Advertentie

Van cholesterolmythe naar ‘statine’-schade..


Eén van de locomotieven die de cholesterol-mythe-trein in volle vaart lieten denderen.. Time Magazine met Dr. Ansel Keys op de cover.
Eén van de locomotieven die de cholesterol-mythe-trein in volle vaart liet denderen.. Dr. Ansel Keys is die locomotief. Hier op de cover van Time Magazine. Hij vervalste onderzoek en liet de cholesterolmythe in volle omvang geboren worden.. (klik voor het oorspronkelijke artikel over de cholesterol-mythe)

Het is werkelijk ongelooflijk hoe de wereld vanuit het medische perspectief wordt bekeken en gemanipuleerd. En wij? Kennelijk vinden we het allemaal best, want we luisteren naar de artsen, we luisteren naar de farmaceutische industrie. Want die hebben ‘ervoor doorgeleerd’ en ‘zullen het toch wel beter weten dan ik’… Maar júist door deze houding, gaat het misbruik van goed vertrouwen maar door. Door dit misbruik en onze houding van het uit handen geven van onze macht, gaat de kracht van onze macht nog verder teloor..

Neem nou cholesterol..
We plaatsten HIER op de site al in 2011 het artikel (2006) van Melchiot Meijer over de waanzin achter de cholesterol-bedreiging.. Het is een vreselijk uit zijn verband getrokken mythe, dat mensen sterven aan overmatig cholesterol.. Maar het is wel een mythe waar medicijnen voor zijn gemaakt. Weet je dat volgens de hartstichting al meer dan 1 miljoen Nederlanders medicijnen gebruiken tegen cholesterol.. En dat dat vooral statines zijn, omdat die ‘zo heel effectief helpen’…? Wist je overigens dat cholesterol een natuurlijk product is van het lichaam en er feitelijk zit om onze aderen soepel (buigen) en elastisch (rekken) te houden..? Kortom, er is wel wat aan de hand maar geen reden tot het zwaar overdrijven van de risico’s.. En toch is dát wat er op grote schaal is gebeurd.

En toch gaat het maar door.. De cholesterol-verlagende medicijnen zijn natuurlijk ook een ‘cash cow’ voor de farmaceutische industrie. Maar wellicht wordt het tijd dat het een ‘crash cow’ gaat worden, want de schade die vooral die statines aanrichten komen steeds verder boven water. Kijk naar onderstaande bevindingen en de TOEGEGEVEN schade die statines kunnen aanrichten als bijwerkingen.. Is het nu de bedoeling dat mensen door het nemen van statines, diabetes krijgen en dáár weer medicijnen voor gaan nemen..? Is dit niet de idiotie ten top..?

We zouden je willen aanraden het artikel uit 2011 HIER op de site te lezen en jezelf te informeren over het gebruik van cholesterol-verlagende medicijnen. Wij vragen ons af, waar een ‘bijwerking’ eindigt en de ‘hoofdwerking’ van een medicijn begint.. Snap je wat we bedoelen? Is een bijwerking alleen een bijwerking omdat ie zo wordt genoemd? Omdat ie op de achterkant van de bijsluiter staat..?

Ken je het verhaal van Viagra, dat feitelijk ontstaan is als bijwerking.. Er werd een haargroeimiddel getest en de mannen die in de testgroep zaten, dienden ook alle andere lichamelijke ervaringen op te schrijven die zij fysiek en mentaal hadden, tijdens het gebruik van het nieuwe ‘haargroeimiddel’..! Nou de rest is ‘history’… Van ‘bijwerking’ naar ‘hoofd’-werking..

* * *

x

Van cholesterolmythe naar schade door statines..!

2013 © WantToKnow.nl/.be

x

Hoewel het cholesterol-fabeltje eigenlijk al lang de wereld uit zou moeten zijn, blijven hele volksstammen nog steeds deze melkkoe van de farmaceutische industrie voeden, door de cholesterolverlagers te slikken die hun dokter hen voorschrijft. Wist jij dat cholesterol-verlagende medicijnen de meest voorgeschreven medicijnen in de wereld zijn..? Maar ze zouden weleens een belangrijke reden kunnen zijn voor verschillende ziekten, die verband houden met ouderdom. Was het afgelopen decennium al bekend geworden, dat deze middelen (statines) verantwoordelijk zijn voor een toename van dementiegevallen en de achteruitgang van intellectuele vermogens bij ouderen, nu blijkt daar ook nog eens suikerziekte (diabetes) aan te kunnen worden toegevoegd..!

