Advertentie

Superbenzine á € 0,25/030 /liter wordt tegengehouden..?!


x

Superbrandstof aan € 0.25 – € 0.30/liter

tegengehouden door de oliemaatschappijen

Frank Bonte 2012

x

Sinds 2007 onderzoekt de Engelse firma Cella Energy een soort superbrandstof die weinig tot geen koolwaterstoffen uitstoot, milieuvriendelijk kan geproduceerd worden en kan getankt worden in conventionele verbrandingsmotoren zonder veel aanpassingen. Na drie jaar onderzoek is de firma klaar met de brandstof; een waterstof, maar dan in een andere ‘vorm’.

Zoals u wellicht weet is waterstof alleen op te slaan en te tanken onder hoge druk en onder extreme koeling. Cella Energy heeft dat probleem opgelost, het kan nu gewoon gelijk benzine getankt en opgeslagen worden. En nu komt het: De kostprijs aan de pomp zou tussen € 0.25 en € 0.30 per liter bedragen en dat samen met de te verwaarlozen uitstoot is het toch te mooi om waar te zijn? Maar toch is dit verhaal reeds bevestigd middels een patentname door Cella.

Wat is nu het probleem: de grote oliemaatschappijen voelen de bui hangen en werken Cella tegen om de brandstof via hun netwerken aan te bieden aan klanten zoals u en ik.  Ik vind het de moeite om hier ruchtbaarheid rond te maken en zodoende de wereld te laten weten dat deze brandstof bestaat. Een beetje druk op alle grote oliemaatschappijen kan geen kwaad. Daarom vraag ik je om dit artikel even door te sturen naar al je contactpersonen. Misschien helpt het wel als er een grotere bekendheid ontstaat..

Het spreekt vanzelf dat deze vinding meteen alle problemen met komende waterstofauto’s oplost want uiteindelijk is dat de definitieve oplossing. Hybrides en oplaadbare elektrische wagens zijn OK, maar wel een tussenoplossing. Meer info over deze brandstof vind je op www.cellaenergy.com

x\

 

 

58 gedachten over “Superbenzine á € 0,25/030 /liter wordt tegengehouden..?!

  1. Mooi mooi mooi. Nou ben ik allesbehalve een techneut, maar ik heb me altijd afgevraagd waarom een electrische auto niet met 2 accus kan rijden. 1 voor het opstarten en via de wielen tijdens het rijden een tweede accu volladen.
    Dan kan je toch continu met je eigen opgewekte stroom blijven rijden?

    1. Een hybride doet dit al. Gevoelsmatig heb je helemaal gelijk dat de oplossing vrij simpel is. Dat voelen we allemaal.

    2. @ imke: Wat jij beschrijft is een “perpetuum mobile”, een concept waar alchemisten en (pseudo-)wetenschappers al enkele honderden jaren intens naar op zoek zijn geweesst. Maar de 1e en 2e wet van de thermodynamica bewijzen dat een dergelijk apparaat onmogelijk is.

    3. Koen, ik bedoel geen “perpetuum mobile”. Gewoon twee accu’s, ik ber er zelfs ervan overtuigt dat het kan. Zonder wetenschapper te zijn,maar misschien helpt dat juist in dit geval. Het is volgens mij zo simpel als het maar kan. Draaiende wielen kunnen energie overbrengen naar een reserve accu. Als een wind molen dat kan, kunnen wielen dat ook.1 accu om op te starten en eenmaal rijdend kun je de andere accu laden. En dus wek je zelf de energie op. En vervolgens wisselen van accu wanneer nodig.

    4. Imke, ik stel voor om jou alvast maar voor te dragen voor de Nobelprijs voor Natuurkunde volgend jaar. 😉 Wat denk jij ervan, Koen, doe je mee?

  2. Ik heb in 2010 tijdens de Wasserstofmesse in Dusseldorf gereden in respectievelijk een Kia Sorento, Opel Antara en een Nederlandse bestelwagen (kleine truck) op waterstof die via een brandstofcel en elektromotor voor de voortstuwing zorgden. de waterstof was net als bij LPG opgeslagen onder druk in een gastank.

