken te zijn vergeten, dat niemand zichzelf zou moeten onderzoeken noch beoordelen en/of veroordelen in een zaak waarbij hij/zij zelf betrokken is. En wat het allemaal nóg erger maakt, is dat de Nederlanders beter zouden moéten weten! Het land geeft immers ruimte aan tenminste 8 internationale tribunalen.”

Peter Iiskola is er duidelijk over in zijn artikel op zijn Facebook-pagina. Het MH17-onderzoek wordt gedaan door de Nederlanders, waardoor het per definitie en bij voorbaat al een bias oplevert, een vertekening, ten opzichte als wereldwijd als uitgangspunten voor algehele Justitiele basis wordt beschouwd. Daarom alleen al, aldus Iiskola zou het hele onderzoek nu al dienen te worden verworpen, vóórdat er üerhaupt sprake is van conclusies en overgeheveld moeten worden naar een onpartijdige, neutrale en ‘faire’ partij. Anders zullen de familieleden van de 298 slachtoffers van de ramp, nooit achter de juridische, noch de feitelijke waarheid komen. En hun recht halen..!!

Oekraine vluchtpad MH17Op de wijze waarop nu het onderzoek is opgezet en voortgang vindt, zullen de fundamentele mensenrechten en juridische rechten, ontkend en in gevaar gebracht worden, en heftig ondermijnd. Peter Iiskola is een Finse rechter en internationaal diplomaat, die zijn werk had in Den Haag, toen Iran en de Verenigde Staten overhoop lagen over het neerschieten door de Amerikanen, van een Iraans passagiersvliegtuig. Hiernaast werkte hij aan projecten voor juridische mensenrechten in de  ‘United Nations and Council of Europe’ en is hij gespecialiseerd in international lucht- en ruimtevaartrecht. Niet de eerste de beste dus..

Malaysia Airlines Flight 17 was een internationale verkeersvlucht tussen Amsterdam en Kuala Lumpur en boven Oekraïne werd neergehaald en alle 283 passagiers en 15 bemanningsleden doodde. Peter Iiskola over deze vlucht:

“Wat het allemaal nogal verdacht maakt, is dat het vluchtplan van dit toestel op 2 nogal opvallende manieren werd gewijzigd. In de eerste plaats heeft Malysia Airways bevestigd, dat de piloot van de MH17 de opdracht had gekregen om lager te gaan vliegen. Dit gebeurde in opdracht van.. de verkeerstoren in Kiev!
In de tweede plaats blijkt uit alle data, dat het gevlogen vliegpad, niet het normale goedgekeurde vluchtpad was; het was veranderd. En deze verandering was niet ingegeven door Eurocontrol, dat boven Europa alle vluchten coördineert. De simpele vraag is derhalve, wie verantwoordelijk is geweest voor dit gewijzigde vluchtpad. Een route die het vliegtuig precies in de oorlogszone deed belanden, met als resultaat de 298 doden. En totdat de tapes van de verkeerstoren in Kiev zijn vrijgegeven, zullen we dit niet weten! Als we het ooit te weten zullen komen!”

nemo ludex in causa sua‘Nemo iudex in causa sua’
Peter Iiskola wijst ons met name op het wereldwijd geaccepteerde juridische basisuitgangspunt, dat in het Latijn luidt: ‘Nemo iudex in causa sua’. Het betekent heel simpel, dat niemand zijn eigen zaak zou moeten beoordelen. Noch zou hij zijn eigen ‘zaak’ dienen onderzoeken, zéker daar waar deze partij belang heeft bij de uitkomst van de betreffende zaak.  Het lijkt een simpel uitgangspunt, een juridische basis, maar de regering Rutte had kennelijk in haar haast om het onderzoek naar zich toe te trekken, dit simpele punt even ‘vergeten’..?

Het blijkt dat deze regel heel strikt wordt toegepast bij ook maar de geringste verwachting op vertekening van het onderzoek en onderzoeksresultaat, zelfs als er feitelijk geen sprake van is. “Het recht dient niet alleen zijn beloop te krijgen, maar dient te worden ondersteund om gedaan te worden. Volgens internationale luchtvaartwetten, volgens de ‘Convention on International Civil Aviation’, is het land waar het ongeluk is gebeurd, verantwoordelijk voor het onderzoek naar dit incident”, aldus Peter Iiskola.

Maar zo zegt hij verder, dit specifieke land mag het onderzoek aan een ander land delegeren. In dit geval heeft Oekraïne het onderzoek gedelegeerd aan Nederland, zowel het technische, als het strafrechtelijke onderzoek, omdat de vlucht in Amsterdam was vertrokken en omdat de meeste slachtoffers de Nederlandse nationaliteit hebben. Maar het probleem hierbij in dit onderzoek is, dat de meeste NAVO-landen en EU-landen, zelfs al na enige uren ná de crash, lieten weten dat ze Vladimir Poetin verantwoordelijk houden, of de pro-Russische seperatisten, voor het neerhalen van het toestel, de MH17.

“En precies dát is de reden dat we niet kunnen verwachten, dat de beide onderzoeken, die dus geleid worden door de Nederlanders, tot niet-vertekende conclusies zullen komen. Nederland is zowel lid van de NAVO als van de EU, die beiden serieuze tegenstrevers zijn van de Russen, waarbij inmiddels al sancties en andere maatregelen zijn genomen, zonder nog maar één centje bewijs”, aldus Iiskola..

En eigenlijk is het pure ironie dat juist de Nederlanders het beter zouden moeten weten, zo zegt hij. “Nederland is gastheer van maar minimaal 8 internationale tribunalen, zoals het ‘Internationale Gerechtshof’, het ‘International Criminal Court’, het ‘International Criminal Tribunal for the former Yugoslavia’, het ‘Permanent Court of Arbitration’, het ‘Special Court for Sierra Leone at the premises of the International Criminal Court in The Hague’, het ‘Special Tribunal for Lebanon’ en de ‘Appeals Chamber of International Criminal Tribunal for Rwanda’.”

x

* * *

x

Mark Rutte de belofte

105 gedachten over “Finse rechter/diplomaat: hele MH17-onderzoek farce..!!

  1. Helaas zijn van ’t begin af aan de leugens verspreid,talloze journalisten hebben al aangetoond dat de waarheid het daglicht nog niet heeft gezien.
    Er zijn teveel belangen die de waarheid toedekken. Toen de Amerikanen dat Iraneese vliegtuig neerschoten hebben diezelfde belangen een rol gespeeld,
    en met succes, nemo iudex in causa sua.

  2. Je vraagt je toch vaak af, hoe ze ermee weg blijven komen met zoveel aanwijzingen, die al vanaf het begin duidelijk zijn voor iedereen die het wílt zien.
    Net als 9/11…Blijf het gewoon negeren en dan zitten we goed.
    Eens moet dit toch niet meer vol te houden zijn, zou je zeggen…
    Maar wanneer…

  3. Als dit nu het enigste manipulatie en leugen spel zou zijn, zou ik ondanks de hartbrekens voor de slachtoffers en hun nabestaanden, er mee kunnen leven, maar het is een dagelijks gebeuren het offeren van mensen, onschuldige mensen, voor macht en geld, vreselijk, ik denk er maar niet aan, want je wordt gek van zo’n wereld, het is een menselijk slachthuis !

  4. Is er nu niet een van de comedianten van onze regering die hetgeen deze man duidelijk maakt, niet een die dit ook wist en weet, als dat waar is dan is het met de intelligentie van onze politici zeer zeer droevig gestemd. De lochica straalt er vanaf wat deze man beweert.

  5. Heb deze week voor een filmopname contact gehad met Floor Ligtvoet van EenVandaag en vorige week een interview met Trouw journalist Irene Schoenmacker.
    Het ging uiteraard niet over MH-17, maar waar het hart van vol is, loopt de mond van over en zodoende kwam het toch ter sprake.
    Mijn stellige indruk is dat er een verbod ligt op andersoortige publicaties over MH-17 dan de door Rutte geplugde “waarheid”. Anders kan ik niet verklaren hoe zulke intelligente dames zo “doof” kunnen zijn.

    1. Een expliciet verbod is niet nodig Journalisten passen denk ik meer en meer zelfcensuur toe…

      “‘In 2000 publiceerde de Columbia Journalism Review de resultaten van een onderzoek naar zelfcensuur, in samenwerking met de Pew Research Center for the People and the Press. De onderzoekers omschrijven zelfcensuur als ‘een in essentie nieuwswaardig onderwerp niet behandelen’ en onderscheidden acht door journalisten gehanteerde argumenten voor het toepassen van zelfcensuur:
      1 – het onderwerp is te saai
      2 – het onderwerp is te complex
      3 – het is potentieel beschadigend voor (de belangen van) de uitgever
      4 – het is potentieel beschadigend voor (de belangen van) de adverteerder
      5 – het is potentieel beschadigend voor (de belangen van) vrienden van de chef/hoofdredactie
      6 – het is schadelijk voor de relatie met de bron
      7 – het is schadelijk voor het aanzien onder en de waardering van collega’s
      8 – het is schadelijk voor de eigen carrière
      Lees verder: http://www.denieuwereporter.nl/wp-content/uploads/2007/04/Waakhond%20of%20schoothond_.pdf

  6. Nederlandse mensen hebben altijd geloofd in rechtvaardigheid, maar “Justitie vertraagd is gerechtigheid ontzegd of een onrecht!”
    Ik woonde en werkte in Den Haag in de Iran-VS Tribunaal en ik wel graag en hou van het Nederlandse volk. Ik hoop dat de beslissers in Nederland zou nu ook veel houden van hun mensen – en vooral de vrienden en familieleden van de slachtoffers MH17 – en zoek naar de koude waarheid onder alle politieke overwegingen!
    Ik voel me zowel verdrietig en boos voor al die familieleden van de slachtoffers van MH17. Zullen ze ooit de waarheid te krijgen? De waarheid wordt langzaam het helen van de wonden, maar als er geen waarheid, de wond blijft open in de harten en geesten voor een zeer lange tijd, zelfs generaties …
    En, is het niet helpen om eventuele VN-Tribunaal te maken wanneer u het eerste rapport niet eens hebben volgens de VN en de ICAO-verdrag over de burgerluchtvaart.
    Dit Tribunaal zou slechts politiseren nog meer de onderzoeken die nog niet klaar nog, helaas.
    Je kunt me schrijven op peteriiskola@gmail.com – omdat deze tragedie raakt zoveel van ons allemaal die denken dat het lijden van de arme slachtoffers, die we niet terug kunnen krijgen, maar we hebben de waarheid om de wonden te helen in ons hart willen.

