Advertentie

Onze nieuwsbrief en joúw medische gegevens..?!


Onze nieuwsbrief en joúw medische gegevens..?!

2019 © WantToKnow.nl/be

x

In de Financial Times van 13 november wordt gemeld dat enkele van ’s werelds grootste gezondheidswebsites, de privé-medische informatie van mensen, die zij van deze bezoekers van hun websites in handen krijgen, delen met o.a. Facebook, Google en Amazon. Bekend is dat in ieder geval de grote (engelstalige) sites ‘WebMD’, ‘Healthline’, ‘Babycentre’ en ‘Bupa’ gevoelige persoonlijke gegevens vastleggen, zoals medische problemen en symptomen, drugs die worden gebruikt en menstruatiecycli, en deze door geven voor gerichte advertentiecampagnes. Althans, dat is het ‘motief’, maar de bedrijven die deze adresgegevens kopen, gebruiken de gegevens ook naar eigen ‘inzichten’..

Deze sites leggen de gevoelige persoonlijke gezondheidsdata vast, zónder dat zie hiervoor explicite toestemming hebben gekregen. Zelfs al is dat wettelijk verplicht in het Verenigd Koninkrijk en Europa. Ze doen dit door gebruik te maken van ‘cookies’ die de activiteiten van bezoekers van hun sites controleren, zo blijkt het undercoveronderzoek van de Financial Times.

Een gezonde discussie over vaccinaties wordt wel heel moeilijk als iedereen google’d en NIETS te weten komt van andere perspectieven rondom vaccinaties en vaccins. Dus mijdt Google en gebruik in ieder geval een ANDERE ZOEKMASJIEN..!

Merknamen van medicijnen die door bezoekers van de website Drugs.com werden ingevoerd, werden doorgegeven aan ‘DoubleClick’, een reclameafdeling van Google. Vragen die werden beantwoord over  hartaandoeningen op de site van de ‘British Heart Foundation’, ‘Bupa’ en ‘Healthline’, werden doorgestuurd naar gespecialiseerde online reclamebureaus zoals Scorecard en OpenX. Van de honderd gezondheidssites die de FT analyseerde, gaven 78 de gegevens door aan DoubleClick, en 48 stuurden ook medische informatie naar Amazon.

Het onderzoek van de Financial Times toont aan dat maar liefst 78% van de onderzochte medische sites, jouw persoonlijke data verhandelen aan de ‘hoogste bieder’..!!

En vanzelfsprekend: met de gegevens van de cookies – dat zijn stukjes code die in de browser van mensen zijn ingebed – kunnen Google en de anderen gluurders, de betreffende persoon op het internet verder volgen. Dan zal hij/zij ook ineens en schijnbaar ‘plotseling’, online advertenties over zijn aandoening of het gebruik van medicijnen hiervoor, op zijn computer geserveerd krijgen via advertenties. “Dit soort persoonlijk-medische gegevens is duidelijk zéér gevoelig, heeft speciale bescherming nodig en het doorgeven van deze gegevens is hoogstwaarschijnlijk in strijd met de wet”, aldus Wolfie Christl, een onderzoeker.



Maar wat heeft dit nou met de WantToKnow-nieuwsbrief te maken..??
Onlangs ontvingen we veel klachten van de WantToKnow-nieuwsbrief, die elke maandagochtend in de emailbox ligt van zo’n 7000 ontvangers. (Mocht je je overigens willen opgeven voor deze nieuwsbrief, vul dan boven deze alinea het blokje in!)

Het bleek dat ál klachten waren gebaseerd op het feit, dat al deze mensen één ding gemeen hadden: ze hebben allemaal een gmail-account waar deze nieuwsbrief in terecht zou moeten komen..! Dat gebeurde ook wel, tót zo’n 1,5 maand geleden. Aangezien wij van WantToKnow helemaal NIETS verder hadden ‘uitgespookt’ met mail-adresen of iets dergelijks, moést het wel aan gmail (én hotmail!) liggen dat wordt verzorgd door…. GOOGLE, jawel.. Dit is onze nieuwsbrief van afgelopen week en deze wordt als normale mail verzonden.

De servers die Google-gmail verzorgen, zijn kennelijk in staat een mail (lees jouw specifieke nieuwsbrief) zódanig te brandmerken dat het g-mailprogramma op je computer de mail als *SPAM* in de map ‘ongewenste berichten’ dumpt.. Waar die natuurlijk niet thuishoort en door jou moet worden gekwalificeert als ‘gewenst’..! Kortom, een truuk om de WantToKnow-nieuwsbrief minder gelezen te laten worden..

De dappere dodo’s van Google(gmail) zijn -net als bij de vaccinatie-zoekresultaten- dus in staat om jouw  informatie/visie op de wereld vakkundig en (bijna) ongemerkt de nek om te draaien.. Dus heb jij gmail én de nieuwsbrief van WantToKnow al een tijd niet ontvangen, kijk dan eens in je *SPAM*-box en/of ongewenste mail en ‘brandmerk’ (meestal met je rechtermuisknop op het bericht klikkend) weer als ‘gewenst’..!