    Wat jij stelt Imke is helemaal niet zover gezocht. General Motors had in 2003 al een rijdend exemplaar volgens bijna het principe wat je aanhaalt. Tijdens het rijden werd er elektra opgewekt die zogezegd water splitste in zuurstof en waterstof welke vervolgens weer werd opgeslagen. Alle opgeslagen waterstof die je niet verbruikte tijdens het rijden, kon je thuis aanwenden vanuit de auto om je huis weer van elektra te voorzien. Een gesloten systeem dus.

    Kortom, heel veel technologieen worden voor ons verborgen gehouden voor goedkope én schone energie en dit is er slechts 1 van…

    Op 27 oktober is er een presentatie van de Keshe Foundation uit Iran/Belgie die o.a. de koude fusie generator gaan demonstreren aan alle energie ministers uit de gehele wereld. De patenten zijn gefiled en voor iedere wereldburger in principe beschikbaar. De G5 landen hebben al laten weten NIET te komen en het is iedere USA staatsburger VERBODEN om ook maar iets met de Keshe uitvinding te doen.

    Stel je voor, een koude fusie generator zo groot als een kleine koelbox die 10Kw opwekt, voldoende voor de energiebehoefte thuis of een iets grotere die je auto kan voortstuwen.

    Misschien is dát de reden waarom ze Iran zo graag willen platgooien…

  3. Je wilt niet weten wat de oliemaatschappijen – lees ook de gevestigde orde, oftewel de petrochemische en farmaceutische industrie – (al was het alleen maar vanwege gezichtsverlies!!) – de afgelopen eeuw heeft tegengehouden; motoren die op water lopen worden afgedaan als “broodje aap verhaal”, net als UFO’s (goochel eens op VRIL of HAUNEBU), het perpetuum mobile (elektromagnetische motor), Gratis energie en wat al niet meer.

    Het internet is tegenwoordig nog het laatste medium waar de gevestigde orde (NOG!!! – Kijk eens op “de EU en Clean IT”) niet volledig vat op heeft.

    Mijn advies: Zoek en oordeel dan zelf of deze op macht wellustige, niets ontziende, narcistische, onderdrukkende, van elke ethisch verantwoord ontdane elite, in welke beschaving dan ook, nog één seconde langer op deze aardkloot zou kunnen blijven… is mij een raadsel.

    “I rest my case…”

    1. Met een beetje basis-wetenschappelijk inzicht komt men te weten dat :
      1/een auto die op water rijdt niet kan bestaan: de zuurstof (de “O” in H2O) is reeds geoxideerd, dus er kan geen energie meer bekomen worden uit water.
      2/ De perpetuum mobile is in tegenstrijd met de 1e en 2e wet van de thermodynamica. Er is altijd wrijving in een motor, waardoor er energieverlies is, dus niks kan oneindig blijven draaien.

      Het is dus basis-wetenschappelijke principes, niet één of ander verondersteld obscuur complot, dat verklaart waarom we die zaken niet hebben. En het internet is de plek waar “de gevestigde orde” toelaat dat iedereen zijn idiootste ideeën zomaar kan verkondigen. Leve de democratie!

    2. Fijn joh dat je zo ongelooflijk álles wéét ook. Binnen bepaalde afgebakende grenzen dan natuurlijk. Bovendien, nu we toch bezig zijn, schrijf je “de gevestigde orde” als ‘de gevestigde orde’.. Gelukkig.. pff een klein foutje.

    3. Koen je bent een Knurft een Korte achternaam (KKK), toevallig weet ik iets over dit onderwerp, jammer voor jou (K)oen.. Mijn moeder zei en zegt altijd; ‘ik heb veel geduld, TotDat..’ En nou wieberen (K)oen, of ik stuur ex punker en kraker Marss en z’n ‘geflipte’ Rode Leger Clown’s Fraktie op je af, hebben we ze toch weer hard nodig, die good ol’ punkers..

    4. Guido & Hyperalert: probeer eens inhoudelijk te argumenteren, in plaats van steeds die persoonlijke aanvallen. Als ik het volgens jullie bij het verkeerde einde heb, leg dan eens uit waarom dat zo zou zijn? Bij deze veronderstel ik dat jullie begrijpen wat ik in 3.1 heb geschreven, maar ik besef dat dit ook een foutieve veronderstelling kan zijn.