    1. Het door dom/gemanipuleerd handelen van vooral de nederlandse overheid heeft ervoor gezorgd dat er nu geen weg meer terug kan zijn omdat teveel belangen dan geschaat zouden worden.
      Als nu zou blijken dat Oekraine de dader is dan zijn de sancties tegen Rusland niet te verdedigen,ook kunnen ze niet uitleggen waarom Nederland een dader helpt in zijn strijd tegen de seperatisten/Russen en hoe kan het Nederlandse kabinet met Rutte voorop blijven verdedigen dat ze alles in het werk hebben gesteld om de waarheid boven tafel te krijgen als ze een mogelijke dader in het onderzoek naar de oorzaak van de ramp in het onderzoeksteam hebben zitten

  7. Onze Westerse gerechtigheid is niet meer iets waard, als we kleine mensen niet vechten voor het – en vecht voor rechtvaardigheid elkaar en tegen onrecht. Net vandaag kreeg ik een ander onmenselijk rechtvaardigheid nieuws uit mijn eigen land Finland met de kop “Finse rechtbank sturen Donbass vrouwen en kinderen dood” ZIE HIER DE LINK
    http://en.hunternews.ru/?p=2111
    De Finse autoriteiten willen deporteren naar Oekraïne de familie van een Donbass separatistische – Tatiana Imatova en haar 8-jarige zoon. Deze beslissing werd gemaakt Finse Hooggerechtshof te zeggen dat op het grondgebied van Donetsk regio “is er geen gewapend conflict” en daarom Tatiana en haar zoon kan de status van vluchteling niet te krijgen, zelfs als de nu woonde een jaar in Finland. Was het niet precies daar dat MH17 tragedie gebeurde en er op dat volgens de VN minstens 6000 mensen zijn gedood in gevechten, waaronder vrouwen en kinderen? (Ik denk dat het werkelijke aantal is in tientallen duizenden …)

  8. Er is geen gesunde international tribunal omdaat recht moet zijn: 1) bekannt vroeger en niet wanneer de fact gebeuren, maar internatioanle “tribunalen” als vor yougoslavia, rwanda, soudan, etc, waren gemaakt lange zeit nar de crimen gedaan worden, dus dese “tribunale” ook FARCEN sind !, 2) recht moet in gelijkelijk maneer geappliceerd, sodater is niet mogeleijk te creeren tribunal allein for criminalen van yougoslavia og sudna of lybien etc! WAAROM NIET VOOR DE ECHET OORLOG WERELD CRIMINALEN ALS NATO PRESIDENTEN, KONIGEN UND MINISTERS? Dus, deze “tribunalen” sind KANGAROO COURTS, sinds zijn respectierene niet even de MINIMALE BASIS VOOR DE RECHT, dat is GELEIJKLIJHEID! EQUALITY IS THEBASIS OF ACCEPTED HUMAN DEMOCRATIC LAW, EVEN IN UNO CHARTER, BUT IS VIOLATED BY THE KANGAROO COURTS INSTITUTED BY THE KANGAROO AND ILLEGAL WORLD ORGANISATION CALLED “UNO”! Jalel Bouharb, Tunisia.

  9. Bij dit onderwerp worden hoofdzaak en bijzaken ernstig verweven.
    Onervarenheid, media, economische belangen zijn ‘bijzaken’ die waarheidsbevinding en ethische rechtvaardigheid ondermijnen.
    En zo dwalen we steeds maar verder zonder enig hoopvol perspectief, met dank aan economische globalisering en politieke zelfverrijking.
    Het Nederlandse Koningshuis en, de door hun in dienst genomen politieke leiders en adviseurs, blijkt nu (wederom) niet in staat te zijn
    een goede visie te vormen over het welzijn van ‘hun volk’. ‘God zij met ons’ is het enige middeleeuwse dat ik nog kan bedenken.

  10. Nederlandse nabestaande: ‘Finse rechter/diplomaat kan beter zijn mond houden tot dat rapport er is en dan eens kijken hoe slecht en partijdig het is”

    Terechte sancties van zo’n beetje de halve wereld zijn genomen vanwege de bezetting van de Krim… Waar Putin eerst over loog en uiteindelijk toch toe gaf.
    Als/Indien ooit blijkt wie het daadwerkelijk deden, zien we wel weer verder…

    1. Gelukkig minder dan de halve wereld. En naar mijn mening onterecht. Waar was het recht toen de Engelsen de Falkan eilanden afpakte. Waar was het recht toen de Amerikanen het Iraanse passagier`s vliegtuig neerschoten enz. Heeft Rusland gepleit voor het opleggen van sancties op de NAVO voor een andere schending van het internationaal recht in Libië, waar VN-Veiligheidsraad resoluties 1970 en 1973 (2011) werden genegeerd? Legde Rusland sancties op aan NAVO wanneer Syrische rebellen riepen “Assad moet gaan” en toen de meeste Syriërs Bashar al-Assad de voorkeur gaven als president? Heeft Rusland sancties opgelegd aan de NAVO toen ze geholpen hebben terroristen te trainen en uit te rusten, meisjes hebben verkracht, jongens gespietst, de harten uit slachtoffers gescheurd en gegeten, sodomie hebben gepleegd, geplunderd en woningen in brand hebben gestoken?
      Dus zoals we zien, wordt de situatie in Oekraïne niet door Rusland veroorzaakt. En als de Verenigde Staten en de Europese Unie sancties wensen op te leggen tegen Rusland om de economie te beschadigen en de bevolking, dan kan er niet één persoon buiten NAVO (en waarschijnlijk velen binnen NAVO-landen) worden gevonden die een beetje respect kan opbrengen voor deze supra-nationale organisatie en haar leiders of beleid.
      Laten we eerlijk zijn: Degenen die hebben verloren zijn rancuneus geworden. De NAVO wilde Ruslands bases in Syrië en De Krim innemen en die hebben ze niet gekregen. Zure druiven. Zoals de geschiedenis hier laat zien kan de NAVO niet serieus worden genomen over mensenrechtenkwesties.
      EN Vladimir Poetin heeft het nog maar eens uitgelegd:
      Voordat er een VN-tribunaal wordt ingesteld zal toch echt eerst VN-resolutie 2166 van 21 juli 2014 moeten worden uitgevoerd. Anders heeft het tribunaal geen nut.
      VN-resolutie 2166 verplicht een transparant en volledig onderzoek naar de achtergronden en de daders van de vliegramp met MH-17. Het door Nederland geleide onderzoek is niet transparant en ook niet volledig.

    2. Veel plezier in Putinia!
      In het begin heb ik geduld betracht hier, maar inmiddels is de teneur van deze site me volledig duidelijk. Er wordt werkelijk de hele wereldgeschiedenis bijgehaald om maar duidelijk te maken hoe zwaar die arme Putin het heeft met al die slechte buitenlanders. En hoe integer die goede man is. En zijn goede vriend Assad, laat me niet lachen. Putin is Saddam met nukes. Grow up, er zijn geen puur goede en slechte landen hoor. Je mag blij zijn als het allemaal een beetje functioneert, zoals in NL.
      In een land als Rusland zouden de meeste posters hier hun leven niet meer zeker zijn als ze openlijk dezelfde mate van kritiek hebben op hun regering. Het is onbegrijpelijk dat mensen als jij in Nederland achter zo iemand aanlopen en alles van de gelikte propaganda voor zoete koek slikken. De media daar zijn de mond al gesnoerd, nu moeten de westerse media die de enige vrije media en (meest) onafhankelijke ter wereld zijn te vuur en te zwaard verketterd worden.
      Succes daarmee!

    3. Erwin Zwart, U moet over een mond in Uw nek beschikken, want U lult uit Uw nek, wat een dom verhaal.
      Denk dat de meeste lezers hier meer dan objectief zijn, maar het is echt heel duidelijk waar het meeste en gevaarlijkste kwaad huist, en dat is niet in Rusland, en wees blij dat Putin, een koele schaker is, anders waren we al lang hoopjes as !

    4. Kan me alleen maar gelukkig prijzen met mensen zoals jansen en jenne in dit geval Erwin Zwart je maakt de crusiale fout imo om zonder rugdekking van feiten en slechts op aannames van westerse media ( die bewezen niet onpartijdig en onafhankelijk zijn)een man als putin volkomen af te branden.

    5. Marcel, hier is het 42° in de cour, dus we zitten binnen !
      Net gelezen op Kopp online, dat de Japanners niets onder nomen hebben om de USA bommenwerpers tegen te houden met hun Atoom bommen, zelfs een beetje doorgeloodst.
      Onmachtig of gechanteerd met anders Tokio of Kobé, 140 000 mensen vermoord op een vreselijke manier, als ik Amerikaan was zou ik niet kunnen slapen, want eens wordt de rekening gepresenteerd, warme 42° groet Jenne

    6. Erwin, je reactie staat energetisch bol van de vooringenomenheid.. Heftig hoor.. Ik heb niet eens gelezen wat je schrijft, maar jonge jonge wat een mannetje-uit-de-hoogte joh.. ‘Neerkijkend op het gepeupel’…??? Bang om je wereldbeeld aan te moeten passen..? Wees eens eerlijk en formulier een passend ‘motief’ voor de Russen om een passagiersvliegtuig neer te schieten.. Ben ik nou zo dom, of jij zo slim…?? Het motief is toch veel en veel beter passend in het mandje van pro-Amerikaase-Zionistische motieven om Oekraïne weer in te lijven..??

      Kom gewoon met inhoudelijke zaken/feiten, ipv hautaine toontjes van betweterigheid..
      Kijk eens naar deze presentatie van mevrouw Victoria Nuland (YES, van de FUCK THE EU-uitspraak!), in december 2013, toen er nog geen sprake was van onrust en mogelijke ‘opstandelingen/rebellen’… Zie je hoe romantisch dat allemaal klinkt.. Opstandelingen tegen een democratisch (met Westerse waarnemers!!) gekozen regering.. Een ‘meeting’ gesponsord door CHEVRON..!! http://www.youtube.com/watch?v=2y0y-JUsPTU
      Vervolgens zijn we 2 maanden verder en komen de militaire ‘adviseurs’ (lees CIA) naar Oekraïene en hebben we een revolutie en een vliegtuig (met WEL een motief) dat wordt neergeschoten…!!

    7. “Ik heb niet eens gelezen wat je schrijft” en toch een mening daarover hebben.
      Ik lees wel wat jij allemaal schrijft, en dat komt vooral van Russische bronnen als je dat al vermeld. Waar komt de rest vandaan? Ik volg ook Russia Today om te zien wat Rusland ervan moet denken, net als dat ik BBC, Aziatische en Nederlandse invalshoeken bekijk. Ik kwam hier op deze site via RT.

      “Wees eens eerlijk en formulier een passend ‘motief’ voor de Russen om een passagiersvliegtuig neer te schieten.. ”
      Dat is er niet, deze zaak is zeer nadelig voor Putin, die had rustig buiten de focus verder willen gaan. Daarom ga ik tot dusver van uit dat het een militaire vergissing is geweest en dat de seperatisten dachten een Oekrainse SU-25/Antonov op de radar te hebben boven de wolken. Daarvoor is uiteraard op dit moment geen bewijs. Hooguit wat indirect bewijs.
      Mijn speculatie is dat de US is teruggeschrokken van het leveren van hun satelietbeelden direct erna, omdat dat mogelijk zeer vergaande gevolgen zou hebben. Ik ben dan ook benieuwd of die beelden inderdaad zijn aangeleverd aan de onderzoekers en of die dan ook in het rapport van oktober zitten.

      “Ben ik nou zo dom, of jij zo slim…??”
      Het een sluit het ander niet uit. Ik ga ervan uit dat we elkaar qua IQ niet veel ontlopen maar anders tegen dezelfde zaken aankijken, dat komt vaker voor in de wereld en op het internet. Hersenen zijn niet allemaal precies hetzelfde.

      Ik zal ook weer kijken naar de andere links, daar is hier nooit een gebrek aan.
      Het spijt me dat ik niet alles aanneem wat daarin allemaal staat, zoals de meesten hier blijkbaar aan de reacties te zien.

      “Erwin Zwart, U moet over een mond in Uw nek beschikken, want U lult uit Uw nek, wat een dom verhaal.”
      tja, ik heb het net gecheckt, de factchecker die ik ben.

      “Denk dat de meeste lezers hier meer dan objectief zijn, maar het is echt heel duidelijk waar het meeste en gevaarlijkste kwaad huist, en dat is niet in Rusland”
      Laten we afspreken, to agree to disagree. En vele mensen in Rusland vinden dat ook , maar mogen dat niet uitspreken op kost van baan, vrijheid en/of leven.

      “wees blij dat Putin, een koele schaker is, anders waren we al lang hoopjes as !”
      Inderdaad Jenne, helemaal mee eens. 1 verkeerde lancering (bewust of niet) en het is gebeurd met ons allemaal, dat is al een aantal keren bijna gebeurd overigens in de USSR en de USA. Wat dat betreft is er ook al niets veranderd in de laatste ~60 jaar.