Al met al dus extra reden om te stoppen met Google én ook Facebook, want ook FB is de laatste tijd op enorme schaal bezig accounts te ‘deleten’, omdat er kennelijk informatie in staat die téveel mensen zouden wakker maken.

Zo is het Facebook-account van bijvoorbeeld gezondheidsjournaliste Désirée Röver al VOLLEDIG VERWIJDERD..! Haar kun je terug vinden op de vooralsnog niet gemanipuleerde site MeWe.com.. Neem daar eens een kijkje (en stuur ons een uitnodiging om ‘vriend’ te worden..) En Désirée is niet de enig, die zonder notificatie is verwijderd.. Vele honderden accounts zijn al gedelete..!! Kijk hieronder eens naar de lijst met namen..!

DON’T BE EVIL….??
De slogan die de Google-company hanteert: ‘Don’t be evil’ is in onze ogen een werkelijk gotspe.. Wat een bizarre slogan, als je het ons vraagt.. Het is de regel in de zg. ‘code of conduct’ (gedragsregels) die Google vanaf het begin van haar bestaan hanteerde..! En bij het nazoeken -via de perfect werkende alternatieve zoekmasjien ‘DuckDuckGo’..!- bleek dat… Google deze slogan UIT DE GEDRAGSREGELS HEEFT GEHAALD in mei 2018 (HIER) Kortom, als Google zichzelf via de ‘negative option’ al omtovert in de ‘Devil in disguise’ wie zijn wij/jij dan om hier géén rekening mee te houden..?? Of ben je wellicht zelf vergeten het kruisje WEG te halen bij een voor ingevuld vakje…?!

Een kijkje in een verrotte industrie…!
Dit soort praktijken is natuurlijk ten strengste verboden, maar iedere gebruiker van het internet wéét, dat hij van allerlei info voorgeschoteld krijgt in advertenties op sites, die een methode verraden, waarbij computerprogramma’s ‘zien’ dat een specifieke gebruiker achter het toetsenbord zit. En ‘dus’ heel eenvoudig EN GERICHT te bewerken is met info over diens gezondheidstoestand.

Het doorbreken van de privacyregels is een smerig en publiek geheim in de reclametechnologie-industrie, die wereldwijd US$ 200 miljard dollar groot. En ondanks de wetgeving die sinds mei 2018 in de EU-landen, inzake gegevensbescherming is aangenomen. Uit een recent onderzoek van de Britse toezichthouder voor gegevensbescherming is gebleken dat de sector een overvloed aan illegale praktijken kent.

Zoals in dit geval waarin het privacybeleid niet voldoende aangeeft welke gegevens met derden worden gedeeld of waarvoor ze worden gebruikt. Het is nu aan de autoriteiten van de EU en het Verenigd Koninkrijk om actie te ondernemen om een einde te maken aan deze praktijken. Het gaat dan vaak bij deze bedrijven over de ‘methode’ van het instrument van de zg. ‘negative option’. Dat wil zeggen dat je een functie op de site dient UIT te vinken, als je iets NIET wilt..

De normale procedure is immers dat je iets aanvinkt als je iets WEL wilt.. Dus lees je in dat geval de ‘gebruiksvoorwaarden’ van een site even niet, dan ga je ermee akkoord, dat je gegevens bijvoorbeeld worden gebruikt. En ben je vervolgens een gewillig slachtoffer of ‘sitting Duck’ waar met ‘instemming (= niet ingetrokken toestemming)’ op ‘geschoten mag worden. Deze ‘negative option’ is verboden bij wet; in Nederland mogen zelfs uitgeverijen van tijdschriften je geen ‘automatische verlenging’ van een abonnement meer verkopen; ze dienen je toestemming te vragen voor verlenging voor een nieuwe abonnementsperiode..!

Lees het artikel over de ‘schofterige’ manier waarop Google jou de halve waarheid serveert, als je zoekt op ‘bijwerkingen’ vaccins en/of andere negatieve invloeden van vaccins en/of vaccinaties op de mens, inclusief baby’s..

Halve waarheden serveren door Google..!
Eerder besteden we aandacht aan het FEIT, dat Google de data van zoekresultaten manipuleert, wanneer mensen met een schoon geweten, zoeken op de negatieve aspecten van vaccins en/of vaccinaties, op het menselijk lichaam. Google houdt deze gegevens weg, en speelt dus ‘mooi weer’ over vaccins. Dit zal Google ongetwijfeld doen voor een lieve som geld, die hen wordt aangereikt door de miljarden-verdienende cowboys van de farmaceutische industrie. Bedenk het spreekwoord dat zegt dat een ‘halve waarheid vaak nog heftiger is dan een hele leugen’…!!

 

 

1 gedachte over “Onze nieuwsbrief en joúw medische gegevens..?!

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.