    5. Het is gewoon grappig Koen, hoe je hier loopt te trollen en te hengelen naar aandacht, vooral door je betweterige stellingen en vermeende objectiviteit… Probeer gewoon eens een paar keer ‘ik vind’ of ‘naar mijn mening’ te roepen. Alsof je inmiddels de wetenschap in pacht hebt.
      Vele mensen hier op de reacties voelen geen enkele verbinding met je. Hoe zou dat nou komen? Zelfingenomenheid is niet bepaald een uitnodiging ‘zum Tanz’.. Het ga je goed.

    6. Kijk naar de reactie van Peter Cernjavski bij het artikel over de, uit zijn nek kletsende eurocommissaris.. Het gaat vooral NIET om een ‘perpetuum mobile’.. Een eeuwig draaiend verhaal.. Als je dat probeert te vergelijken met vrije energie, snap je werkelijk het hele verhaaltje niet. Who lives forever..

    7. Koen wanneer doe jij jezelf eens aan weg flushen?!

      Joe Cell, zeker nog nooit van gehoord?! een beetje wetenschapper als jij zou daar nu juist mee op de proppen moeten komen, gezien die berg die overal bezig er mee is om hun auto werkend te krijgen door middel van water en elektriciteit. Waterstof zou je zeggen?! wel nee, hoe kom je daar nu weer bij…?!

      Joe Cell – How its works:
      http://www.youtube.com/watch?v=moszbWASaMM&feature=related

      Er zijn diverse mogelijkheden al op de markt verkrijgbaar zoals de Geet Generator van Paul Pantone, die werkt op oude koffie en cola:
      http://www.youtube.com/watch?v=RBdLisFwbVc&feature=related

  4. Ik pas. Ik wacht liever tot ik water in de tank kan gooien en daarmee rond kan rijden.
    Waarom zou je het gevaarlijke waterstof moeten tanken als dit op het gewenste moment dat het nodig is omgezet kan worden uit water?

    Op youtube zijn filmpjes te vinden van mensen die dit al doen. Verwacht niet dat dit snel openbaar zal worden want de oliemensen gebruiken maffia praktijken om dit soort mensen voorgoed het zwijgen op te leggen.

    Straks komt de documentaire Sirius uit waarin haarfijn uit de doeken gedaan wordt hoe de huidige maffia genaamd regeringen en elites te werk gaan. Ze zijn er als de dood voor.

    http://www.disclose.tv/action/viewvideo/109335/Steven_Greer_Presents_Sirius_The_Documentary_FULL/

  5. Op wat is deze uitspraak in het artikel gebaseerd: “de grote oliemaatschappijen […] werken Cella tegen”? Shell heeft Cella zelfs een prijs gegeven voor de beste uitvinding van 2011 (www.shellspringboard.org/news/96). Dit ziet er eerder uit als ongefundeerde stemmingmakerij!

    1. Guido: maar ze is wel niet “ongefundeerd”: ik verwijs immers naar de bron van mijn informatie!

  6. space future exopolitiek uit Vlaanderen-Antwerpen

    aangenaam om te lezen maar totaal ongeschikt voor de energievoorziening
    zware ruimtevaartmotoren, hier wordt gemikt op de de cold nuclear fusion en laserenergie, zelfs magnetenenergie luidt zijn comback in,
    ondanks zullen de kilometers autofiles op autowegen blijven, de enige mogelijkheid is uitbreiding luchttranssport, vertikaal opstijgen en landen minder grondoppervlakte nodig, maar vliegmotoren met enorme lawaai-hinder zelfs heli’s, ondanks het bestaan van de geluidloze stealtmoter enkel ter beschikking voor defensie!

  7. Wordt het dan niet eens tiid dat de thermodynamica haar wetten gaat herzien?
    tenslotte dacht men vroeger ook dat de Aarde plat was, hetgeen ook zo blijkt te zijn als ik naar buiten kijk………….
    Get the picture?