Dr. George Mann: “De industrie had alle fisches ingezet op cholesterolverlaging door middel van medicijnen. Dit is een beschamend voorbeeld van te lang volgehouden ‘wishful science’. De vethysterie is de grootste miskleun in de geschiedenis van de medische wetenschap.”

Met name mensen die hoge doses cholesterol-verlagende middelen gebruiken, behoren tot de risicogroep, maar ook lage doses van deze middelen vormen wel degelijk een risico. Dit bleek al eerder uit onderzoek van de Universiteit van Glasgow, in een studie waarin maar liefst 32.752 mensen betrokken waren die deze middelen gebruikten. Hiervan ontwikkelde maar liefst 8,4%, 2,749 personen, diabetes..!

De Hartstichting geldt in Nederland als autoriteit van ‘ons hart’.. Is dat terecht..? We geven als Nederlanders veel geld aan dit ‘goede doel’, want hartziekten zijn een ernstige kwaal en je bent natuurlijk niet echt gezegend, wanneer ‘iets aan je hart’ zou krijgen.. Wanneer we echter kijken naar de ‘voorlichting’ die de Hartstichting geeft aan ons Nederlanders, inzake de behandeling van mensen met cholesterol, ‘gevaarlijk voor hart en bloedvaten’.., dan lezen wij wenkbrauw-fronzend, het volgende:

Artsen schrijven statines voor aan alle hart- en vaatpatiënten met vernauwingen in de slagaders en aan iedereen met  een hoog risico op hart- en vaatziekten. Dit zijn bijvoorbeeld mensen met angina pectoris, met vernauwingen in de slagaders van de benen of hals, diabetes of mensen die een hartinfarct of beroerte hebben gehad. Ook mensen die een dotterbehandeling of bypassoperatie hebben gehad en/of een totaal cholesterolgehalte boven de 8 mmol/l hebben. En preventief voor mensen met meerdere risicofactoren voor hart- en vaatziekten.’

De Hartstichting beweert vervolgens keihard: 

‘Statines zijn veilig en effectief’..

Maar hoe bizar.. Lezen we gewoon wat erboven staat (we hebben het hier voor het gemak maar even omgedraaid..!), dan blijkt dat die statines, zoals ook uit de onderstaande onderzoeken, helemaal niet zo ‘veilig en effectief’.. Ze zijn gewoon regelrecht een bedreiging voor je gezondheid. Wetenschappelijk bewezen..! Hoe durf je als Hartstichting een dergelijke tekst in je voorlichting te zetten.. Is dit ‘Big Pharma’ ingefluisterd.. ?

boek statin medicijnen
(Klik voor website met meer info over statines..) De auteurs raden lezers aan om het boek aan hun advocaat te geven, wanneer zij het gevoel hebben beschadigd te zijn door statines..

Wellicht door de Unilevers van deze wereld, die met hun cholesterolverlagende margarines miljoenen winst maken, op basis van ‘cholesterolangst zaaien’.. We weten het niet, maar vinden de teksten van de Hartstichting nauwelijks objectief te noemen..

Dit is wat je elders op deze pagina van de Hartstichting-website kunt lezen:

Er zijn verschillende soorten medicijnen om het cholesterol-gehalte in het bloed te verlagen. Statines hebben de meest krachtige werking en worden het meest voorgeschreven. Als statines niet voldoende werken of teveel bijwerkingen geven, krijgt u mogelijk andere cholesterolverlagende medicijnen.’

Wanneer je goed kunt lezen, zal het je opvallen, dat de volledige verantwoordelijkheid voor het gebruik van deze ‘meest krachtige en meest voorgeschreven’ cholesterolverlagers bij huisartsen is komen te liggen.. En is dat nou niet werkelijk schandalig..? Hoe moet deze man of vrouw nou weten, aan de hand van opkomende klachten/verschijnselen, dat er sprake is van ‘bijwerkingen’ van cholesterolverlagers.. Ja natuurlijk is het het vak van een huisarts om rekening te houden met zoveel mogelijkheden als hij kan bedenken. Maar waar het om gaat, is dat de schade van de bijwerking van deze statines zódanig sluipend is, dat nooit preciés kan worden gedetermineerd óf de schade inderdaad van de cholesterolverlagers komt, of een andere oorzaak heeft.. Onderzoek, onderzoek en onderzoek dan maar weer.. Terwijl de patient vaak gewoon doorgaat met slikken van de cholesterolverlagers..

