Advertentie

MH17, leugens en bedrog…??


We geven het toe, het is een stevige kop boven dit artikel. Maar zeker niet bedoeld om op te hitsen, of te polariseren. We zijn de afgelopen weken hier op de site rustig geweest, waar het de berichtgeving over MH17 betreft. En dat had een goede reden. Er kwam langzaam-maar-zeker een kentering in de berichtgeving van deze zaak, in de MSM (main-stream-media), maar er was vooral veel opzienbarende ontwikkelingen waar te nemen, in de vorm van krachtige analyses en achtergronden van deze ramp. Waarover hier in het artikel meer.

Maar als de Nederlandse Staat een proces aan haar broek krijgt van de nabestaanden van deze ramp, dan heb je naar ons idee toch écht wel je hand overspeelt. En dat gebeurde van de week, toen onze gevierde minister van Buitenlandse Zaken zich versprak. Meer hierover in het artikel hieronder.

De Duitse gepensioneerde legerofficier en raketexpert Bernd Biedermann.
De Duitse raketexpert, gepensioneerde legerofficier Bernd Biedermann.

En dan was er het interview met de gepensioneerde Duitse legerofficier Bernd Biedermann, dat voor interpretatie weinig ruimte overlaat.. Hij is ervan overtuigd, dat het vliegtuig van Malaysia Airways, de Boeing 77, vlucht MH17, is neergehaald met een mitrailleur van een jachtbommenwerper. Een staaljager dus, die in staat is, op grote hoogte te opereren..! DAT IS PAS een uitspraak waar je wat mee kunt..! Want de rebellen in oost-Oekraïne zijn NIET in staat om vliegtuigen in de lucht te brengen, omdat ze er geen hebben…!!

Deze legerexpert veegt tegelijkertijd de vloer aan met, indirect maar tóch, met de vage resultaten uit het voorlopige rapport van de Nederlandse Onderzoeksraad..! Ook hieronder daarover meer, met het integrale interview met deze erudiete expert. Helaas alleen in het Duits, maar goed te volgen voor menigeen. (Heb je mogelijkheden dit relaas te vertalen, laat het ons weten!!)

Tot slot en last but not least, is er het bericht dat in Maleisië rondzingt, door grote kranten is geplaatst en hier nog niet bekend is…! Het onderzoek op de ramplek in oost-Oekraïne zal pas in het voorjaar van 2015 worden hervat…! WAAROM..? Is het Oekraïense leger en overheid dan in staat, ondanks de dringende internationale verzoeken en -invloed, het onderzoek dusdanig te beïnvloeden, dat dit besluit genomen is.. Hieronder meer hierover..!

Voor ons krijgen we van het onderzoek rondom de ramp met de MH17, zoals we dat overigens direct al hadden, een heel vies smaakje in de mond.

x

* * *

 teletekst MH17 Staat aangeklaagd

 

x

MH17, leugens en bedrog…??

2014 © WantToKnow.nl/.be

x

Wat een bizarre ontwikkelingen rondom de ramp met de MH17. Het zijn ineens 3 zaken die plotseling onze aandacht kregen en alle 3 deze ontwikkelingen passen als een puzzelstukje in de grote puzzel. Als je tenminste de puzzel legt die laat zien, hoe het verdonkeremanen in zijn werk gaat van de waarheid, rondom de feiten van de ramp met de Boeing #777 van Malaysia Airlines op 17 juli 2014.

We vernemen dat in Maleisië het bericht is uitgegaan, dat het onderzoek op de rampplek pas volgend voorjaar weer zal worden opgepakt.. Het bericht wordt ontkend door de Nederlandse politiek..! Dan is er het interview dat de mensen van het Duitse ‘C-magazine’ hadden met de gepensioneerde legerofficier Bernd Biedermann, raketexpert. Kijk zelf naar het interview met hem en luister naar de stevige uitspraken van deze gepensioneerde legerexpert, die aan duidelijkheid niets over laten..! En dan is er tot slot het verhaal van Frans Timmermans bij Pauw..

Maar allereerst is er raketexpert Bernd Biedermann. Volgens hem geven de wrakstukken van de MH17 (foto’s) totaal geen kloppend beeld van de schade die ontstaat bij een een inslag met een ground-to-air raket, zoals tot nu toe wordt beweerd, dat een BUK-raket dit zou doen.. Daarbij ontploft de raketkop in duizenden stukjes, die vervolgens het doelwit OVER HET HELE OPPERVLAK raken, doordat een dergelijk projectiel altijd op ‘optimale’ afstand van het doelwit ontploft. De juiste afstand, om aldus een zo groot mogelijke vernieling van het doelwit te veroorzaken. En van dit inslagbeeld is TOTAAL NIETS TE ZIEN AAN DE WRAKSTUKKEN; van een dergelijk inslagpatroon over het hele oppervlak van de MH17-Boeing 777 is totaal geen sprake!