  8. @koen 1.2: Neen Koen, dat bedoelt Imke helemaal niet. Je loopt achter en zit vastgebakken in wat je ooit geleerd hebt en als zodanig als de waarheid en niets anders als de waarheid hebt ingeprent bij jezelf.

    1. Klopt Simba_nl, gezien bergen met wetenschappers vandaag de dag nog steeds bezig zijn met het proberen te maken van een perpetuum mobiel, zijn er al aardig wat duurzame producten gemaakt omtrent. Alleen de eigenzinnige Koen wil er juist geld aan kunnen verdienen anders werkt het niet.

    2. Vrije energie wil volgens de ideën van Tesla zeggen dat energie voor iedere aardbewoner vrij ter beschikking staat.
      En dus NIET zoals de huidige situatie ons complete leven en dat van moeder Aarde uitgebuit en geplunderd wordt.
      Vrije energie bestaat al lang, maar niet voor U en mij.
      een mooi voorbeeld daarvan is het verbod om zelf windmolens op je ‘eigen’ dak of ‘eigen’ land te plaatsen.
      Zolang alles hier nog om geld draait en mensen in de lagere regionen van hun bewust-zijn worden gehouden zal er niets veranderen.
      Of dacht U dat die groene stroom waar U extra voor betaald niet van de Franse kerncentrales komt? Haha.

  9. Het doet mij zelf terug denken aan as-bak schrik, waar je de leraar vroeger op school nog wel eens van zijn baard mee kon ontdoen. Een paar watjes in een asbak met as en peuken wachten op die ene steekvlam. Dit zou heel goed kunnen gedijen in een motor als het in de juiste toestand wordt ingespoten. (suikerspin motor)

    1. In Marseille woont een man die bedacht om in een conventionele motor de benzine achterwege te laten en de zuiger op en neer te laten gaan door een impulsen van vrijkomende gecomprimeerde lucht.
      Hij bouwde een auto met een tank om gecomprimeerde lucht in op te slaan.
      het werkte en hij begon een fabriek, en produceerde auto’s die 4 uur koned rijden op een volle tank lucht en 100km op één l;iter diesel voor het geval dat er geen compressor in de buurt was om de luchttank weer op te laden.
      Zijn auto heet de aircar.
      Bij de Franse regering kreeg hij geen voet aan de grond i.v.m. de bescherming van de belangen van ELF/Antar, Total, Citroén, renault en Peugeot.
      Hij verkaste naar India, maar kreeg een Europees invoer verbod voor zijn auto’s.
      Zijn idee was ook om alle tankstations te voorzien van zonnepanelen t.b.v. van een grote compressor alwaar men voor een paar cent lucht kon verkrijgen.
      Tevems zuiverde zijn motor de ingekomen lucht.
      Geweldig plan niet? En het werkte nog ook, hij heeft 4 auto’s in productie.

      Deze wereld wordt vernield door een handjevol idioten.

      The Earth can fullfill your need, but not your greed,

      Ghandi.

  10. Ik doei ook ff een gooi voor een nobele prijs ; auto die rijdt op gecomprimeerde zwaartekracht !!
    Het principe is simpel : zodra je in je autostoel gaat zitten wordt er door je eigen gewicht een mechanisme opgeladen dat op zijn beurt gekoppeld is aan de aandrijving van het voertuig , technische details laat ik maar even achterwegen . Uiteraard moet het voertuig lichtgewicht zijn en aerodynamisch . Ook de energie die vrijkomt bij het remmen kan weer teruggevorderd worden in de capsule die hiervoor gebruikt wordt .
    Door tijdens en/of voor het rijden regelmatig even van de stoel los te komen en weer met het volle gewicht te gaan zitten kan de capsule verder opgeladen worden .
    Daarnaast kunnen deze capsules overal in het huis geplaatst worden , onder stoelen , bed , traptreden , aan koelkastdeuren en andere mechanismen . Portable capsules van diverse formaten kunnen in het voertuig aangebracht worden om zo tot aandrijving van het voertuig te dienen .
    Extra optie is een mechanisme aan uw partners kaken gemonteerd waardoor oeverloos gezeur over niets toch nog tot nut kan worden omgezet , denk bijvoorbeeld aan energieopwekking voor de cd-speler of navigatie .
    Bij de turbo uitvoering worden de uitlaatgassen van de inzittende opgevangen en als brandstof gebruikt dmv een extra ingebouwde verbrandingsmotor , uiteindelijk CO2 neutraal .