Het lijkt ook wel of alle wetenschappelijke waarschuwingen over statines in de wind geslagen worden. Het lijkt wel of huisartsen niet DURVEN twijfelen aan de statine-medicijnen.. Is het niet logisch als het middel zoveel ‘voordelen’ heeft die ‘krachtig’ zijn, dat er dan minstens, aan de andere kant van het spectrum een waarschuwing zou moeten zijn voor de ‘bijwerkingen’ van deze chemische verbindingen..? Kijk naar dit artikel dat begin dit jaar verscheen in de ‘Gazet van Antwerpen’.:

x

gva_cholesterol

x

Nieuw onderzoek bevestigd het gevaar van statines..

Hierboven haalden we het onderzoek aan van de Universiteit van Glasgow, inmiddels ligt er veel meer wetenschappelijk bewijs rondom de schade door statines.. Nieuw onderzoek toont zelfs aan dat statines meer kwaad doen dan goed..!

Cholesterol-verlagende statine-medicijnen zouden direct moeten worden afgeschaft als primaire therapie voor de preventie van hartziekten. Dat is wat feitelijk een nieuwe studie aantoont… In plaats daarvan zou de toepassing van het co-enzym ‘Q10’, een antioxidant, veel effectiever zijn en bijna geen, of helemaal geen ‘bijwerkingen’.. Dit blijkt uit onderzoek gedaan door wetenschappers aan het ‘University College Hospital’ in Galway.

Het blijkt dat statines een dramatische verhoging van het risico op diabetes veroorzaken bij jongere patienten. Maar ook een significante verhoging van zenuwafbrekende ziekten (Alzheimer bijv.) en de kans op typen kanker.. Vandaar hun terechte conclusie dat de ‘voordelen’ van het gebruik van statines, in de verste verten niet opwegen tegen deze risico’s.. Simpel toch. Maar kennelijk niet voor overheden en voor de medische wetenschap die medicijnen keurt en keurde.. Het blijkt dat zelfs voor patienten met gevorderde hartaandoeningen, slechts zorgen voor een levensverlenging van 9 maanden, op een gebruiksduur van statins van maar liefst 30 jaar.. En al die 30 jaar heb je het risico van de bijwerkingen dus voor de kiezen..

“Alle waarheid gaat door 3 fases: allereert wordt deze geridiculiseerd, vervolgens gewelddadig vervolgd, om daarna omarmd te worden als de vanzelfsprekende waarheid..”
~ Arthur Schopenhauer

En opnieuw blijkt dat bepaalde studies over de negatieve effecten van statines nooit zijn gepubliceerd.. In hun analyse van voorgaande studies, ontdekten de onderzoekers dit fenomeen, dat vaak voorkomt bij de controle van onderliggende studies op de effectiviteit van medicijnstudies. Studies die gedaan zijn om de goedkeuring binnen te slepen van overheden, om deze medicijnen op de markt te brengen.. Sommige van die onderzoeken zijn zelfs ‘alarmerend’ te noemen in hun uitkomsten, aldus de wetenschappers  van het genoemde universitair medisch centrum in Galway. Andere onderzoeken bleken de negatieve bijwerkingen te hebben verdoezeld.

Eén studie sprong er echter uit, volgens het onderzoek. Dat was het zogenaamde ‘Illuminate trial’..Hierbij werd een rapport in de lade geschoven, dat aantoonde dat het gebruik van statine-medicijnen verantwoordelijk kan zijn voor kanker en/of plotselinge hartstilstand.. Het is echter zeer onwaarschijnlijk dat dit onderzoek de grote pers haalt.. De markt van statines is maar liefst, wereldwijd gemeten, zo’n € 23 miljard ‘waard’ en nog steeds groeiende..

(Bron: Journal of Endocrine and Metabolic Diseases, 2013; 3: doi: 10.4236/ojemd.2013.33025).

* * *

Een andere expert en een uiterst indringend boek

Dr. Uffe Ravnskov, nierspecialist en biochemicus in het Zweedse Lund.
Dr. Uffe Ravnskov, nierspecialist en biochemicus in het Zweedse Lund.

Uffe Ravnskov werd in 1934 geboren in Denemarken. Hij studeerde in 1961 af aan de Universiteit van Kopenhagen als arts. Werkte daarna clinicus en onderzoeker in Zweden, waar hij zijn PhD behaalde aan de Universiteit van Lund.