    8. Erwin.
      Alleen al het zinnetje veel plezier in Putinia geeft aan dat jij al weet wie de dader is,namelijk de Rus/seperatisten.
      Maar geef eens gewoon antwoord op de vraag waarom Nederland en Oekraine niet schuldig zijn.
      Want het is toch Bewezen dat beide landen wisten dat het luchtruim boven dat gebied gevaarlijk was en dat daags voor de ramp met MH 17 ook al toestellen neergehaald waren.
      Nederland heeft geen actie ondernomen en ook Oekraine niet waarmee ze beiden alle ellende wel hadden kunnen voorkomen,sterker nog wie en waarom heeft de opdracht gegeven die koers te vliegen en waarom moest het toestel lager gaan vliegen waardoor het dichter naar het gevaar toegeloodst werd?
      En ga dan AUB niet sarcastisch doen of net als eerder geen antwoord op mijn vraag geven want dat is een teken van zwakheid/gebrek aan argumenten.

    9. Ik WEET niet wie de dader is, ik ga er voorlopig maar van uit bij gebrek aan de waarheid. Alleen de daders weten het zeker op dit moment. En ik hoop dat het ooit naar buiten komt, wie het ook zijn.
      Mijn wens-zinnetje geeft mijn verbazing weer over het kritiekloos verdedigen van Putin, ik begrijp dat echt niet. Heeft niemand gezien wat hij heeft gedaan sinds hij (aan) de macht kwam/greep?
      Hij zorgt voor steeds minder vrijheid binnen zijn grenzen en daarbuiten.
      HIj zorgt er ook voor dat ik dat steeds minder kan horen van Russische bronnen. Dat ben ik daardoor inmiddels aangewezen op zijn Russia Today en de door jullie verfoeide westerse media in deze kwestie.

      Over andere verantwoordelijken, ik heb daarop eerder uitgebreid gereageerd in dat ander topic, zoals:
      “Nederland gaat niet over het luchtruim buiten NL”

      “Het een sluit het ander niet uit, Ukrain EN Russia treft blaam”

      “Verder, dacht jij dat ik niet had gewild dat het luchtruim gesloten was door Oekraine? “Nederland” (whatever dat is) kan dat in ieder geval niet en Malaysia Airlines en anderen zoals KLM etc. die daar vlogen zijn naar mijn mening ook nalatig. Er is gebleken dat voor dit geval geen goede procedure is. Op 14 juli na het neerhalen door ‘rebellen’ (mensen die vechten tegen de ‘regering’) van een Antonov door een BUK raket (ja een BUK, ze hadden naar eigen zeggen beschikking over Russische BUK raketten met bemanning, die toevallig geen Russen waren).”

      “Als de MH17 daar niet gevlogen had, was ie niet neergehaald ja. Daarmee is het feit aangetoond dat het luchtruim ook boven de 10 km niet veilig was.”

      Dus, ik heb jouw vragen hierover eerder zeker niet genegeerd.

      Verder:een kleine koerswijziging en hoogtewijziging gebeuren voortdurend, zeker in een gebied als dat. Ik volg veel vluchten op Flightradar24 met familie en vrienden erin, nu meer sinds 17 juli (niet zo verwonderlijk..)
      Vaak is het omdat ze iemand moeten inhalen of lokaal weer.
      De piloot vraagt erom, de verkeersleider geeft wel of geen toestemming.
      zie: http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/dutch-pilot-says-mh17-could-have-veered-off-flight-path-in-bad-weather
      Ze vlogen op FL330, 33000 feet, dus boven de minimale veilige (NOT voor SAM’s..) hoogte, zie paragraaf 2.1 History of the flight in het voorlopige rapport van oktober 2014 waar alle flightdata in staat en meer data gaat er niet uit die blackboxen komen. Er vlogen andere B777;s vlak in de buurt, het was niet de enige boven dat gebied die dag en ook niet in de weken ervoor.
      Ik vind dat Oekraine daarvoor gestraft moet worden, dat bewijs is geleverd met het leven van mijn beste vrienden..

    10. Jansen zei “Het door Nederland geleide onderzoek is niet transparant en ook niet volledig.”
      quote uit resolutie 2166:
      3. Supports efforts to establish a full, thorough and independent international investigation into the incident in accordance with international civil
      aviation guidelines;
      4. Recognizes the efforts under way by Ukraine, working in coordination with ICAO and other international experts and organizations, including
      representatives of States of Occurrence, Registry, Operator, Design and Manufacture, as well as States who have lost nationals on MH17, to institute an international investigation of the incident, and calls on all States to provide any requested assistance to civil and criminal investigations related to this incident;
      5. Expresses grave concern at reports of insufficient and limited access to the crash site;

      Dit onderzoek is wat plaats vindt en heel lang duurt mede door punt 5 door toedoen van beide militaire partijen aldaar, tuig A en tuig B. Rusland steunt deze resolutie en zijn geen directe partij naar eigen zeggen.

    11. Marcel, “Erwin Zwart je maakt de crusiale fout imo om zonder rugdekking van feiten en slechts op aannames van westerse media”
      Ik heb dat ook van de (steeds minder vrije) Russische media en van TASS en RT en van bronnen uit oosterse landen. Er zijn ook genoeg feiten uit zijn eigen Russische media waar ik Putin op kan ‘afbranden’ (alsof hij daar van wakker ligt 😉 ). Verder zie is sowieso weinig feiten over Putin want daar houdt hij niet zo van als ex-KGB’er.
      Overigens, de westerse media belicht de kwestie van meerdere invalshoeken, zoek de niet-onhankelijke en niet-onpartijge punten in:
      http://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2014/05/09/the-brutal-bloody-history-behind-putins-crimea-speech/

    12. Meneer Erwin Zwart heeft even over heen gelezen?!
      Blind voor feiten, daarom ook het voor-veroordelen van Poetin?
      Poetin heeft meer voor de mensen in Rusland gedaan, dan iedere andere president van de voormalige Sovjet-Unie. Ja hij was KGBer, net als Bush een CIAer was. Alleen Poetin gebruikt zijn kennis niet tegen zijn volk.
      En u hoeft ook niet voor Poetin te zijn, niemand hoeft dat. Ik zie in hem een tegengewicht voor het genadeloze ‘innemende wezen’ van de VS.
      De VS methode ‘of you’re with us, of against us’, geeft mensen zo weinig echte ruimte, alles is op controle gebaseerd, ik vind het een totalitaire staat. En dat is Rusland definitief niet. Ik hoop dan ook dat Europa weer snel zaken met de Russische Federatie mag doen. De inmenging en belachelijke sancties, aangestuurd door de VS, zijn compleet belachelijk en schaden meer dan de Europese economie (dus de mensen) lief is.

      “None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free” (J.W.von Goethe)

    13. Meneer Zwart probeert zijn eigen vooringenomenheid een rationele bodem te geven. Geeft toe dat ie de helft van het verhaal maar kent. (Nog nooit van de verdwenen verkeersleider gehoord..???!!)
      Gewoon zeggen dat je het ook niet weet; dan hoef je ook niets te verdedigen, op zoek naar de waarheid..

    14. Guidoj.
      Zoals je schrijft heeft Erwin nog nooit van Carlos Buka gehoord.
      Eerder had ik ook al gevraagd of hij alle stukken wel heeft gelezen en zijn antwoord was ja.
      Dit is wel vreemd omdat bij de stukken vermeld wordt uit welke bron dit komt wat hem ook onbekend is gezien zijn vraag hierover.
      Ondanks dat hij dan niet alle stukken heeft gelezen lijkt het mij toch zinvol om de discussie aan te gaan en proberen door controleerbare feiten aan te dragen een juiste kijk op de gebeurtenis te krijgen.
      Het is en blijft moeilijk om alles in verband te zien laat staan te bewijzen maar elk weldenkend mens heeft nu toch zo langzamerhand wel in de gaten dat in het verhaal over MH 17 veel niet klopt.
      Als voorbeeld geef ik de reactie van Erwin die schrijft dat koerswijzigingen juist in dat gebied normaal zijn.
      Ik vind dat vreemd omdat eerst bepaald wordt dat vliegen ALLEEN BOVEN een bepaalde hoogte veilig is waardoor het voor mij niet te begrijpen valt dat is verzocht lager te gaan vliegen want dan heeft eerdere bepaling namelijk geen zin en je ziet wat ervan is gekomen.
      Zoals ik het zie is de aandacht die Putin krijgt onterecht omdat:
      1.Nederland had moeten waarschuwen dat het gevaarlijk was daar en een andere route moeten aan bevelen.
      2.Oekraine had het luchtruim daar moeten sluiten want ook zij waren van het gevaar op de hoogte.
      3.Vragen lager te gaan vliegen is het gevaar opzoeken en naar mijn mening hadden ze dat nooit mogen doen.
      Alleen al deze drie FEITEN vraagt om onderzoek en dan is Putin nog niet eens in beeld en alle sancties onterecht.

    15. “Ondanks dat hij dan niet alle stukken heeft gelezen lijkt het mij toch zinvol om de discussie aan te gaan en proberen door controleerbare feiten aan te dragen een juiste kijk op de gebeurtenis te krijgen.”

      Controleerbare feiten graag ja! Daarom ben ik hier gaan lezen en reageren in de eerste plaats!
      Ik had dat bewuste artikel over die Spanjaard al gelezen hoor. Ik zette er alleen (letterlijk) vraagtekens bij. Opmerkelijk dat dat wordt aangemerkt als dat ik het hele verhaal niet ken. Er is geen enkel controleerbaar bewijs voor behalve dat iemand (wie?) zijn Twitter account zag voor dat en/of hij verdween. Het is geen controleerbaar feit blijkbaar. Erg jammer want nu is er geen bewijs, ik zie wel een vraagteken daar, ik ben niet de enige blijkbaar. Hele discussie erover hier.
      http://www.stopfake.org/en/lies-spanish-flight-operations-officer-from-kiev-informed-about-ukrainian-planes-involved-in-boeing-tragedy/

      Het zou kunnen, misschien ook niet. CIA? Zou ook kunnen ja, daar zijn ze goed in.
      Ik heb alle stukken gelezen met MH17 in de topic, maar misschien heb ik er dan 1 gemist?

      Overigens staat de hele log transcript van de verkeersleiding met MH17 in het voorlopige rapport van vorig jaar, maar dat hoef je ook niet te geloven, ondanks dat hetzelfde op de blackbox van het vliegtuig staat. Ik ga er toch voorlopig van uit en praktisch iedereen hier niet blijkbaar.
      Ik vind Oekraine ook niet 100% betrouwbaar, maar ze moeten meedoen met dat onderzoek volgens de VN resolutie en de regels van de internationale luchtvaart.

      Van mijn “zeker in een gebied als dat” maak jij “juist in dat gebied”, dat is echt niet hetzelfde. Er was daar maar een smalle corridor waar een hoop vluchten doorheen moesten, daar zijn er vele van op de wereld en juist op zo’n routepunt moet er dan geimproviseerd worden. Daar had ik het over. Gebeurt elke dag heel vaak.

      33000 voet is nog steeds boven de 32000 waarOP gevlogen kon worden volgens de NOTAM. Zoals ik al eerder aangaf, was dat besluit (tragisch foutief) eerder ingesteld op basis van kleine raketten waarmee eerder succesvol geschoten was op heli’s e.d. Op 14 juli had dat ogenblikkelijk moeten leiden tot sluiting van het luchtruim toen er op 6000 meter een vliegtuig werd geraakt. Laakbaar en strafbaar wat mij betreft.

      quote Quido:
      “Kom gewoon met inhoudelijke zaken/feiten, ipv hautaine toontjes van betweterigheid..”
      En dat is nu precies wat ik constateer in jouw reacties. Jij presenteert letterlijk alles als feiten en verbindt daar weer eigen conclusies aan (heel veel ‘dus’ waar ik denk “Hoezo, dus? Kan meerdere oorzaken hebben als het al waar is” en dat doe ik ook met de mij bekende weinige feiten die er uberhaupt zijn. Die ooggetuigen b.v. in dat BBC “SU-25″ interview vind ik niet geloofwaardig, sorry. Maar dat heb je in die andere topic reactie ook niet gelezen neem ik aan.

      quote Arnold:
      Zoals ik het zie is de aandacht die Putin krijgt onterecht omdat:
      1.Nederland had moeten waarschuwen dat het gevaarlijk was daar en een andere route moeten aan bevelen.

