Advertentie

Windenergie-oplaadstation voor elektrische voertuigen..!


x

Windenergie-oplaadstation voor elektrische voertuigen..!

2012 © wanttoknow.nl

x

De eerste ‘Sanya Skypump’ is geïnstalleerd in Spanje. Een oplaadstation voor elektrische voertuigen, volledig in eigen energietoevoer voorzienend, door de windmolen die boven op het station staat. UGE Iberia wat het bedrijf dat deze installatie voor haar rekening nam, de Spaanse divisie van het Amerikaanse, in New York gestationeerde ‘Urban Green Energy’. Dit gebeurde bij het hoofdkantoor van Cespa in de buurt van Barcelona. Dit bedrijf is een milieuservicebureau, dat een onderdeel weer is van ‘Ferrovial Servicios’, ’s werelds grootste private investeerder in transport infrastructuur. 

Het is dus tegelijkertijd een PR-campagne, waar op zich natuurlijk niets mis mee is, om bekendheid te geven aan dit initiatief. De beide bedrijven hebben al aangekondigd om samen te werken om een groot aantal ‘Skypumps’ te gaan installeren, later dit jaar in de VS, Australië en meer landen. Dit gebeurt bij winkelcentra, universiteiten en op veel andere locaties.

Deze ‘Skypumps’ combineren de elektriciteitstoevoer van een UGE 4Kw windturbine en de oplaadcapaciteit van een ‘GE Durastation’, wat een oplaadstation is voor elektrische voertuigen. (Zie de afbeeldingen.)

“Sinds de lancering van de ‘Sanya Skypump’, hebben we van heel veel bedrijven in de wereld offerte-aanvragen gekregen voor installatie van de Skypumps”, aldus Nick Blitterswyk, CEO van UGE. “De ‘Sanya Skypump’ is een van de weinige installaties  die bedrijven en instellingen in staat stelt om hun commitment naar duurzaamheid te demonstreren, door een werkelijk nuttige service aan te bieden.” 

Charles Elazar is marketingdirecteur van ‘GE Energy Management’s Industrial Solutions’ in Europa. Volgens hem gaat General Electric “een hele serie van oplaadsystemen voor elektrische voertuigen lanceren in Europa. Hierbij is zowel thuisverbruik als commercieel gebruik in het vizier. Het gaat om simpele, makkelijk te gebruiken en vooral flexibele systemen, die ervoor zorgen dat elektrische voertuigen elke dag en overal simpel kunnen worden gebruikt, doordat ze eenvoudig en overal zijn op te laden”.

 

 

5 gedachten over “Windenergie-oplaadstation voor elektrische voertuigen..!

  1. Tja, elektrische auto’s werken nog steeds met accu’s die op zich weer zwaar milieubelastend zijn. Als we nou met z’n allen MDI.lu zouden helpen promoten, dan rijden we binnen kort allemaal op perslucht. In de steden een absolute schone technologie. Feitelijk verplaats je ermee de vervuiling naar de elektriciteits centrales maar als je met een windturbine, zoals in dit artikel staat, lucht kan samen persen, dan komt er helemaal geen elektriciteit meer aan ons stadsvervoer te pas!!! Zou dat niet geweldig zijn?
    Daarnast is het belangrijk te realiseren dat voertuigen van MDI in opgeladen staat GEEN ENERGIE VERLIEZEN en altijd veilig zijn. Dit itt accu’s die altijd opgeladen moet blijven worden om bruikbaar te blijven en bij veroudering steeds gevaarlijker worden. Waardeloos dus eigenlijk die accu’s, want het is pure verspilling. Vergelijk het met een lekkende kraan of een druppelende brandstoftank, dat wil toch ook niemand.
    Het gebrek aan sponsors en subsidie heeft MDI al uit Frankrijk naar Luxemburg gedreven en ik krijg dan ook sterk de indruk dat het net zo gaat als altijd met nieuwe technologiën; het oude moet eerst op. Denk maar terug aan de kleuren TV die pas geïntroduceerd werd toen iedereen een zwartwit had staan. Of de Video2000 en VHS. SCHOFTEN ZIJN HET : ALLEMAAL

    1. Naar wat ik weet zijn er in Amerika in testfase al autosnelwegen geconstrutueerd die louter uit een combinatie van glas en kunststof bestaan. Deze vangen zonlicht op, verzorgen automatisch verlichte rijstroken, verwarmen het wegdek op om gladheid te voorkomen en dragen een steentje toe aan het afvoer van regenwater en het milieu. Om de zoveel km zijn er oplaad punten gemaakt waar de electrische auto’s aan de hand van deze wegen hun levende cellenaccu’s kunnen bij laden.
      Zelfde inspiratie wat je terug ziet in experimentele windmolens bij Abu Dabi, die energie opwekken aan de hand van wind, de koude woestijnlucht ’s nachts opvangen en met de zelfde energie wordt dit omgezet naar gefiltert schoon drinkwater. Midden in de woestijn…
      Idem voor bronbemaling projecten in landen als Birma waar er veel behoefte is aan drinkwater en waar men met oude fietsonderdelen zeer vernuftige waterpompen maakt van oude onderdelen om bronwater omhoog te krijgen. De wereld van innovatie staat niet stil, zeker als je morgen je mobieltje ook nog eens in de zon kan opladen dan via het stopcontact. Zijn geen Alien achtige uitvingen maar gewoon door Nederlanders louter bedacht.

    2. eco-ernie:
      juist, schoften zijn het
      eerst, toen de windmolens er kwamen, de grote,
      werd ons wijsgemaakt dat een kleine private windmolen geen opbrengst had
      (ja, dat moet je de amerikaanse boeren en cowboys van twee eeuwen geleden niet wijsmaken)
      en toen er vlug vlug een stedenbouwwet kwam waardoor het wettelijk verboden kan worden om je eigen energie op te wekken door konstrukties in de tuin of op het dak,
      blijkt dat die slechte opbrengst van die kleine windmolens toch zo erg niet is

      de UGE is een verbeterde darius-rotor,
      dat ontwerp is stratenoud…
      patent ? hoe dat
      met die darius kan iedereen alle kanten mee uit,
      je moet er alleen een systeempje bijplaatsen die de staande molen weer in gang trekt na windstilte
      dat is ook alles wat die niewjork-boys hier gedaan hebben,

      maar ja,
      er is nu een wettelijke regeling, hee,
      de kleintjes gaan het niet mogen hee,
      een windstil windmolentje in de tuin…

      en die perslucht: niemand houdt ons tegen om het zelf te doen, hee
      je hoeft met die perslucht niet per see te gaan autorijden…

      maar schoften zijn het,
      daar heb je gelijk in !

      bij ons noemen we dat volk: klootzakken !

      🙂

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.