Het boek van Ufe (klik voor lead naar uitgever)
Het onthullende boek van Ufe Ravnskov (klik voor lead naar uitgever)

Dr. Uffe Ravnskov vond het na vele jaren studie de hoogste tijd worden om de feiten en fabels over cholesterol naar buiten te brengen. Alleen al het feit dat miljoenen mensen ten onrechte cholesterolverlagers slikken, het nummer één medicijn in de wereld, moet doorbroken worden, vind hij. Dr. Uffe Ravnskov vond uit hoe onderzoeken worden verdraaid ten gunste van de farmaceutische industrie en dat burgers deze feiten NIET weten en dus niet aan hun gezondheid kúnnen denken, in plaats van de kas van ‘Big Pharma’ spekken.

Uffe Ravnskov was de man die feitelijk de bedenker van de cholesterol-mythe ontmaskerde.. Hij had een gesprek met Dr. Ancel Keys (zie bovenaan het artikel) en vertelt hierover: “Dr. Ancel Keys vertelde er niet bij dat hij zeven landen zorgvuldig had geselecteerd voor zijn onderzoek naar de invloed van vet op hart en bloedvaten”.

Ravnskov is auteur van het boek ‘De cholesterolmythe’ (zie hiernaast), een stevig onderbouwde en ontluisterende analyse van het wetenschappelijke dogma dat verzadigd vet en cholesterol hart- en vaatziekten veroorzaken. Deze theorie luidt als volgt: verzadigd vet verhoogt het cholesterol. Een verhoogd cholesterol is een risicofactor voor hart en vaatziekten. Verzadigd vet veroorzaakt dus hart- en vaatziekten.

Ravnskov kreeg voor zijn werk op dit gebied, het ontmaskeren van deze mythe, de prestigieuze Skrabanekprijs van Trinity College in Dublin. “Toen Ancel Keys zijn ingeving kreeg, waren er al 22 landen op precies dezelfde manier onderzocht. In 16 van de 22 landen vonden de onderzoekers geen of zelfs een sterk omgekeerd verband. De Zwitsers zagen hun alsmaar toenemende gebruik van dierlijk vet bijvoorbeeld gepaard gaan met een scherpe afname van het aantal hartinfarcten. Iets dergelijks zie je op het moment in de mediterrane landen en Japan.

Ondanks’ de fors toenemende rol van dierlijk vet in hun cuisine is het met de gezondheid van hun hart momenteel nòg beter gesteld dan veertig jaar geleden. Een opmerkelijke studie die afgelopen mei verscheen, suggereert dat verzadigd vet krachtige bescherming biedt tegen cardiovasculaire aandoeningen. Van Okinawa, de Japanse eilandengroep met het hoogste percentage 100-jarigen ter wereld, wordt vaak beweerd dat het een magere keuken heeft, maar kijk voor de grap eens in hun kookboeken. De mensen die nu kerngezond stokoud zijn, aten dagelijks varkensvlees en kookten met reuzel.

Afgaand op onderzoeksrapporten, lijken veel wetenschappelijk onderzoekers alleen maar besprekingen te hebben gelezen, geschreven door voorstanders van de cholesterol-hypothese. En het lezen van alleen rapporten van voorstanders, zorgt voor een onbetrouwbare ‘kijk-op-de-zaak’, dat weet iedereen. Ik geef veel voorbeelden van het foutief citeren van dergelijke besprekingen. Een van mijn bezwaren tegen de cholesterolhypothese is dat de voorstanders hun gegevens selecteren. Zij leunen op studies die hun idee ondersteunen, of ze zeggen, niet altijd naar waarheid, dat zij het ondersteunen en negeren vervolgens de andere studies.

Eén van de voorstanders beschuldigde me er eens van alleen te verwijzen naar de studies die de cholesterolhypothese niet ondersteunen en zodoende een vergelijkbare techniek te hanteren die de voorstanders gebruiken. Hij had gelijk…! Maar hij vergat alleen dat als een wetenschappelijke hypothese steekhoudend is, deze overeen moet stemmen met alle waarnemingen. Een wetenschappelijke hypothese kan niet geverifieerd worden door erover te stemmen. De voorstanders hebben de last op hun schouders de hypothese te bewijzen.