      Dat is niet aan Nederland helaas. Was het maar zo. Dat was aan Oekraine… en zo[n land in oorlog is nooit de goede partij om te beslissen hierover, is 100% gebleken.

      2.Oekraine had het luchtruim daar moeten sluiten want ook zij waren van het gevaar op de hoogte.”

      Helemaal mee eens, als eerder gezegd.

      “3.Vragen lager te gaan vliegen is het gevaar opzoeken en naar mijn mening hadden ze dat nooit mogen doen.”

      Maar ze dachten dat ze daar veilig vlogen op en boven 32000 met een hele ruime veiligheidsmarge. Het gevaar was alleen veel groter dan ze dachten anders waren ze niet daarlangs gevlogen. Zoals op andere plekken ook op de wereld gebeurde op dat moment en nu.

      “Alleen al deze drie FEITEN vraagt om onderzoek en dan is Putin nog niet eens in beeld en alle sancties onterecht.”

      Dat is al onderwerp van het onderzoek, zoals in de MSM gemeld. En hoe dan ook, op 35000 voet waren ze ook geraakt…
      En de (meerdere) sancties zijn niet (alleen) voor MH17 en daarom ook niet afhankelijk van dit onderzoek. Ik praat dan ook verder niet meer over die man of andere mannen.

    16. Erwin.
      Er is mij iets onduidelijk want je schrijft dat Nederland niet over het wel of niet sluiten van het betreffende luchtruim gaat,dat snap ik.
      Waar ik vraagtekens bijzet is dat Nederlandse regeringsfunctionarissen op de hoogte waren gebracht van het gevaar daar terplekke en geen actie hebben ondernomen.
      MH 17 is vanaf Nederlands grondgebied vertrokken (schiphol)en dan denk ik dat wanneer zij schiphol en dus de piloten hadden gewaarschuwd dan hadden de piloten voor een andere route kunnen kiezen of weigeren de geplande route te vliegen.
      Dus eigenlijk had Nederland kunnen voorkomen dat over dat gebied gevlogen werd wat zij dus niet hebben gedaan en Oekraine had het luchtruim moeten sluiten.
      Dan gaat het er niet zo zeer om dat Nederland het luchtruim daar niet mag/kan sluiten maar ze hadden wel moeten voorkomen dat het toestel om veiligheidsredenen niet over dat gebied zou vliegen.
      En wat betreft Putin.
      Het probleem is volgens mij ook niet dat jij en ik het daar telkens over hebben maar dat hij er telkens weer bij betrokken wordt door de gewone media die telkens blijven hameren dat seperatisten al dan niet met hulp van Rusland de schuldigen zouden zijn denk hierbij aan berichten zoals dat stukje BUK rakket van J Akkermans en bv de wijze waarop de media hun invloed op het gebeuren laat gelden zoals laatst op teletekst iets in de trand stond van een ieder die iets weet/gezien heeft met betrekking op een BUK lanceerinrichtig kan zich melden voor ondervraging/onderzoek.
      Hierdoor (de wijze waarop gestuurd wordt)richten zij zich op de BUK optie terwijl normaal de vraagstelling volgens mij zou moeten zijn een ieder die iets weet/gezien heeft met betrekking tot de oorzaak van de ramp kan zich voor onderzoek/ondervraging melden.
      Ook David jan Godfroid (NOS) verslaggever deed laatst zo iets namelijk hij zei dat het toestel op 11.000 meter hoogte vloog waardoor de mogelijkheid van jachtvliegtuigen onmogelijk werd.
      Het gemene hiervan is dat hij een conclusie naar de kijkers uit die gebaseerd is op een leugen want MH 17 vloog niet op 11.000 meter hoogte maar lager.
      En nu zijn het juist dit soort zaken die twijffel over de oprechtheid van het onderzoek/overheid oproepen wat mijns insziens logisch is.

    17. Helaas kan ik aan voorgaande weer een nieuw stukje toevoegen,namelijk vandaag staat wederom op NOS teletekst dat ze stukken van een BUK raket hebben gevonden maar dat het nog te vroeg is om de conclusie daar aan te verbinden dat het iets met de ramp met MH 17 te maken heeft.
      Alleen al het feit dat bepaalde dingen in verband met het onderzoek door onder andere onze premier niet naar buiten gebracht wordt terwijl nu wel naar buiten gebracht wordt dat er weer stukken van een BUK raket zijn gevonden terwijl het misschien niets met de ramp te maken heeft geeft mij stof tot nadenken.
      Waarom wordt dit in het nieuws gebracht?
      Bij de meeste mensen zal nu wederom de conclusie ontstaan dat het haast niet anders kan dat een BUK raket de oorzaak van de ramp moet zijn gewoon simpelweg omdat ze constant de aandacht op de BUK raket optie blijven vestigen terwijl ze zelf schrijven dat het er misschien niets mee van doen heeft maar ondertussen wordt het bij de mensen in hun onderbewust zijn wel ingeprent wat zal blijven hangen en uiteindelijk als waarheid zal gelden.
      Over wat ik eerder omschreef in punt 13.17 en andere stukken daar wordt met geen woord over gerept.
      Dat is voor mij de reden om de conclusie te trekken dat het een BUK raket moet en zal worden waarmee het hele gebeuren een bepaalde kant op gestuurd wordt en zij die dit niet door hebben zullen wat hen voorgeschoteld wordt als waarheid aannemen.

    18. De woorden van Rutte:
      We willen de onderste steen boven krijgen,dat zijn we de onschuldige slachtoffers en nabestaanden verplicht.
      Woensdag 12 augustus op RTL 7 in lopend balkje onderin beeld.
      Besluiten MH 17 blijven geheim.
      Wat is alles in het werk stellen om de waarheid volgens Rutte boven te krijgen?
      1.Geef mogelijke dader vetorecht.
      2.Geef mogelijke dader plaats in onderzoeksteam.
      3.Antwoorden op vragen die Oekraine kunnen schaden doe je af met daar kan ik ivm onderzoek geen antwoord op geven.
      4.Ook al is er nog niets bewezen berichten die in de richting van Putin wijzen mogen ongecontroleerd aan het publiek getoond worden.
      (J.Akkermans met stukje ijzer waar nog geen onderzoek op was geweest om te zien of het echt van een BUK raket was).
      5.Verstrek valse informatie zodat Oekraine buiten schot blijft.
      (David Jan Godfroid die de gevlogen hoogte ineens naar 11.000 meter hoogte bracht terwijl het veel lager was maar op die manier de mogelijkheid van jagers wilde uitsluiten en het publiek vals voor lichtte).
      6.Er moet een VN tribunaal komen en als Rusland moeilijk doet omdat een mogelijke dader hierbij betrokken is breng dan het nieuws op een dusdanige manier dat Putin als iemand wordt weggezet die niet mee wil werken en doe dat zo dat het net is of hij iets te verbergen heeft.
      7.Werkt Rusland niet mee dan kunnen we een tribunaal samenstellen zonder Rusland want als wij dan de schuld bij Rusland leggen zal iedereen dat geloven en staat Putin er alleen voor en wie zal hem dan nog geloven?
      Zo gaat het tot op heden,hoe had het gemoeten/gekund?
      1.Geen vetorecht mogelijke dader.
      2.Geen betrokkenheid mogelijke dader in onderzoeksteam.
      3.Geef openheid van zaken of geef helemaal geen bericht totdat alles duidelijk is en dit door bewijs onderbouwd kan worden.
      4.Journalisten moeten de waarheid vertellen en het oordeel/conclusie aan de instanties die daarvoor zijn overlaten.
      6.Laat mogelijke dader geen plaats in VN tribunaal krijgen en de kans is groot dat Rusland instemt met oprichting van VN tribunaal.
      7.Geen tribunaal zonder toestemming of deelname van Rusland omdat dit de indruk wekt van partijdigheid omdat de overige landen leden van de EU/Navo zijn
      De vraag die ik nu nog heb is waarom besluiten nu ineens geheim blijven?

  11. Is het wel het zelfde vliegtuig?
    Want bij het vollopen van het vliegtuig op schiphol met passagiers,maakte 1 jongen een foto van het vliegtuig en daarbij zag je een registratie op de neuswielkleppen staan,en toen wrakstukken getoond werden bleek het om een heel ander registratie te gaan,de C in de reg.van het vliegtuig dat vanuit Nederland vertrok bleek plotseling een D te zijn,en dat vliegtuig stond in Duitsland.
    Wel heel erg gek dat zulke kleine dingen nooit uitgespit worden.

    1. ja heel gek… bel even met de Onderzoeksraad of ze de serienummers even checken van de onderdelen die ze gevonden hebben.

    2. Erwin zwart
      Het zou je sieren als je alle aannames die jij hier als bewijsvoering pleegt te brengen , terug brengt naar wat ze werkelijk zijn herhalingen van wat jij gehoord of gelezen hebt. Niets van wat er werkelijk is gebeurt is aan ook maar één van ons bekent we zijn allemaal aan speculeren en trachten de waarheid te achterhalen . Echter DE WAARHEID zal ons nooit duidelijk worden tot we inzien dat elke waarheid die wij verkondigen op zijn best een deel van DE WAARHEID en op zijn slechts onzin is. Dit gaat op voor alle “deskundigen”, Nabestaanden( nooit geweten dat dat een sociale status was) , of waarheidszoekers hier op de site.
      Kortom wat vaker “ik denk, volgens mij, naar mijn overtuiging , en dergelijke nuanceringen aanbrengen in je teksten, en een beetje bescheidenheid aan de dag leggen , dat siert de mens al het andere is strijd en niet dienend aan waarheids vinding. Dank u

    3. Beste Marcel,

      in dit topic ben ik op deze site gekomen:
      http://www.wanttoknow.nl/nieuws/mh17-wel-degelijk-lucht-vol-met-su-25-jets/

      Lees mijn bescheiden en genuanceerde eerste posts en wisseling met Arnold en zie daarna een figuur als Jenne en uiteindelijk ook Arnold die opeens weet wie wat gedaan heeft. En toen kwam dit topic langs en werd ik wat sarcastisch ja. Ik maakte een flauwe grap door de kop te persifleren, klopt.
      Ik vind dat een Finse rechter/advocaat mag zeggen wat ie wil, maar ik vind dat ie nog even moet wachten.
      Ik zei alleen dat ik er voorlopig van uitga dat het een tragische vergissing is geweest in een luchtoorlog, geen partij heeft hier voordeel van volgens mij, dus ik zie geen motief.
      Het enige dat ik niet als ‘van horen zeggen’ zie is de data van de recorders, verder is letterlijk alles speculatie en hearsay.
      ‘Nabestaande’ wordt verder te pas en te onpas door iedereen hier en de media gebruikt/misbruikt dus ik dacht ik doe dat ook 1 keertje…
      Met je verhaal over de waarheid ben ik volledig eens, zoals ik eerder in dat andere topic hebt gezegd. Ik hou dan ook niet van die vage toespelingen met 1 dingetje dat ‘heel gek’ is. vandaar mijn korte tip van de dag.