    Zou het een HIT worden ?

    1. Beste Cozmic, alvorens je gevoelige herseneen verder te pijnigen, kijk naar mijn eerdere reactie betreffende de Aircar, so easy!

    2. Dank je wel Coz, dank zij jou heb ik nu de geneuzel motor uitgevonden, iedereen die verder neuzelt zet ene heel netwerk van energie in werking waardoor de hele massa weer wordt aangedreven met andere flauwekul. Scheelt een hele berg immoreel knutselwerk

    3. Paul , hoe zwaarder de persoon , hoe meer energie die opwekt . Ik denk dat ik het de Obesietaxi noem . of gewoon obesietax , kweenognie

    4. FF doorkweken Coz, dan kan je mee doen met bierbuikoverhangmodule voorbeweegstudie, je zal dan eeuwig blijven lopen, stilstaan is er niet meer bij. Biervat-Dynamo included bij donker weer ook scheinheilig verlicht.

    5. Gaat mij niet lukken Paulus , zelfs als die hangt kan ik em nog zien zonder mijn buik in te houden , ik denk dat ik een feeder nodig heb .

    6. For Feeding moet je elders maar gaan zoeken, kan alleen aan groot goed ondernemers afleveren op maat. Ik heb er wel eens aan gedacht om News-Feeder te worden maar dat doen anderen al, die proppen zich enkel maar vol met proppaganda foodsel.

  11. jongens ?? met stom gelul kom je er niet laat die auto maar eens een half jaar staan moet je eens kijken wat er dan gebeurt .ik zelf heb er geen wel gehad maar de benzine vond ik te duur worden dan gaat dat kreng gewoon aan de kant want mijn voedsel gaat voor die auto he .en fietsen is dan gezonder .ik hoor mijn buurman constant zeiken over dat de benz zo duur is nou wat let je om dat ding va de hand te doen en verder te gaan metg een fiets ??

    1. Garriet60
      Hoewel ik heel ver met je mee kan gaan wat fietsen betreft, heb ik toch een tweeledig antwoordop je vraag. Tijd en afstand, en oja capaciteit.
      *tijd ik woon ver buiten de wereld van de winkels dichtsbijzijnde winkel is 6 kilometer.
      Das dan ook gelijk afstand haha.
      * hoeveel kan je meenemen op een fiets? Zak hondebrokken 15 kilo plus een kratje bier en dan de boodschappen voor een week,dat gaat niet lukken .
      Alternatief is het openbaar vervoer Bus doet er zo’n half uur over om in een plaats met winkels te komen ( als je niet de hele dure hebben wilt) en rijd 1 x in het uur( tijd )
      Kortom het is wel heel handig hier vervoer te hebben in de vorm van een auto. Hoewel ik dus (toen ik nog in de stad woonde ) alles fietste ,ook 180 kilometer naar een feestje!

    2. Marcel, ik begrijp je argumenten maar daarom woon ik in een dorp met voldoende voorzieningen. Ik heb ook geen auto. 6 km zou ik ook iets te ver vinden voor al mijn boodschappen. Toch fiets ik er af en toe 10 km voor. Namelijk om op een fatsoenlijke markt te komen. Als je echt economisch denkt schaf je een bakfiets aan. Maar dat betekent wel veel fietsen om de conditie te houden voor zo’n Bakbeest. Zag er afgelopen week nog een voor de super staan. Hond zat voorin de bak geduldig te wachten en ik zag achter hem een zee van ruimte. Prachtdingen zijn het. Het moet wel een echte zijn die je bestuurt met het stuur op de bak dus. 🙂