De mitrailleurkogel-karakteristieke schade die aan de linkervleugel van de MH17-Boeing te zien is, zou dit scenario opleveren, waarbij de cockpit vanuit een dode hoek-achtige nadering is beschoten door de SU-25 jager.
De mitrailleurkogel-karakteristieke schade die aan de linkervleugel van de MH17-Boeing te zien is, zou dit scenario opleveren, waarbij de cockpit vanuit een dode hoek-achtige nadering is beschoten door de SU-25 jager.

En als een verkeersvliegtuig door een air-to-air raket geraakt wordt, aldus Biedermann, dan hoeft een dergelijk toestel helemaal niet te branden..! (En zouden passagiers nog de tijd hebben gehad eventuele zuurstofmaskers op te zetten…!) Maar als het door een ground-to-air raket wordt beschoten, brandt het beschoten vliegtuig bijna altijd meteen. Want de ca. 30.000 (!) splinterdeeltjes van zo’n ontplofte raketkop, met een gewicht van zo’n acht gram elk, hebben namelijk zo’n hoge kinetische energie dat praktisch alle brandbare onderdelen die erdoor geraakt worden DIRECT in brand vliegen.

Maar het toestel heeft in de lucht helemaal niet gebrand. Zo verklaren ook de ooggetuigen van de verdonkeremaande BBC-reportage..! Er ontstond pas brand toen delen van het vliegtuig, zoals motoren en brandstoftank, de grond raakten. Dus als er met air-to-air raketten op geschoten zou zijn, vanaf een straaljager dus, dan hoeft het beschoten vliegtuig dus juist niet te branden.

Kijk naar deze foto-analyse, waar Biedermann zich op baseert:

MH17 cockpit analyse

En daarbij hebben, aldus Biedermann, air-to-air raketten van jachtvliegtuigen, in hun raketkoppen bijna altijd verrijkt uranium zitten, om het projectiel nog meer in staat te stellen, bepantsering te doordringen.. Maat dit DU, het verarmd uranium, zou men dus later terug moeten kunnen vinden in de stoffelijk overschotten van passagiers en bemanning.. Kijk naar de onderstaande schade aan de onderkant van de linkervleugel, zoals die door iedereen te constateren is aan de wrakstukken op de ramplek. Het is met name RTL-reporter Jeroen Ackermans die een enorme serie foto’s van het wrak heeft gemaakt en deze geplaatst heeft op Flickr. (HIER)

vliegtuigromp mitrailleur kenmerken

De lijn die deze scheur en gaten aangeven (foto hieronder), zou volgens het bovenstaande plaatje in één lijn kunnen liggen met de schade aan de cockpit; natuurlijk is het voor ons hier geen doen om deze meting te verrichten, tezamen met de inslag in de cockpit. Of zoals de Onderzoeksraad het noemt.. Volgens hun rapport is het toestel van Malaysia Airlines ‘in stukken gebroken’ nadat ‘een groot aantal objecten’ het toestel met grote snelheid heeft ‘doorboord’. En dat leidde deze Raad af uit het feit dat de wrakstukken van het toestel, zoals ze het letterlijk noemen: ‘op veel plaatsen doorboord’ zijn.

OVSE-waarnemer, de Canadees Michael Bociurkiw (klik voor hele artikel)
OVSE-waarnemer, de Canadees Michael Bociurkiw (klik voor hele artikel)

Het is allemaal nogal diplomatieke tekst, in onze ogen, want hiermee kan natuurlijk evenzo makkelijk mitrailleurvuur worden bedoelt. Maar het laat ook de optie open van de BUK-raket-variant, waarbij dus de 30.000 schrapnel-stukjes het vliegtuig geraakt zouden hebben.. Maar zoals deze expert en gepensioneerd legerofficier meldt, is dat ONMOGELIJK doordat alleen op SPECIFIEKE plaatsen op de wrakstukken, sprake is van specifieke intense schade. Kijk eens zelf naar deze specifieke lijn van inslagen.. Een goede verklaring o.b.v. de BUK-rakettheorie lijkt hiermee definitief overboord..

En laten we niet vergeten, dat het hoofd van de OVSE-waarnemers, de Canadee Michael Bociurkiw -zonder veel diplomatieke woorden- keihard invulling aan zijn visie van de oorzaak van de catastrofe heeft gegeven. Namelijk, dat jachtvliegtuigen van de Oekraïense luchtmacht de MH17 moeten hebben beschoten met mitrailleurvuur.