    4. Erwin.
      Je schrijft dat geen enkele partij hier baat bij zou hebben.
      Mijn mening is dat het westen op deze manier mogelijk een reden heeft gevonden om Putin als zondebok neer te zetten om meerdere redenen namelijk:
      Het contract van Shell om schaliegas in OOST OKRAINE te gaan winnen waar de voornamelijk PRO RUSSISCHE bevolking tegen is en dus in de weg loopt en daarom nu wordt uitgemoord.
      Twee de belangen van Monsanto die daar veel grond hebben voor hun gemanipuleerde gewassen wat nu ook een probleem voor hen is.
      Dan hebben we de sancties die genomen zijn zonder enig bewijs van de schuldigen en alleen ons het westen treft.
      Wat betreft De Krim,de meeste bewoners zijn pro Russisch en daar kwam bij dat een groot deel van de Russische vloot in vreemde/vijandelijke handen dreigde te vallen en de beelden en geluiden laten zien dat de Krim bewoners blij zijn met wat Putin heeft gedaan en laatst zelfs bij het NOS journaal waren er beelden van deze bewoners te zien die aan Franse functionarissen vroegen of zij nu eindelijk eens de waarheid wilden vertellen.
      Kortom de financiele belangen van bepaalde figuren en bedrijven staan voorop ten koste van……..
      Dus waar jij het niet ziet zie ik het belang wel.

    5. Arnold,
      Ervanuitgaande dat dit allemaal klopt, wat schiet Oekraine er dan mee op om bewust een verkeersvliegtuig neer te halen op 17 juli?
      De sancties waren immers al eerder ingesteld dan 17 juli:
      The first round of specifically targeted sanctions was introduced by the US, the EU and Canada on 17 March 2014, the day after the Crimean referendum and a few hours before the Russian president Vladimir Putin signed a decree recognizing Crimea as an independent state, thus laying the groundwork for its annexation by Russia.
      En los van MH17 waren daarvoor al verhalen en bewijzen van inmenging in Oost Oekraine, groene mannen zonder vlaggetjes op hun pak, tanks zonder identificatie enz. Dezelfde taktiek als in de Krim die Putin daarover later toegaf.
      Ik geloof best dat de Russische inwonders van de Krim blij zijn, dat waren de Duitsers in Sudetenland ook. Ze werden van een minderheid een meerderheid. De Krim Tartaren waren daarom ook minder blij.
      Overigens zou het helemaal niet ondenkbaar zijn dat de Russische vloot gewoon daar zou blijven volgens de afspraak met Oekraine na 1990. De haven was Russisch. Net als dat andere landen die afspraken hebben in andere delen van de wereld.

      PS ik waardeer onze (poging tot) uitwisseling van argumenten, ik mis wel eens een reactie op sommige vragen van mij en ik mis ook wel eens een vraag van jou. Er wordt ook een hoop bijgehaald waarvan ik wel eens afvraag hoe relevant het voor de directe (lees: summiere) feiten heeft. En sommige zijn ook een kwestie van geloven of niet omdat het door iemand is aangedragen ergens wat ik of jij verder niet kan checken.

      “zelfs bij het NOS journaal”
      Ik begrijp de hetze tegen de NOS hier niet zo goed. En het hele anti-Nederland sentiment. Sommige anti-US wel, alhoewel daar in eigen land door eigen journalisten een hoop aan de kaak wordt gesteld.
      Ik realiseer me niet dat Nederland zo’n slecht land is, van alle landen die ik ken steekt het voor mij nog redelijk goed af tegen de meeste andere waar ik was. Doofpotten komen meestal uiteindelijk aan het licht en klokkenluiders worden meestal niet gevangen gezet (of erger) als elders. Uitzonderingen daargelaten. Maar die bevestigen de regel.

    6. Erwin.
      Dank voor je antwoorden en ik ben blij dat we open staan voor alles.
      14.4 en 14.5 de overeenkomsten (contracten)die getekend zijn door de “vervangen” Oekrainse regering (welke nu pro VS gezind zijn)kunnen aanleiding zijn geweest om Putin in een kwaad daglicht te zetten omdat hij (en ik vind dat vanzelfsprekend)zijn ex/pro Russische mensen in Oost Oekraine helpt in de strijd tegen Oekraine.
      Waarom vecht Oekraine tegen de seperatisten/pro Russen?
      Zou het mogelijk kunnen zijn dat daar geen goede reden voor was en dat een ramp deze oorlog moet rechtvaardigen omdat ze dan Putin de schuld in de schoenen kunnen schuiven?
      De contracten die getekend zijn zullen ze toch moeten naleven,alleen lukt dat niet erg goed omdat de Oost Oekrainse seperatisten/pro Russen niet willen hebben dat er geboord gaat worden naar schalie gas omdat dit vernietiging van hun grond is(kijk maar naar foto,s/beelden waar ze schaliegas hebben gewonnen)daar groeit niets meer.
      Denk ook aan de slachting op het maidanplein vorig jaar waar de westerse EU vertegenwoordigers korte tijd later op het podium stonden te roepen dat ze Oekraine zouden helpen wat nadien niet zo geslaagd is gebleken.(dit was oa VVD er Hans van Baalen).
      Oekraine heeft geen reden om de eigen bevolking in Oost Oekraine af te slachten(ook al zijn die pro Russisch)daarom denk ik dat het alleen maar om geld en bedrijven gaat.

    7. Daar heb ik ook veel over gelezen,bij boeing worden de vliegtuigen per twee gemaakt,volkomen identiek,nu schijnt de mh-317 niet neergestort te zijn,maar via-via verkocht te zijn aan iemand uit israel,want dankzij die altijd opduikende vliegtuigspotters zijn ze te weten gekomen dat het vliegtuig vanaf zuid-amerika richting Frankrijk,om vervolgens te verdwijnen in Israel,waar een spotter hem op een achteraf-veld zag staan,waar hij ontdaan werd van zijn beschildering.
      En weten jullie iets over dat atol in de indische oceaan,het heet Diego Garcia,dat is van de Amerikanen-Engelsen en Israeliers.
      Het is niet makkelijk te vinden,maar met behulp van Goolge-Earth is het wel te vinden.

    8. Hoi Ruud,dat is ze heus wel opgevallen,alleen mag daar geen ruchtbaarheid aan gegeven worden,het zelfde als de cockpit van de MH-17,kogelinslagen van buiten naar binnen,maar ze lieten de cockpit niet zien,op die show van de overheid.

  12. Aloha te saam,
    Iemand nog iets vernomen van de 2 zwarte dozen (Erwin Zwart?), die braaf 2 weken na de “ramp” verzegeld en al, door de Oost-Oekraiense opstandelingen ter onderzoek aan Engeland werden overgedragen? Misschien hebben ze daar ook zo’n bewaar plek als hier voor geen-ocide fotorolletjes en de kassabonnen van Fred van het witgewassen geld voor criminelen.

    Anders kunnen ze nog altijd de radar beelden van de 2 AWAC’s vliegtuigen opvragen, de navo hield vorig jaar “toevallig” net de oefening Operation Rappid Trident (Rappe drietand..? alvast oefenen met de Blitz-macht), bijna net zo “toevallig” als de NORAD-oefening op 9-11…
    Verder ben ik van mening dat in deze geopolitieke-klucht, Putin zijn rol als de boef mag spelen, Oboemba als Jan Klaasen, Mark Damesfiest en Franz Schwaffelschwanz als de Pinokkio-twins, regie; Bilder-Bea & zonen.
    De guillotine is ook ooit traditie geweest…
    Met vriendelijke groet,
    Beer van der Put

    1. copy/paste uit post in dit topic:
      http://www.wanttoknow.nl/nieuws/mh17-wel-degelijk-lucht-vol-met-su-25-jets/

      http://www.onderzoeksraad.nl/uploads/phase-docs/701/b3923acad0ceprem-rapport-mh-17-en-interactief.pdf

      bladzijde 19 en 20 en zie bijlage voor grafieken van de flightdata tot het moment dat de recorders stopten, dat overeenkomt met verdwijnen van het vliegtuig van de radar.

      Beide recorders waren aantoonbaar (digitaal) niet gemanipuleerd en toonden dezelfde radio berichten als bij vluchtleiders. En beide datastreams stopten op moment van raket/missile/whatever. Dat plaatje was beschadigd, ja, maar in de versleutelde data zit ook dat serienummer zoals ook vermeld in het rapport. Dat is ook zo ontworpen dat je niet zomaar even wat data van een andere recorder erin kunt stoppen.
      Nogmaals, lees het goed, dit soort rapporten kun je niet zomaar even faken. Teveel mensen en partijen betrokken.
      Als je dat niet geloofd, tja.

    2. Erwin.
      Eerder heb ik al geschreven dat binnen 7 minuten na de ramp met MH 17 vreemde mensen de verkeerstoren van Kiev binnen kwamen en daar beelden en opnamen hebben mee genomen en deze mogelijk hebben vervangen wat kan betekenen dat hier manipulatie heeft plaats gevonden.
      Ook vind ik het vreemd dat de luchtverkeersleider Carlos Buka niet is gehoord en zelfs van de aardbodem verdwenen lijkt te zijn.
      Wat betreft teveel landen die erbij betrokken zijn zoals hierboven in het artikel beschreven wordt door de heer Peter Iiskola wordt het internationaal recht geschonden alleen al door het FEIT dat een mogelijke verdachte/dader in het onderzoeksteam zit en zelfs vetorecht heeft gekregen wat op z,n minst erg vreemd is.

    3. Arnold,

      Ik was niet in de verkeerstoren 7 min na de aanslag. Jij? Ik ken geen Carlos Buka. JIj? Bron graag. Ik kan er nergens iets over vinden behalve door derden op fora als deze. Denk je dat ze binnen 7 min fake tapes hebben kunnen vervangen? En diezelfde data versleuteld in de verzegelde flight data recorders in Londen?
      Ik heb al eerder gezegd dat ik Oekraine als Tuig A zie en de rebellen/seperatisten als Tuig B. Ik ga dan ook beiden niet verdedigen want ik ben niet hun advocaat.
      De Finse rechter/diplomaat zegt dat een verdachte niet verplicht is bewijs tegen zichzelf te leveren, dat klopt. Dat wil niet zeggen dat de anderen dat bewijs niet kunnen verkrijgen en ik denk dat de andere landen dan ook snel klaar zijn met zo’n opstelling.

    4. PS.
      Wat betreft de Russische vloot als die in handen was gevallen van Oekraine komt dat ongeveer neer op de Russische vloot in handen van de VS geven omdat de VS Oekraine steunt tegen de Russen.
      Daarom vind ik het begrijpelijk dat Putin zijn vloot door annexatie van de Krim heeft kunnen behouden en vergeet niet dat de Krim vroeger ook Rusland was en daardoor is een overgrote meerderheid van de bevolking pro Russisch.
      De sancties tegen Rusland kan ik absoluut niet begrijpen waarom blijven de westerse ministers van de EU dit steunen?
      Het enige wat gebeurd is dat het de westerse economie kapot maakt en de Russen bijna niet raakt zoals je van de week hebt kunnen zien dat ze zelfs westerse produkten vernietgen waar gaat dit nog over?
      En denk ook aan Hollande die twee oorlogsschepen had moeten leveren aan Rusland wat nu ook een probleem is.

    5. De mogelijk kan ook bestaan dat dit een redelijk van te voren georganiseerde falseflag aanval is geweest van de CIA in samenwerking met sommige delen van het Ukrainse leger….. Dit is ook een hypothese die onderzocht moet worden.. Alleen je kunt je voorstellen wat de belangen zijn voor de CIA machthebbers (zijn andere mensen dan de US politici) om te voorkomen dat dit naar buiten komt. Vandaar de druk die mogelijk wordt uitgeoefend om Rutte om krom te staan.