De tegenstander hoeft geen alternatief idee te presenteren; zijn taak is de zwakke punten van de hypothese te vinden. Als er ook maar één bewijs tegen is, één bewijs dat niet ontkend kan worden en dat op betrouwbare wetenschappelijke waarnemingen gebaseerd is, moet de hypothese verworpen worden. De cholesterolhypothese zit vol denkbeelden waarvan herhaaldelijk bewezen is dat ze fout zijn…!”

Dr. Ravnskov stelt vele ‘wist je dat-vragen’ die voor de consument angstvallig worden weggehouden door de industrie. Zoals:

  • Wist je dat je je geheugen kunt verliezen of agressief kunt worden, of zelfs suïcidaal, als je je cholesterol te veel verlaagt?
  • Wist je dat je, wanneer je tot het mannelijk geslacht behoort, impotent kunt worden wanneer je je cholesterol verlaagt?
  • Wist je dat door lage cholesterol het risico toeneemt dat je kanker krijgt?
  • Wist je dat oudere mensen met hoge cholesterol het langst leven?
  • Wist je dat veel van deze feiten al decennialang gepresenteerd zijn in wetenschappelijke tijdschriften en boeken, maar zelden door de voorstanders van de cholesterolhypothese aan het grote publiek verteld worden?
  • Wist je dat de cholesterolcampagne immense rijkdom creëert voor onderzoekers, artsen, medicijnfabrikanten en de voedingsindustrie?
  • Wist je dat je deze bijwerkingen kunt krijgen als je cholesterolverlagende medicijnen slikt: spierpijn, spierzwakte, koorts, misselijkheid, braken, buikpijn, verstopping, winderigheid, misselijkheid, zuurbranden, diarree, hoofdpijn, duizeligheid, vermoeidheid, slapeloosheid, een gevoel van zwakte, huiduitslag, jeuk, pijn op de borst, rugpijn, gewichtstoename, geheugenverlies, leverontsteking en tientallen andere aandoeningen?

Kijk tot slot naar deze uitzending van TROS-Radar, van 5 maart 2007, waarin dr. Uffe Ravnskov centraal stond in het bekend maken van de cholesterolmythe. TROS Radar heeft daarna nog verschillende keren aandacht aan dit verhaal besteed.

 

* * *

hartstichting veilig en effectief

 

 

163 gedachten over “Van cholesterolmythe naar ‘statine’-schade..

  1. Ter aanvulling op bovenstaand artikel citeer ik graag de achterkant van het boek “De Cholesterol Leugen”, geschreven door prof. Dr. Walter Hartenbach (ISBN 978-90-202-4394-2).

    Citaat:

    “Het streven naar cholesterolverlaging is voor de farmaceutische industrie, artsen en de margarinefabrikanten een miljardenbusiness geworden, maar volgens de inzichten van prof. Hartenbach en enkele andere belangrijke wetenschappers volstrekt overbodig, schadelijk en vaak zelfs levensgevaarlijk.

    Het medicijn Lipobay heeft met een aantal dodelijke slachtoffers het publiek weliswaar opgeschrikt, maar slechts weinigen weten hoe groot de misleiding door de ‘cholesterolmaffia’ werkelijk is. In dit voor het grote publiek geschreven boek veegt prof. Hartenbach de vloer aan met de heersende opvattingen over de cholesterolverlaging en benadrukt hij juist de grote betekenis en de positieve invloed van cholesterol op onze stofwissseling. Hij levert het bewijs dat arteriosclerose en hartinfarcten niet met cholesterolniveaus te maken hebben en geeft aan hoe we deze ziekten kunnen voorkomen”.

    Een absolute aanrader om te lezen. Zeker als je van mening bent, dat de eenzijdige informatie, die je via de medische wereld kunt krijgen weleens onder een vergrootglas mag worden gelegd om te beoordelen in hoeverre deze info daadwerkelijk klopt.

  2. Ik zit lekker dit artikel te lezen en begrijp 1 ding niet. Vroeger hoorde je niets over cholesterol en ik ben groot gebracht met bruin brood en spek vet. Ik rookte vanaf mijn 14e en vanaf 18 zat ik regel matig in de kroeg. Ik ben nu 57 en heb me nog nooit aan enig dieet gehouden. Ik fiets elke dag en ben iedere dag met mijn hond in de natuur aan het wandelen. Ik eet nog steeds vette speklappen, rook zware shag en drink regelmatig. Zou de oplossing voor cholesterol niet liggen in een portie verantwoorde lichaams beweging?