We hebben 2 of 3 stuks van de vliegtuigromp gezien, die werkelijk doorboord zijn. Het heeft werkelijk de kenmerken van machinegeweer-kogels. Heel erg sterk machinegeweervuur..  En hebben we iets gevonden dat leek op schade door een raket? Nee, we hebben daarvan geen enkel teken gezien.” Michael Bociurkiw was dus één van de eersten die de rampplek bezocht, terwijl de wrakstukken nog brandend in de akkers lagen.. In het interview vertelt Bociurkiw dat sommige delen van het vliegtuig

‘HEFTIGE SPOREN VAN MITRAILLEURVUUR TONEN’…!!

Meer dan 2 weken na de ramp was Bociurkiw één van de weinigen, die bijna dagelijks de rampplek bezocht. “Onder deze brandende zon, hebben we afgrijselijke dingen gezien”, aldus de emotionele waarnemer tegen interviewster Susan Ormiston van de Canadese nieuwszender CBC. “Het zijn zaken waarover ik nooit zal praten tegen iemand anders. Maar één van de dingen die ons op de been houden, is de gedachte dat we het voor de families van de overledenen doen.”

MH17 vleugelschade linksonder

Bij deze analyse is het duidelijk dat de inslaggaten bij de cockpitplaat, opvallend rond zijn, en voor deze specifieke ronde inslaggaten én de onregelmatige, grotere, uitslaggaten, die ook te zien zijn, is een eenvoudige verklaring..! Het boordwapen van een SU-25 straaljager heeft een speciaal soort munitie, want dit toestel is bedoeld om gepantserde gronddoelen onder vuur te nemen en hierdoor zijn de kogels van een SU-25 jachtvliegtuig, in staat om door de pantserplaat heen te gaan om daar te exploderen. En exact dát is hetgeen te zien is op deze foto-analyse.. Kijk hier naar het volledige interview met deze gepensioneerde leger-raketexpert:

x

x

Timmermans verspreekt zich bij Pauw??
En dan was er dus het verhaal van Frans Timmersmans met Jeroen Pauw van de week. Inmiddels heeft Frans Timmermans zijn verontschuldigingen aangeboden aan de nabestaanden van de ramp, want wat hij vertelt in het programma, is natuurlijk eigenlijk eerst voor de nabestaanden bedoelt, en niet om ‘zomaar’ even te melden, om je gelijk te halen..! Maar er is natuurlijk meer dan deze ethische kwestie.. Hoe kan iemand een zuurstofmasker omdoen, als het vliegtuig in een keer uit elkaar spat, zoals tot nu werd gezegd..! Wat ook het geval moet zijn geweest, bij de inslag van een BUK-raket..!

Minister van BuZa, Frans Timmermans, bij Jeroen Pauw aan tafel, 8 oktober jl.
Minister van BuZa, Frans Timmermans, bij Jeroen Pauw aan tafel, 8 oktober jl.

Er was een slachtoffer van de crash geborgen die een zuurstofmasker op het gezicht had, zo was de tekst van Timmermans, in het vraaggesprek met Jeroen Pauw… De nabestaanden zijn geschokt.. En geef ze eens ongelijk..! ‘Dit komt hard bij ons aan!’ zo was de reactie van bijvoorbeeld Lydia Jumelet uit Maastricht, die bij de ramp maar liefst 3 familieleden verloor. Voor zover nabestaanden troost hadden gevonden in de gedachte dat hun dierbaren niet hadden geleden, doordat het vliegtuig in een keer uit elkaar gespat zou zijn. zo werd die gedachte met de uitspraak van Frans Timmermans cru en heftig vernietigd.

De woordvoerder van Stichting MH17, die tientallen nabestaanden van de ramp vertegenwoordigt vindt het ‘niet kies  en zegt dat zij van dit feit nog van niets wisten. ‘Dit had nooit mogen gebeuren’! Inmiddels blijkt deze stichting advocatenkantoor Van der Groen gevraagd te hebben, namens hen de Nederlandse Staat aan te klagen. ‘Vooral ook omdat er nog steeds geen behoorlijk onderzoek is gedaan op de rampplek’, zegt woordvoerder Bob van der Groen. “Nederland moet zorgen voor veiligheidsgaranties. We stellen de Staat aansprakelijk voor de immateriële schade.”

mh17 SU25
Het waren de Russen die een paar dagen na de ramp duidelijk maakten, dat radarbeelden een jachtvliegtuig, ws. een SU-25 bij de MH17 hadden ontwaard..!

En ook Malaysia Airlines reageert woedend. “Wat een enorme uitglijer van Timmermans; deze kan niet zonder gevolgen kan blijven”, aldus een woordvoerder. “Ook wij waren hiervan niet op de hoogte en het is een regelrechte schoffering van de families van slachtoffers.”