  13. Iona Orbinski Al moet ik zeggen dat het Nederlandse artikel dusdanig vertaald is dat het VEEL botter en harder overkomt, waarbij het lijkt dat meneer Iiskola behoorlijk harde en serieuze beschuldigen doet jegens Nederland. En dat terwijl het Finse artikel onder meer “suggereert” dat Nederland niet “onpartijdig” in haar onderzoek zal kunnen zijn, omdat het lid is van de EU en de NAVO en dus bevooroordeeld is mbt Rusland/Putin. Ik weet niet wie het vertaald heeft, maar de vertaler is duidelijk ook bevooroordeeld in zijn woordenkeus en oordeel jegens de Finse meneer. Het Finse artikel is een uitleg en ja, een mening, geen keihard oordeel over Nederland, zoals het Nederlandse artikel overkomt.

    1. Erwin Zwart, nee je bent geen Oekrainer, wat je wel bent kan ik helaas hier niet neer schrijven, weet zeker dat ik een ban zou krijgen, dus ik laat je de keus ?!

  14. Het is toch ongelofelijk dat we mijnheer Rutte hierin zijn gang laten gaan. Hoe gemeen kan een premier van Nederland zijn om de families van 198 slachtoffers voor de gek te houden. Dat is niet voor te stellen wat voor man dat is.

    1. Peter.
      In Nederland zouden we een wet openbaar bestuur hebben wat beleid transparant zou moeten maken,wat helaas niet gebeurd.
      De Bilderbergroep is volgens mij een particuliere organisatie waar prins Bernhard mede oprichter van was.
      Voormalig koningin Beatrix is lange tijd voorzitster van deze organisatie geweest.
      Als ik het goed voor heb mag een koning/in alleen zijn/haar handtekening zetten onder wet en regelgeving die door de eerste en tweede kamer zijn goedgekeurd en verder mag hij/zij zich niet met politiek bemoeien.(er gaan geluiden dat Rutte en anderen de eerste kamer willen weg hebben wat logisch is omdat die juist dingen tegen kunnen houden wat een beperking van de premier is die alles erdoor probeert te krijgen met kleine coalitie partijtjes en lukt het niet met D 66 dan maar de ouderen partij zoals nu gebeurd met de belasting hervormingen).
      Elk jaar wordt er ergens ter wereld (dit jaar volgens mij in Oosterijk een paar weken geleden )een meeting gehouden waar industrielen en bankiers onder de noemer van gedachten te kunnen wisselen in alle rust hun kijk op alles uiten.
      Hierbij zijn altijd door de belastingbetaler betaalde veiligheids diensten aanwezig om iedereen behalve pers die schrijft wat hen uitkomt tegen te houden en alles in het geheim te regelen.
      Zelfs premiers en ministers net als OA Klaas Knot van de Nederlandse bank komen hier bijeen (wat in mijn ogen vreemd is omdat dit een priveorganisatie is).
      Als zo,n meeting is geweest zie je kort daarna telkens nieuwe regels en wetten doorgevoerd worden.
      Daarom ben ik er van overtuigd dat Rutte niets te zeggen heeft en alleen maar uitvoert wat de industrielen en bankiers(vaak dezelfde lui)zeggen dat hij moet doen wat inhoud dat zij alles bepalen.
      Hierbij komt ook nog belangenverstrengeling omdat ons koningshuis in meerdere bedrijven aandelen hebben.
      Denk ook aan TTIP wat alleen maar voordeel voor grote bedrijven oplevert en de man met de pet steeds meer zijn rechten ontneemt.
      Kijk naar Willem Alexander die telkens deuren voor grote bedrijven opent door op de belastingbetaler zijn kosten verre reizen te maken wat absoluut niet in het belang van het volk is en alleen maar bedrijven spekt die steeds meer mensen ontslaan.
      Monsanto en Shell hebben grote belangen in Oekraine vandaar dat het goed mogelijk is dat hier een fals flag operatie ten koste van alle slachtoffers goed mogelijk kan zijn en misschien voor nog meer bedrijven.

    2. Is het niet raar dat Minister Steur niets aan het conflict met de politie doet?
      Wat kan er zo moeilijk zijn om een goede CAO waar iedereen mee kan leven te maken?
      Of doet hij bewust niets om straks te kunnen zeggen we gaan militairen inzetten omdat de politie onbetrouwbaar is waar hijzelf verantwoordelijk voor is?
      Is het ook niet raar dat staatssecretaris Teeven eerst ontslag neemt ivm bonnetjes schandaal en dat hij zomaar terwijl er onderzoek naar zijn praktijken wordt gedaan uit zichzelf kan terug keren in de kamer terwijl een politie agent waar onderzoek naar loopt op non actief wordt gezet?(we hebben het hier wel over 4,7 miljoen dat aan een crimineel is gegeven).
      Bonnetjes waren ook onvindbaar terwijl ze er naar nu blijkt gewoon waren.
      Is het niet vreemd dat er geen stappen tegen een pedofiel worden genomen(denk aan Demmink die oud topman van justitie was).
      De bevolking moet constant inleveren terwijl politieke figuren onterechte declaraties doen zoals dure flessen wijn en hoge hotelkosten ED.
      Hoe is het mogelijk dat Rutte ivm MH 17 steeds wegkomt met antwoorden zoals daar kan ik ivm het onderzoek geen mededelingen over doen terwijl wanneer er iets gevonden/ontdekt wordt wat in de richting van Rusland/seperatisten wijst alles direct breed uitgemeten naar buiten wordt gebracht denk hierbij aan J.Akkermans met zijn stukje oud ijzer dat zonder onderzoek direkt een stukje van een BUK rakket bleek te zijn.
      Onze politiek is door en door rot en bestaat gewoon uit figuren die niet deugen of te vertrouwen zijn.

  15. Nederland en Maleisie hebben alle recht om te onderzoeken,wie hun landgenoten hebben vermoord.Als iemand al alle regels van mensenrechten en democratie schendt,dan is het de heer Poetin wel,die bang is om zijn landgenoten uit leveren aan een internationaal gerechtshof. Alle nieuwsfeiten worden in de Russische staats media verdraaid.
    Vrije nieuwsgaring is er nauwelijks.Wie gelooft er nog de Russische media. Kom op,laat me niet lachen.!!!!

    1. Citaat E. de Groot reactie 20:

      Alle nieuwsfeiten worden in de Russische staats media verdraaid.
      Vrije nieuwsgaring is er nauwelijks.Wie gelooft er nog de Russische media. Kom op,laat me niet lachen.!!!!

      Het lachen zou je beslist vergaan als je ook maar een klein beetje op de hoogte zou zijn van de wijze van werken van de Westerse gevestigde media. Je reageert zeer naïef de Groot en denkt dat jij weet hoe de wereld in elkaar steekt door uitsluitend je ochtendkrantje te lezen en het 8 uur journaal te bekijken, slaap lekker verder kerel!

      Mocht je toch nog even 1 oog open kunnen houden? Hier dan, een lesje over hoe de Nederlandse media in elkaar steken en wie er de baas zijn en dus bepalen wat er in het nieuws komt. Ja, ja, lach maar, lees het eerst maar eens en denk er 10 avonden voor het slapen gaan diep over na voordat je commentaar gaat leveren, je maakt jezelf anders volslagen belachelijk en je weet: wie het laatst lacht, lacht het best!

      http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=P1018

    2. De vs hebben een wet aangenomen die voorziet in een invasie van den haag mocht een us burger / millitair daar worden vastgehouden door het internationaal strafhof. Dat heb ik Putin nog niet zien doen , voorwaar een groot verschil.

    3. Ik laat U hierbij even schateren van het lachen E de Groot, ik geloof eerder de Russische media, als dat liegende zooitje wat zich media noemt in de EU, omgekochte handlangers van de Elite, beste man laat je voorlichten, en doe niet van dit soort domme uitspraken.

  16. Aloha,

    Er is ons ooit wijs gemaakt dat de EU (4e reich) voor vrede en veiligheid is opgericht, maar als je iets dieper de geschiedenisboeken induikt, zie je; 613b1458c7e8.VauNWxY0GqQ wie hier al in 1914 met hun snode plannen achter zaten en nog zitten, jammer genoeg.

    Kijk hiervoor a.u.b. ook naar de volgende presentatie van Dr. Rath, over de raad van de goden (ze waren niet echt bescheiden). Een zieke club van chemie-industriëlen in het samenwerkingsverband IG-Farben (de firma’s Bayer, BASF en Hoegst): https://youtu.be/WuhbyHE8mDg en val ook van je stoel van verbazing.
    Dan weten we ook gelijk waarom 1 op de 3 mensen kans op een vorm van kanker heeft, het is volgens de heren van de farmacie een groei-markt. Dus niet de de zorg (al erg genoeg), maar ziekte is een markt (nog veel erger).

    Jammer dat er in de presentatie van Dr. Rath niet gesproken werd over de andere financiers van WO2, zoals b.v. opa Prescott Bush; http://www.martinvrijland.nl/2012/12/16/nazis-all-over-the-place/ of over de opa van wa, die het Bilderberg-circus oprichtte en o.a. spion was bij IG-Farben.

    Met vriendelijke groet,

    Beer van der Put (deksels!)

  17. De geschiedenis leerd ons dat de overheid het volk manipuleert daar waar het hun uitkomt. Waarheidsvinding in dit soort rampen is eveneens een kwestie van sturing en afhouden van werkelijke feiten. Zie de kwestie Sebrenica , het verdwenen foto rolletje, kwestie Demmink , kwestie Fred Spijker (klokkenluider) Ap mijnen etc het eind is zoek als het om dit soort kwesties gaat. Waarheidsvinding is alleen van toepassing op een bepaald maatschappelijk niveau .Daarna wordt het de doofpotcultuur geïnitieerd door belangen en bescherming van de elite vanuit overheden en invloedrijke kapitalisten.

  18. het is te verbijsterend voor woorden dat rutte en dat hele zootje daar in Den Haag niet al LANG met pek en veren het land zijn uitgeschopt. WAAR blijft de woede??????

    1. Dat is de enorme lafheid van de nederlander,pas als ze daadwerkelijk gaan lijden onder dit schrikbewind,zullen ze misschien gaan reageren.

  19. Wanneer de data van de verkeerstorens in Oekraine niet opduiken dan is de dader MH17 een Oekrains runen-bataljon met zwaar wapentuig (Buk) en de gevechtsvliegtuigen van het regulier Oekraiens leger. Zooo !
    Wij kunnen ook snellie zijn.

  20. “Wat het allemaal nogal verdacht maakt, is dat het vluchtplan van dit toestel op 2 nogal opvallende manieren werd gewijzigd. In de eerste plaats heeft Malysia Airways bevestigd, dat de piloot van de MH17 de opdracht had gekregen om lager te gaan vliegen. Dit gebeurde in opdracht van.. de verkeerstoren in Kiev!
    end quote.
    De normale hoogte die daar gevolgen wordt ligt op 10 km = FL330 De flight data recorder gaf dat ook aan na het uitlezen van de flight data recorder.
    Mocht Peter Iiskola dat gezegd hebben dan neem ik hem niet serieus. Overigens werkte hij voor de “Administration of the President of Russia as a representative of the Council of Europe”, dus sowieso niet te vertouwen.
    En ja nog even en de buk air-missile-restanten zullen bewezen worden van een buk afkomstig te zijn. Mijn roterende stelling van Pythagoras + alle overige data zullen achteraf laten zien dat de seperatisten/Russen de buk (SA-11) met hun stomme kop via een vreselijke blunder hebben afgeschoten.

    1. Heeeeeeeeeeee,komen de flightrecorders plotseling in het zicht,tijden niets over gehoord,dacht dat ze weggemoffeld waren.