    3. Kan met Marcel helemaal mee komen, dat als je in een Dorp woont waar ook winkels zijn je best wel eens een auto kunt gebruiken voor het doen van boodschappen. Zelf ben al niet meer ter fiets geweest sinds dat ik een smakkerd heb gemaakt 2 1/2 jaar geleden met de mountainbike zo over me stuur plat op de grond. Sinds dien veel lichamelijke klachten waardoor zelfs lekker trappen op de fiets een grote heimwee is geworden. We hebben wel hier in het dorp 2 supermarkten zitten maar die zijn er niet voor de kleintjes, gauw al veel kosten kwijt voor een paar schamele boodschappen, terwijl ik het liefst met de auto 10 km verderop veel meer boodschappen kan halen voor het zelfde geld maar dan bij een andere supermarkt of winkel. Zeker gezien bepaalde producten die ze hier perse NIET willen verkopen zal ik elders in partij moeten halen. Nu mijn auto al 1 maand stuk is, heb ik al 4 weken verstek moeten laten gaan voor boodschappen en nodige dokters behoeften, idem voor gezonde voeding supplementen. Dan is het enkel op een houtje bijten als je afhankelijk bent van een benzine slurper… Maakt me verder niet uit gooi elke maand max maar 30 €uro brandstof in me tank.

    4. En dan zijn er ook nog degenen die een auto voor hun werk moeten gebruiken, en een paar kuub aan laadcapaciteit nodig hebben…
      Maar ik ben het met je eens Garriet dat wanneer we met zijn allen de auto een tijdje laten staan we in een mum van tijd de markt kunnen beinvloeden.

    5. Imke
      Ik ken het princiepe van de markt beinvloeden middels het ophouden met consumeren ( de auto een tijdje laten staan) maar wie heeft daarin de langste adem denk je , bij het feit genomen dat je nooit iedereen meekrijgt en aldus de aktie slechts een percentuele invloed kan hebben?

    6. Hoi Marcel,

      Alle acties en veranderingen beginnen bij eén persoon.
      Een andere, betere werled begint bij ons Zelf.
      Dát hoef ik jou toch niet te vertellen na veel van jouw reacties gelezen te hebben?

      Groet,

      Zjoz.

    7. @ Marcel, Wij Nederlanders hebben nou niet bepaald een revolutionaire historie( friezen daargelaten…) dus weet je van te voren dat je niet iedereen meekrijgt. Maar een aantal jaar terug was er wat gedoe om het afzinken van de Brent Spar door de Shell. Even agezien van het feit of Greenpeace destijds wel of niet juist zat; de Shell tankstations werden gemeden en de beslissing werd vrij vlot terug gedraaid.
      Ik vrees dat het water eerst echt aan de lippen moet staan voordat men hier in beweging komt, maar ook hier denk ik dat het kinderlijk eenvoudig is om zaken te veranderen; Strenght in numbers!

  12. Heel leuk concept, maar wat denken jullie dat benzine echt kost … als je bedenkt dat onze overheid er 1,20 tot 1,30 accijns aan pikt en de oliemaatschappijen er ook nog aan verdienen. Dan kom je voor de echte prijs van diesel en benzine ook niet veel verder dan 0,25 tot 0,30.
    Als die plastic pilletjes met waterstof officieel op de markt gebracht worden, moet je opletten, dan gaat je dat ongeveer hetzelfde kosten als diesel en benzine nu! Ha ha, gefopt!!

    1. Gefopt? Genaaid!! Elke liter opnieuw.
      Hoezo Onze wereld, Hoezo Onze grondstoffen?

  13. Tja jammer dat dit artikel compleet voorbij gaat aan het feit dat waterstof net als perslucht alleen een energiedrager is. Een doorgeefluik. Je kunt het niet vergelijken in die zin met fossiele brandstof omdat dat al van zichzelf energie bevat.
    Het enige wat mooi is, is dat je door zo’n energiedrager als waterstof of perslucht, zelf kunt bepalen hoe die energie opgewekt wordt die je er in wilt stoppen. Dus groen of niet-groen.
    Overigens is het verhaal over perslucht actueler dan ooit zoals Zjoz bedoelde hier te vinden http://www.mdi.lu of http://www.aircars.tk

    Wat ik totaal niet snap van oliemaatschappijen is, dat iedereen kan doorzien dat de energiebehoefte zodanig groot is, dat dat echt niet even door puur alleen groene bronnen kan worden over genomen. Transport is maar een stukje van de vervuiling maar ook de lastigste.
    Als we nou begonnen met het transport schoon te maken zodat mobiele uitstoot schoon is, dan blijft er nog een ruime marge over voor de fossiele brandstof makrt. Daarmee win je wel dat je ipv de-centrale vervuiling, de vervuiling concentreert bij elektriciteits centrales en het daar kunt aanpakken.