Frans Timmermans, of Timmerfrans’ zoals hij door velen op het internet al wordt genoemd, omdat zijn carrière hem boven alles lijkt te gaan, heeft zich waarschijnlijk, in al zijn ijdelheid, laten verleiden tot deze uitspraak over het zuurstofmasker..! Hij reageerde geïrriteerd, toen Jeroen Pauw een beetje cynisch tegen hem zei, dat hij in die toespraak van de VN, op 21 juli jl., een verkeerd beeld had gegeven van de laatste momenten van de passagiers van deze MH17-vlucht.

Jeroen Pauw bevroeg hem over de toespraak die hij op 21 juli voor de VN-Veiligheidsraad gaf. Hij vroeg Timmermans, nadat hij hem het fragment uit zijn eigen toespraak had laten, of hij daar bewust een beeld oproept ‘dat strikt genomen niet heeft plaats gevonden’. Tot nu toe werd er namelijk vanuit gegaan dat alle 298 inzittenden, onder wie 196 Nederlanders, direct omkwamen toen de raket insloeg; ze hadden geen tijd om afscheid van elkaar te nemen.
Timmermans zei namelijk in zijn VN-toespraak:  ‘How horrible must have been the final moments of their lives, when they knew the plane was going down. Did they lock hands with their loved ones, did they hold their children close to their hearts, did they look each other in the eyes, one final time, in an wordless goodbye? We will never know.’

vertaald:

‘Hoe verschrikkelijk moeten deze laatste momenten geweest zijn in hun leven, toen ze wisten dat het vliegtuig ging neerstorten. Hielden ze de handen van hun geliefden, ineengestrengeld vast, hielden ze hun kinderen, dicht tegen het hart, keken ze elkaar in de ogen, één laatste keer, een stil afscheid..? We zullen het nooit weten.’

‘Oh ja? Durft u dat zo te zeggen’, reageerde Timmermans. ‘Die raket hebben ze niet aan zien komen, maar u weet dat er iemand gevonden is met een zuurstofkapje op zijn mond? Die heeft dus de tijd gehad om dat te doen. We kunnen het niet uitsluiten. Er is niets wat we nu weten, waaruit je de conclusie kunt trekken dat het niet zo gegaan kan zijn.’

Een passagiersvliegtuig dat met een drukcabine vliegt, om op grote hoogte de passagiers gewoon te kunnen laten ademen, spat onherroepelijk uit elkaar, als het door een raket, (of door de duizenden metaalschrootdeeltjes van een BUK-raket) wordt geraakt.. Betekent het door Timmermans aangehaalde FEIT, dat er dus geen sprake was van een raket..??!!

De grote vraag is natuurlijk wat voor bizarre tekst Timmeramans hier eigenlijk bezigt.. Want in het eerste officiële rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) dat vorige maand  uitkwam, wordt niet gerept over een zuurstofmasker..!! Volgens het rapport is de Boeing 777 van buitenaf met hoge snelheid doorboord door een groot aantal projectielen. ‘Waarschijnlijk heeft dit zo veel schade aan het toestel toegebracht dat het tijdens de vlucht in stukken is gebroken’, aldus de Raad. Kijk naar dit stuk uit Pauw:

x

x

Tot slot: het verzwegen uitstel van het onderzoek.
Pas in het voorjaar 2015 is het de bedoeling dat het onderzoek op de rampplek in oost-Oekraïene weer wordt opgepakt…! Nee, dat lees je niet in de Nederlandse media, voor dit nieuws dien je de Maleise kranten te lezen..! Wat afgelopen week liet Tan Sri Khalid Abu Bakar, de inspecteur-generaal van de Maleise politie, betrokken bij het MH17-onderzoek in oost-Oekaïene weten, liet gisteren weten dat het onderzoeksteam, samengesteld uit onderzoekers uit Nederland, Maleisië en Australië, heeft besloten om pas in april volgend jaar het onderzoek op de crashsite te hervatten! Officieel zou dit dan zijn ‘vanwege het slechte weer en de aanhoudende gevechten in het gebied tussen separatisten en het Oekraïense leger’..

De inspecteur generaal van politie zei dit zelfs op een persconferentie in Kuala Lumpur. En het is natuurlijk duidelijk dat een dergelijk uitstel van een meer dan een half jaar (!!) de kansen gaat minimaliseren, om nog overtuigend bewijsmateriaal te verzamelen over de ware toedracht van het neerhalen van vlucht MH17. De vraag is wanneer dit nieuws in Nederland gebracht gaat worden.. Wellicht door een, door emoties overmande Mark Rutte, die het zich allemaal anders had willen zien ontwikkelen.. Maar door de omstandigheden aan handen en voeten gebonden is.. Voorlopig worden deze persconferenties van officiële Maleise instanties afgedaan als…. ONZIN.. Tja, leuke samenwerking in die club van 3..

Laten we tot slot nog maar een keer premier Rutte aan zijn woord helpen herinneren.. Wie weet, mag het baten..

x

Mark Rutte de belofte

 

 

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.