  21. “Wat het allemaal nogal verdacht maakt, is dat het vluchtplan van dit toestel op 2 nogal opvallende manieren werd gewijzigd. In de eerste plaats heeft Malysia Airways bevestigd, dat de piloot van de MH17 de opdracht had gekregen om lager te gaan vliegen. Dit gebeurde in opdracht van.. de verkeerstoren in Kiev!
    end quote.
    De normale hoogte die daar gevolgen wordt ligt op 10 km = FL330 De flight data recorder gaf dat ook aan.
    Mocht Peter Iiskola dat gezegd hebben dan neem ik hem niet serieus. Overigens werkte hij voor de “Administration of the President of Russia as a representative of the Council of Europe”, dus sowieso niet te vertrouwen.
    En ja nog even en de air-missile-restanten zullen bewezen worden van een buk afkomstig te zijn. Mijn roterende stelling van Pythagoras + alle overige data zullen achteraf laten zien dat de separatisten/Russen de buk (SA-11) met hun stomme kop via een vreselijke blunder hebben afgeschoten.

  22. Arnold,

    Ben.
    Twee dingen.
    1.Je schrijft dat Kiev opdracht had gegeven om lager te gaan vliegen wat bevestigd zou zijn.
    Antwoord: dat schrijf ik niet ik quote dat uit dit artikel.
    Kiev heeft helemaal geen opdracht gegeven lager te vliegen.
    Na het neerschieten van een militair toestel (eerder) met 49 manschappen aanboord heeft Kiev het luchtruim onder 9,6 km gesloten maar dat was ruim voor het neerschieten van de MH17.

    2.Je schrijft ook dat de normale vlieghoogte FT=330 is/was gelijk aan 10.000 meter hoogte.
    Als Ft 330 normaal is hoe kan het dan dat de flight data recorder dat aangeeft want hij is toch lager gaan vliegen waardoor er een andere vlieghoogte aangegeven zou moeten zijn.

    Antwoord:
    De MH17 is niet lager gaan vliegen dat zijn allemaal leugens waar jullie hier onterecht misbruik van maken.

  23. Potverdomme. Onderzoeksraad voor Veiligheid : rapport eerste bevindingen MH17.
    Hier allemaal te lui om dat te lezen. Velen hier zelfvoldaan om allerlei complottheorieen op te zetten. Geen sprake van “wil het weten” verre van dat !!!!!!!

    1. OVV rapport is een wc-eend onderzoek. Daar komt niets in te staat wat niet in het straatje van de Nederlandse overheid past.

    1. Ben.
      Eer je commentaar op anderen gaat geven kun je misschien beter eerst even naar je eigen commentaar kijken.
      Op pagina 3 geef je namelijk twee dezelfde commentaren (27 en 28)wat bij mij dus inderdaad als onzin overkomt.
      Je geeft hier je mening maar geen antwoord op de door mij gestelde vraag bij 27.
      En als je meer vertrouwen in de OVV hebt kun je misschien beter dat volgen inplaats van dubbele commentaren hier te geven want dat zou mensen het idee kunnen geven dat hier door mensen gereageerd wordt die wel een heel erg kort geheugen hebben waardoor je ze afschrikt.

    1. Ben Zou het mogelijk kunnen zijn dat het antwoord (wat overigens nergens op slaat)nog niet geplaatst was en je dus voor je beurt praat omdat ik het dan ook nog niet gelezen kon hebben?
      Verder Zelfs via het RTL 7 en NOS journaal is naar buiten gebracht dat het toestel wel degelijk verzocht is lager te gaan vliegen.
      Verder lijkt het mij onzinnig om met jou serieus de discussie aan te gaan omdat je zelfs naar nu blijkt niet alleen niet geloofd wat op deze site geplaatst wordt maar zelfs de MSM geloof je dus ook niet wat dan ook betekend dat alleen jij de feiten kent en wat een ander verteld is onzin.
      En wat betreft je vraag/reactie of ik nou echt zo dom ben.
      Ikzelf vind van niet maar dat laat ik liever aan normale mensen over om daar over te oordelen en daar hoor jij zeker niet bij.

  24. De verdere leugens van Peter Iiskola: Er vlogen wel degelijk andere passagiersvliegtuigen over dat gebied. O.a B777 FL350 en A330 FL400
    Zie hiervoor vluchtgegevens bald 11 en 12 van het rapport bevindingen MH17 (OVV).
    Deze Peter Liskala is onbetrouwbaar en wordt door het Kremlin ingezet om verwarring te stichten.

    1. De verdere leugens van PETER Iiskola. Deze PETER Liskala. Ben wat is het nou want ik zie twee verschillende namen?
      Heb je het wel over de juiste persoon? Verder niemand die ontkent dat daar destijds ook andere toestellen hebben gevlogen sterker nog Putins toestel zou daar omstreeks die tijd ook gevlogen hebben dus wat ben je toch steeds aan het lullen? Pilletje vergeten of ben je uit de dwangbuis ontsnapt?

  25. Arnold,
    -belediging verwijderd-
    Wat is er mis gegaan in je leven ? Overigens durf je met mij een weddenschap aan te gaan ? Ik stel dat de MH17 is neergeschoten door een BUK vanuit separatistengebied en jawel ik heb allerlei technische gegevens eerder hier neergeschreven en dat is mijn basis. Door een verschrikkelijke domme fout dat wel maar dat maakt het niet minder erg. Komop wat zet je in ?

    1. Eerder schreef ik al dat serieus de discussie met jou voeren onmogelijk is. De conclusie van jou dat ik vol complottheorieen zit en daarom dom vind ik een groot compliment want als ik je eerdere postings lees lijkt het tegenovergestelde dichter bij de waarheid te zitten. Tja wat ging er fout?
      Eigenlijk niets totdat ik met jou in contact kwam. Wat betreft een weddenschap,hier zijn onschuldige slachtoffers gevallen en om dan over de rug van deze mensen geld te willen verdienen vind ik erger dan geld verdienen uit reclame zoals je schreef dat deze site dat deed vandaar dat ik daar niet aan meedoe.

    2. Ben is een Internettrol, iemand die zich (met een van zijn broodheren gekregen draaiboek op schoot) voordoet als technische en intellectuele kenner van rampen, wapens, politiek, enz. Hij komt met technische zaken en beweringen die hij ‘bewijs’ noemt en hoopt dat hij daarmee het water kan vertroebelen, dat mensen daardoor toch weer gaan twijfelen en dus dan maar de officiële theorie (die nog helemaal NIETS anders is dan een ’theorie’) aannemen. Ben is een stromannetje van Rutte, niet direct en persoonlijk door Rutte aangesteld natuurlijk, maar door labbekak instanties die in nauw contact staan met de politiek en ervoor zorgen dat iedereen in Nederland kritiekloos en slaafs de propaganda van de Haagse poppen als waarheid aanneemt.

      Het is dus volledig zonde van je kostbare tijd om aandacht aan Ben te besteden. Neemt niet weg dat ik het kan waarderen dat Arnold het toch tracht te doen, maar trollen als Ben verdienen geld aan hun waarheidloze reacties op websites en fora en dus zijn ze maar wat blij als anderen reageren, dan kunnen ze weer een stapel A4tjes met hun uit het draaiboek geplukte tegenreacties aan hun broodheren overhandigen, elk A4tje levert namelijk geld op.

      Je kunt Internettrollen vergelijken met veel van de mensen die de helpdesken van bedrijven bemannen, ze weten zelden echt iets van hetgeen ze via de telefoon met je behandelen, ze hebben een draaiboek waarin zo’n beetje alle mogelijke vragen staan en waarop de leiding van het bedrijf de antwoorden heeft geschreven, die zij weer braaf aan jou doorgeven. Ze spreken beschaafd Nederlands en komen intelligent over (daar zijn ze net als Ben op geselecteerd), maar stel geen echt ingewikkelde vraag die nou net niet in hun boekje staat, want dan hebben zij ook het antwoord niet. Het komt dan zelfs wel voor dat ze zelf bedachte antwoorden geven die klinkklaar fout zijn, om maar niet toe te hoeven geven dat ze in het duister tasten. Net als Ben over de ware daders van de aanslag op de MH17.

    3. Paul, helemaal met je eens.. Deze conversatie gaat niet over inhoud, maar over traineren, zeuren en zuigen. Arnold laat je niet uit je tent lokken joh!

    4. Vandaag werd weer geroepen dat er onderdelen van een BUK Systeem waren gevonden op de rampplek, en dat nadat ik de msm helemaal had geloofd ( not) dat alle waardevolle spullen voor het onderzoek ondertussen naar nederland waren overgebracht?? En ben lijkt wederom druk bezig het Buk (t) (u even) leugentje kracht bij te zetten.Tis dat ik niet in toevalligheden geloof ,maar anders…..

    5. Paul,Guidoj en marcel.
      Ook ik ben het wel met jullie eens dat ik eigenlijk niet zou moeten reageren op deze onzin van Ben.
      Eerder heeft hij ook al reacties(onzin)gereageerd maar wat mij het meest irriteert is dat hij iedereen en alles voor rotte vis uitmaakt terwijl hij bij mij overkomt als een niet bijster slim persoon die het nalaat door goede argumenten/bewijs of verwijzingen naar bronnen te geven een vruchtbaar gesprek te voeren.
      Zoals ondertussen wel al bekend zal zijn kan ik redelijk goed mijn zegje doen en nu zag ik het eigenlijk meer als een uitdaging om te zien hoe lang het duurde voor hij afhaakte wat als nadeel meebracht dat het niets meer met het onderwerp van doen had waarvoor mijn excuses.
      Als hij inderdaad een trol is dan kan ik alleen maar concluderen dat hij uit hetzelfde hout is gesneden als zijn opdrachtgever/s want het is allemaal zo doorzichtig als wat waardoor alleen een blind paard het niet kan zien of zij die op hun hand zijn.
      Ook heb ik hem meermaals met zijn eigen schrijven geconfronteerd wat hij dan ontkende of grove taal/beledigingen ging uiten omdat hij het dan niet meer wist.
      Maar in het vervolg zal ik me proberen in te houden en dat soort figuren in hun waan laten.

    6. Hé leuk, een trol op de site 🙂 Daar krijgt ik altijd extra knuffelhormonen van in mijn bloedstroom, oxytocine ofzo, zat een haar in mijn glas 🙁
      Verleden tijd van Ben is Was, geeft gaf ook meteen een beetje aan waar hij /het naartoe gaat. Ondersteboven in het spambakje, stikkend in zijn eigen gal, wreed genomen door een collegatrol die ook graag een keertje “5 minutes of fame”wilde beleven. tjakka!!!

    7. marcel.
      Wat je schrijft over dat de waardevolle spullen voor onderzoek naar Nederland zijn gebracht heb ik ook gehoord/gezien.
      Alleen blijft de vraag wie dan bepaald dat de achtergebleven spullen niet waardevol zouden zijn want deze waardevolle spullen worden voor onderzoek naar Nederland gebracht wat inhoud dat de achtergebleven spullen dan niet onderzocht zijn omdat dat in Nederland zou gebeuren.
      En daar komt bij dat alle spullen nodig zijn om een volledig beeld te kunnen krijgen van het gebeurde.
      Dit doet bij mij het vermoeden ontstaan dat hier gesorteerd wordt en wat niet in het straatje past moet daar blijven terwijl wanneer ook deze spullen naar Nederland gebracht zouden worden kunnen deze ook onderzocht worden en levert dat niets op dan kunnen zij altijd nog weggedaan worden .
      Hoogstwaarschijnlijk zullen spullen waar schietgaten van een jachtvliegtuig inzitten wel achterblijven zoals zelfs laatst op de TV te zien is geweest waar de bevolking delen van het toestel liet zien waar schietgaten in zaten en die nooit geborgen zijn.