    1. Ik vrees dat je voor een groot deel gelijk hebt . Op die vette speklappen na doe ik met je mee 😉

    2. Marcel, het is belangrijk om het eerste artikel te lezen. Klik gewoon op de cover van het magazine TIME, helemaal bovenaan. Dan zit je in dát artikel. Maakt een boel duidelijk. Fraude met onderzoeksgegevens. Overigens heeft deze dokter wel degelijk ook in zijn onderzoek melding gemaakt van de gevaren van het weghalen van het lichaamseigen cholesterol.. Niet geciteerd in de wetenschappelijke pers; alleen zijn (bewust verkeerd opgezette = vervalste) onderzoek met de cholesterol-leugen..!

  3. Toen ik een aantal jaren geleden door wilde geven dat ik door een statine suïcidale neigingen kreeg werd er niet thuis gegeven door ALLE betrokkenen zowel in de overheidssector als in de medische wereld.
    ik zit nu nog steeds met een van de beruchtste bijwerkingen die maar heel erg langzaam weggaat nl incontinentie.
    ik schijn erg bevattelijk te zijn voor bijwerkingen van die chemische medicijnen als ik de medici moet geloven.

  4. Citaat : “Elke keer wanneer ik een statine (cholesterol) behandeling stopzette bij mijn patiënten, voelden zij zich beter. Als de patiënt echter een hartinfarct krijgt zonder deze middelen, word ik door de medische instanties verantwoordelijk geacht. Als een patiënt echter een hartinfarct krijgt terwijl hij/zij met deze medicijnen behandeld wordt, zegt men, “gelukkig maar, het had erger kunnen zijn”…
    Dr. Mikael Rabaeus, Zwitsers Cardioloog

    1. Bent u dan verplicht om een statine voor te schrijven? Als dat zo is dan wordt het toch echt de hoogste tijd dat de invloed van de almachtige farmaceutische industrie drastisch aan banden gelegd wordt! Wat van mij sowieso wel mag. Sterkte en laat u zich niet voor een karretje spannen!

  5. De Franse Paradox :

    In Gascogne, de provincie in Frankrijk waar grote hoeveelheden ganzen- en eendenlever en vet geconsumeerd worden die rijk zijn aan vitamine A, is het percentage 80 per 100.000. En dat ondanks het feit dat, volgens een studie van Dr. Serge Reynaud, de bevolking van Gascogne meer verzadigd vet eten dan welke andere groep mensen in de geïndustrialiseerde wereld dan ook! Een paradox, of zijn de theorieën dat “verzadigd vet slecht is” fout? Wij denken het laatste.

    Getallen van hartziekte

    Verenigde Statens: 315 per 100,000
    Frankrijk: 145 per 100,000
    Gascogne*: 80 per 100,000

    *In Gascogne eten de mensen meer verzadigd vet dan welke andere groep mensen in de geïndustrialiseerde wereld dan ook!

    http://denieuweeyeopener.blogspot.fr/2012/01/de-franse-paradox.html

    1. ‘Toevallig’ is lever ook de grootste natuurlijke bron van B-vitamines, en dan met name vitamine B12.. Juist de vitamine B12 status van veel mensen met chronische ziekten is laag. Ook kan er een functioneel B12 gebrek bestaan bij ‘normale’ bloedwaardes waardoor artsen een gebrek zelden tot nooit niet herkennen. Anyways, er gaat bij mij niet een dag voorbij zonder dat ik lever (of een product met lever) eet. Geld ook voor champignons, die zijn ook ondergewaardeerd hier en is supervoedsel!

  6. Ik schrik hier toch aardig van omdat ik zelf ook medicijnen slik voor een te hoog colesterol. Ik heb al heel lang last van mijn gewrichten en spieren. Ook heb ik sinds ik deze medicijnen slik mijn suiker te hoog.Zowel aan mijn vaders kant als die van mijn moeder zijn er veel aan hart en kanker overleden.Ik vind het wel moeilijk om de keuze te maken om te stoppen. Ik ben noodgedwongen 8 weken gestopt omdat het niet samen ging met een ander medicijn. Het ging toen veel beter met mijn gewrichten en spieren. Ik ga er nu toch echt over nadenken om te stoppen en geen zakken meer te vullen van de farmaceutische industrie

    1. Je antwoord zit in je verhaal; zo komt het bij mij over. Gewoon jezelf goed informeren; wij geven alleen aan wat wij tegenkomen..! Je vindt het moeilijk om keuzes te maken, maar toen je stopte ging het veel beter met je spieren en gewrichten..
      Het gaat niet over het wel of niet vullen van de zakken van de farmaceutische industrie, maar over het in handen nemen/houden van je eigen macht en niet weggeven van je kracht..!