    Los van dit totale verhaal staat het probleem van het elektriciteits netwerk. Als iedereen met perslucht zich verplaatst, of indirect met waterstof zijn energie voor transport krijgt uit het elektriciteits netwerk, mag dat netwerk wel eerst even verdubellen in capaciteit. Wat denk je dat dat kost? Tijd, veel tijd…

    Nee de échte ontwikkeling is de Energy-catalyser http://www.e-cat.com maar of die technologie niet wederom uit Europeese handen (Italië) is getrokken door de Useless States of America, moeten we nog maar gaan zien. We hadden een kans wereldleider in Ecat technologie te worden, maar we lieten ‘m slippen. Dankjewel weer fijne Europeese wan-politiek en wan-trouwen…

    De oplossingen zijn er wel voor de huidige crisis, maar “iets” houdt de crisis in stand…

    1. Voor wie niet bekend is met Ecat technologie (of liever in NLs leest):
      http://www.e-cat.co.nl/index.html

      En hey! als we nou restanten van beschavingen onder water vinden die 10.000-den jaren oud zijn, dan gaan we 21dec ook wel overleven of een lullig crisisje 🙂

      ernie

  14. Ik zie de link eigenlijk niet zo tussen het filmpje en de opmerking dat de oliemaatschappijen dit tegenhouden, is dat statement er zelf maar bij verzonnen? En 25 tot 30 cent per liter lijkt leuk maar dat kost een liter LPG ook, alleen jammer dat de staat er eventjes een leuke belasting bovenop gooit.

    En in het artikel staat dat het zonder veel aanpassingen te tanken is, dat is het NIET want het heeft nl niks met benzine te maken, het is waterstof in een pellet vorm die er uitkomt door verhitting. Die vrijgekomen waterstof zet je dan in een brandstofcel om in elektriciteit waar je dan de auto op aandrijft. Het is dus zeker geen vervanging van aardolie.
    Het is wel mogelijk om de waterstof duurzaam op te wekken natuurlijk, dus ik vind het een hele mooie ontwikkeling. Het zal echter nog lang duren voordat we dit in de praktijk tegenkomen, omdat er best wel wat aanpassingen nodig zijn (infrastructuur, aanpassing in een Electrische auto etc)

  15. Hoi Questionmarc! Las je het artikel over het positieve nieuws in ditzelfde nummer? Indien inderdaad een alternatief zou bestaan, en dan nog zo goedkoop ook, waarom dit dan niet verwelkomen? Er worden zo veel nieuwe modellen auto’s gebracht elk jaar. Waarom dan niet gewoon starten met enekele modellen op die nieuwe energiebronnen? Dat de oliemaatschapijen het niet leuk vinden daar kan ik inkomen. De “vrije energie” van Keche wordt zelfs verboden op de markt te worden gebracht en daar rijden al wel degelijk auto’s op (cf een gesprek met een eigenaar van zulk een auto op een camping ergens tijdens de vacantie) Nu, wat betreft een detail: men spreekt over ‘hybride wagens’ die op electiciteit rijden: vervuilender kan echt niet: die rijden deze tijden gewoon op kerenergie gezien dit op dees moment het meest gebruikt wordt om electriciteit op te wekken… klein foutje van de schrijver.

    1. ‘Gewoon’ starten met een model op deze nieuwe energiebron is een hele grote gok voor een autofabrikant, daarom zul je dat niet zo snel zien.

      Wat wel een mogelijk scenario is: autofabrikanten gaan volledig over op elektrisch aangedreven modellen en de klant kiest daar een vorm van elelektriciteits opslag of productie bij (dus opwekken via conventionele verbrandingsmotor, accus, of deze hier getoonde optie)

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.