    8. Arnold, je hoeft je geenszins te excuseren voor je discussies met Ben, ik heb het ook altijd gedaan met eerdere Trollen (altijd met een korte voornaam) hier op WTK. Eerlijk gezegd genoot ik ervan om dergelijke figuren uit te lokken tot steeds zinlozere beweringen, ik deed het ook om anderen te laten zien hoe absurd ze uiteindelijk in hun eigen reacties reageren. Ze graven altijd hun eigen graf en daarmee bewijzen ze ongewild hun ongelijk.

    9. Paul.
      Bedankt voor de waardering en het is aangenaam om te lezen dat er ook nog mensen zijn die zelf nadenken en zich niet laten leiden door de waan van de dag.
      De reacties die ik plaats zijn reacties zoals ik de dingen zie wat niet inhoud dat dit ook altijd klopt en altijd bestaat voor iedereen de mogelijkheid om hun visie op de gebeurtenissen te geven en een gesprek/discussie aan te gaan waar ik waardering voor kan opbrengen zolang er goede argumenten aangedragen worden.
      Onrecht moet bestreden worden en een site als deze kan daar toe bijdragen.
      Mensen zoals Ben die alleen maar onzin uiten zouden eens moeten beseffen dat geld verdienen of een witvoetje/bruin armpje halen bij hun opdrachtgever/s hun eigen denken in de weg staat waardoor zij zich vrijwillig aan de grillen van deze figuren overleveren waardoor zij niet vrij kunnen denken en leven maar geleefd worden.

    10. Ik neem wel eens een kijkje op nujij. Die hebben echte huistrollen.
      Ze zijn wel wat slimmer als de gemiddelde trol en deze gaan geven niet op.
      Nu komen de reageerders op nujij niet zo slim over op mij en de meeste lijken nog een hopeloze slaaf en denken nog steeds binnen de kaders van dit verrotte systeem.
      Toch zitten er wel wat wijze mensen tussen. Maar ik zie nujij meer als een vangnet voor klagers. Hier is dat gelukkig anders, vaak veel gemoedelijker en meer onderbouwd.

      Dit is mijn eerste post ooit hier😆. Ik bezoek deze site echter al twee jaar,(ben nog best jong en nog niet zo heel lang ‘wakker’) heb alleen nooit echt de behoefte gehad om te reageren. Toch lijkt het mij ook wel gezellig en verbindend om af en toe eens wat neer te pennen en er een goede respons op te krijgen. Nu bij deze dan!!
      Dit is allemaal wel erg offtopic, maar hier lijkt dat niet altijd zo erg wat ik alleen maar toe juich.

      Tot slot wil ik nog even de mensen bedanken die deze site mogelijk maken. Top job👍🏻.

    11. Hallo Lisverandi,

      Leuk dat je reageert en meldt dat je ‘wakker’ bent, gelukkig zijn er nog mensen waarbij dat gebeurt.

      NUjij, de grootste volksverlakkerij! Wat je schrijft, de reacties worden voor het grootste deel geschreven door mensen die duidelijk nog diep in coma verkeren en alles afdoen als complottheorie. En de moderators zitten ook met een draaiboek op schoot om meteen in te grijpen als er iets echt de elite aantast. Ik kom er al een aantal jaar niet meer, ik erger me kapot aan dergelijke zwakzinnigen.

      En natuurlijk wordt er op NUjij ook gecensureerd, van mijn E-Cat website, waarop ik informatie geef over de fantastische ontwikkelingen van de koude kernfusie, kun je geen artikelen op NUjij publiceren, dat is geblokkeerd. Misschien dat het inmiddels anders is, maar gedurende een jaar of vier is het al zo. Ik heb niet eens zin om eens te kijken of het veranderd is. NUjij, onderdeel van sanoma, waar ik weet niet hoeveel corrupte media zijn ondergebracht die allemaal de elite naar de bek likken.

      Dit is wat sanoma heeft te melden over de bezoekers van NUjij:

      ‘De NUjij-bezoeker is een echte nieuwsfreak en wil graag weten wat er in de wereld speelt.’
      http://www.sanoma.nl/merken/artikel/nujijnl/digital/merk-profiel

      Ja, ja, ‘de bezoeker wil graag weten wat er in de wereld speelt’ rot toch op sanoma en NUjij!

  26. Poppencast (bewust met een “c” )

    Een tijdje terug op Goebbels2 bij nieuwzuur hadden ze het over het heldhaftige leidende onderzoeksteam dat een jaar na dato toch nog eens stevig gaat zoeken op de bewuste plek (ondanks de door weerman Rutte aangekondigde tering strenge winter -die alle sporen zou gaan wissen- zo ook hoogst waarschijnlijk die vd befaamde onderste steen). Ze gingen -zonder enige tunnelvisie, bukkende en op scherp, gericht- vol van zelfvertrouwen met ware doodsverachting, op zoek naar ernstig verdachte raketonderdelen (!).
    Ze riepen tevens -middels een heuse tolk- alle Oost-Oekraiense agrariers en of andere nog niet vermoorde of gevluchte burgergetuigen op, om zich bij ons team te melden (dit mocht gelukkig ook anoniem op een van de kliklijnen). Terwijl er op de achtergrond een geheel onbevooroordeeld objectief neutraal filmpje van “de” dieplader met de voor het gemak vast vooraf bepaalde smoking gun in beeld voor bij reed. Opsporing verzocht was er niks bij.
    Nu vroeg ik me af hoe je van hier (neanderland) naar die mensen daar in het Oosten des lands, zo’n getuigenoproep eigenlijk overbrengt? Maar ho, overal is aangedacht, wij (onze regering en de EU) schijnen nl in Kiev en omgeving een fascitisch getinte omroep stichting te subsidieren (?),sinds de Maidanplein-coup, terwijl we hier blotebene (=plagiaat van Kleintje Muurkrant.nl is op vakantie , dus dan mag het) in ons eigen kickerlandje drastisch draconisch moesten gaan lopen te bezuinigen op de publieke brainwash staatstv, maar daar hoor je ze trouwens -sinds de invoering van de leugenbonus- ook nooit meer over klagen of protesteren(uitroepteken).
    Die (hun omroep collega’s te Kiev) zullen vast tussen hun uitzendingen door -met als hoofdthema’s oproepen tot genocide en het verdrijven van de oostelijke untermenschen van de vruchtbare (schaliegas)akkers- nog wel een plekje voor onze waarheidsvindings-oproep vinden, moet kunnen, als hoofdsponsor heb je nu ene een streepje voor…

    Ik hoop voor ze dat “onze jongens, met die blitze VW Touaregs” genoeg vrachtwagens mee hebben op deze gevaarlijke missie.

    De door ons vrije wilde westen zwaar gesponsorde “rechtse sector” zoals ze het zo gecamoufleerd bagetaliserende bij onze staatsomroep plegen te noemen was -uiteindelijk na een jaar over en weer met RAKETTEN op mekaar schieten- door de opstandelingen van de akkers verdreven (David-Jan de oorlogs correspondent, deed het als een oneerlijke nederlaag voor de “onzen/gealieerden” overkomen).

    Nu zullen ze naast het inmiddels legendarische BUK-systeem vast ook wel andere raketmerken gebruiken (de Navo is ook niet te beroerd om te leveren) maar ik bedoel; Er ligt inmiddels wel erg veel te onderzoeken oud ijzer, na een jaar burgeroorlog/genocide op de plek des onheilsch…
    Ook zoiets dat als je Gert-Jan Dennekramp (die andere razende oorlogs reportert) hoort vertellen; “Dat er wellicht een ernstig vermoeden van Russische wapens in het spel zou zijn”
    Goh wat een ontdekking Gert-Jan! (geef hem een lintje!), wat denk je zelf knuppel (GJ dus, met dat irritante zeikerige stemmetje van hem) na tig jaar koude oorlog, waarbij o.a. Oekraine aan de SovjetUnie kant van het roestvrijstalengordijn zat? Zouden daar wellicht Russische wapens kunnen liggen? (zucht)
    Zou er ook iemand van de Shell meemogen om te checken of al dat schalie gas er nog wel ligt? Hunter Biden (jawel, de zoon van) schijnt samen met de firma’s Burisma en onze koninklijke Shell voor dun oorlog contracten te hebben getekend met hun vrinden in Kiev en “balen” er goed van wat er boven hun grond zich allemaal aan drama’s afspeeld. Misschien dat hun ook wel iemand eens af en toe wat knaken toe stoppen? Het is ten slotte makkelijker fracken als er niemand meer woont. Ik tank er nooit!!!

    p.s. Die zgn brave rechtse sector (betaald door Kiev/wilde westen) bestaat uit een aantal fascitische huurlingen bataljons, ze dragen ss en wolfsangel emblemen gecombineerd met de Oekraiense blauwgele drietand en navo emblemen/vlaggen. Ze doen flink hun best om het ranzig dui(t)stere voorbeeld van 75 jaar geleden te overtreffen en misdragen zich als beesten. Gelukkig is het een zooitje ongeregeld en laats las ik ergens dat ze zich tegen hun opdrachtgever in Kiev gingen keren vanwege achterstallige soldij.

    1. Dat zootje onderzoekende misbaksels uit nederland was te bang om direkt te gaan zoeken,ze wachtten een aantal weken,het was te gevaarlijk zeiden ze,en dat,terwijl de eigen bevolking de hele tijd al aan het zoeken en verzamelen was,maar over dat hoopje nieuwe paspoorten hoor je niets meer,en ook over die 100 naakte lijken niet en ook over de zeer sterke formaldehide-lucht hoor je niets,en ook niet over de verschillende registratie-letters,het word allemaal doodgezwegen.

  27. Nog maximaal 2 maanden en het officiele rapport zal aantonen dat de SA-11 is gelanceerd vanuit separatistengebied.
    Och ja twee zijden zijn bekend waarvan de schuine zijde maximaal 35 km en de rechtopstaande maximaal 10,3 km.
    In alle gevallen is dan de basislijn te berekenen en de tegenovergestelde hoeken idem, moet u wel verstanden hebben van SIN etc.
    U heeft slechts nodig een kaart van bezetgebied door de separatisten juni/juli 2014.
    Verder in alle gevallen de langste sijde geleidelijk in lengte doen afnemen.
    Daar de SA-11 eerst groter dan 75 graden hoek wordt afgeschoten zal deze daarna recht op zijn doel afgaan wat echter weer een schuine zijde betreft daarbij wordt de basislijn uiteraard kleiner.
    In alle berekende gevallen valt de basislijn binnen het separatistengebied en geen twijfel mogelijk.

  28. Nog maximaal 2 maanden en het officiele rapport zal aantonen dat de SA-11 is gelanceerd vanuit separatistengebied.
    Och ja twee zijden zijn bekend waarvan de schuine zijde maximaal 35 km en de rechtopstaande maximaal 10,3 km.
    In alle gevallen is dan de basislijn te berekenen en de tegenovergestelde hoeken idem, moet u wel verstand hebben van SIN etc.
    U heeft slechts nodig een kaart van bezetgebied door de separatisten juni/juli 2014.
    Verder in alle gevallen de langste zijde geleidelijk in lengte doen afnemen.
    Daar de SA-11 groter dan 75 graden hoek wordt afgeschoten zal deze daarna recht op zijn doel afgaan uiteraard opnieuw sprake van een schuine zijde waarbij de basislijn naar kleiner verschuift.
    In alle berekende gevallen valt de basislijn binnen het separatistengebied en geen twijfel mogelijk.

    1. Waarom is de cockpit niet getoond tijdens de tentoonstelling van de brokstukken hier in nederland,ten eerste de gebrekkige opstelling,en ten tweede,men had dan moeten toegeven dat de cockpit doorzeefd was met kogels,want de inslagen waren allemaal van buiten naar binnen,maar dat zou enorm veel belastend bewijs tegen de eu hebben opgeworpen.
      En daar kunnen ze hier niet tegen,die onderste steen zal altijd onderop blijven liggen.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.