    2. José,
      Jammer dat je er nog niet van gehoord hebt. Dat zegt eigenlijk wel iets. Hoeveel mensen wordt de andere kant van het verhaal onthouden zodat ze geen weloverwogen keuze kunnen maken en mochten ze klachten krijgen ook de link tussen die klachten en hun medicijnen kunnen herkennen.
      Mijn vader heeft jaren geleden een dotteroperatie gehad en kreeg daarna volgens protocol automatisch statines voorgeschreven. En na een paar jaar ontwikkelde hij, zoals zovelen, de klachten die in Radar beschreven werden en die jij wellicht ook hebt in meer of mindere mate. Bijna nooit worden de klachten minder, maar alleen maar erger en vervolgens ga je weer andere medicijnen nemen tegen die klachten terwijl de oorzaak bij de statines ligt. Mijn vader kon gewoon niet meer fietsen. Toen heb ik hem het boek van de Duitse hartchirurg Hartenbach laten lezen. De cholesterolleugen. Eventueel te bestellen bij Succesboeken.nl. Zeker aan te raden.
      http://www.succesboeken.nl/?ISBN=9789020243949
      Mijn vader is toen direct gestopt met de medicijnen en slikt ze nu al jaren niet meer en al heel snel kon hij weer fietsen. Het verschil was overduidelijk. Verder heeft hij tot op heden geen nadelig effect van het stoppen met de medicatie. Levensreddend in deze zijn niet de pillen, maar de operatie, laat dat duidelijk zijn.
      Cholesterolpillen slik je omdat mensen die eenmaal een operatie gehad hebben statistisch gezien een ietsje mindere kans hebben dat ze alsnog een fataal hartinfarct zouden ontwikkelen. Dit is wél bewezen, maar het effect is bijzonder klein en bovendien weet je niet of die pillen voor jou persoonlijk wel iets uitmaken. Dus statistisch gezien op de hele groep heeft het voor enkelen voordelen. Die pil wordt dus niet voorgeschreven omdat jij die nu zo hard nodig hebt en absoluut niet zonder kunt, maar gewoon volgens protocol.
      De richtlijnen voor een “gezond” cholesterol worden ook steeds naar beneden bijgesteld zodat bijna de hele bevolking, zeker zodra ze ouder worden, aan de pillen zou moeten. Dan mag je toch wel vragen gaan stellen lijkt mij. Gezonde mensen, zonder klachten aan de pillen zetten is niet goed. De gemiddelde cholesterolwaardes van gezonde mensen is ook hoger dan de waardes die gehanteerd worden bij de artsen. Met andere woorden, vrijwel iedereen wordt een keer slachtoffer. Een ietsje hoger cholesterol kan echt geen kwaad. Dat is tenminste mijn stellige overtuiging en dus niet alleen van mij, maar van vele, vele artsen, wetenschappers en andere deskundigen. Er zijn vele wetenschappelijke artikelen die de huidige cholesterolmythe onderuit halen. Toch horen wij daar als publiek nauwelijks van. Dus artsen zijn het onderling ook niet eens.
      Cholesterol preventief slikken, omdat je zogezegd een iets te hoge waarde hebt, nog vóórdat je hartproblemen hebt, heeft geen duidelijke resultaten teweeg gebracht. Pas als je een hartaanval hebt gehad of een operatie hebt ondergaan, dan pas zijn er zoals gezegd dus statistisch gezien enkele die daar voordeel van zouden kunnen hebben.
      Voor al die preventieve slikkers zijn er dus geen duidelijke voordelen. Echter zijn er vele wetenschappers die stellen dat het cholesterol kunstmatig naar beneden brengen regelrecht misdadig is.
      Vervolgens zijn er wél bewezen een hele hoop bijwerkingen. De vraag is maar waar je beter mee bent.
      Enfin, naast mijn vader hebben meerdere mensen in zijn omgeving afgezien van statines. Niemand heeft problemen gehad. Echter een oom van me, ook een operatie gehad, wil absoluut doorgaan met slikken. Eigenwijs noem ik het, want ook hij heeft gewrichtsproblemen en inmiddels diabetes ontwikkeld.
      Dus, maak zelf je keuze, ga absoluut achter andere informatie aan en constateer dat je die kunt vinden via de alternatieve media, maar dat de andere kant van het verhaal absoluut komt vanuit de reguliere zorg zelf. Dus niets van kwakzalvers e.d. Gewoon vele artsen, wetenschappers die een heel ander verhaal laten horen.
      Als je stopt, merk je vervolgens zelf wel hoe veel beter je gezondheid wordt. Dan weet je dat je goed bezig bent. Vervolgens meten is weten. Veelal zijn de waardes echt niet zo spectaculair hoog. Ga daar voor jezelf wat soepeler mee om. Hanteer zelf een wat hogere waarde. Laat je niet bang maken. Pas als het echt hoog zou worden kan je dan alsnog gaan slikken. Stoppen met medicatie kan altijd, maar terug beginnen is natuurlijk ook altijd mogelijk. Luister naar je lichaam, kijk wat het doet en hou het vervolgens in de gaten. De keuze die je nu maakt hoeft niet definitief te zijn, maar het is beslist de moeite waard om te proberen stoppen. Succes zou ik zeggen en ervaar het zelf, zoals zovelen anderen die je al voor gingen. Je bent echt niet alleen en heb je al gehoord van de velen doden die zijn gevallen doordat ze gestopt zijn met medicatie? Ik niet in ieder geval.

  7. Ja, ook ik heb het boek van Hartenbach gelezen. Heb zelf een licht verhoogd (volgens de maatstaven) cholesterol. Maar daarin moet je ook weer onderscheid maken tussen HDL en LDL. Als die verhouding kleiner is dan 4, moet je je nergens druk over maken, ook al heb je een gehalte van 10. Pas geleden stond er in de krant dat ze zelfs kinderen met een aangeboren hoog cholesterol wilden gaan behandelen met statines. Ronduit misdadig! Tegen welke bijwerkingen (lees ziektes) lopen die nog op in hun leven? En als het dan allemaal boven komt zoals eermaals met Softenon, is het te laat. Wat ik wel doe: veel bewegen, niet roken, matig drinken en gezond eten. Ik denk dat je dan de meeste “behandelingen” wel gehad hebt….

  8. Na het gebruik van 3 verschillende soorten statines heb ik jaren geleden het gebruik van statines afgezworen vanwege toenemende reumatische klachten. Deze waren zo ernstig dat ik geïnvalideerd dreigde te raken. Ben zelf specialist op het gebied van bloedvaten, dus mijn cardioloog kon niet anders dan hierin toestemmen. Sinds het staken van de statines is mijn algemeen functioneren stukken beter.
    Het is algemeen bekend dat Unilever de Nederlandse Hartstichting geld toestopt voor het verlenen van haar naam aan de promotie van Becel. Het is wetenschappelijk nog maar de vraag of een verhoogd cholesterol-gehalte enig verband houdt met een verhoogde kans op hart- en vaatziekte. Voor zover mij bekend is dit vermeende verband nooit evident aangetoond.
    Wel is er een bewezen effect van statines bij het omzetten van een onrustige plaque naar een meer stabiele plaque in de vaatwand. Het zou van belang kunnen zijn hier meer de aandacht op te richten.

    een invloed heeft

    1. Veel mensen ervaren wat jij beschrijft Henk….statines kunnen (ernstige) reumatische klachten veroorzaken. En becel is ook al een slecht middel om in te nemen vanwege de verkeerde combi omega’s en het is een transvet, zoals alle margarine’s. En transvetten verhinderen o.a. zuurstofopname in de cellen.Cholesterol schijnt essentieel te zijn voor de aanmaak van nieuwe cellen en zou zelfs helpen om ernstige aandoeningen ongedaan te maken.
      In tijdschriften als Medisch Dossier is daar ook over geschreven.

      Wie heeft bewezen dat statines een onrustige plak omzetten naar een stabiel plaque en wat zijn de consequenties van beiden?

  9. Vrijdag 6 december 2013: Symposium Psychiatrie ‘Het recept voor herstel’. Hotel Van der Valk, Paukenweg 3 4337 WH Middelburg.
    Aanmelden vóór 15 oktober. 100 Euro p.p. Overmaken op 67.17.19.434 t.n.v ADRZ Symposium Psychiatrie.

    Mede georganiseerd door de charlatans Alex Kunst en Gerard Thé, Psychiaters. Deze lui hebben reeds een spoor ellende achter gelaten. Ongeacht de klachten van hun patiënten, worden deze consequent volgeduwd met o.a. het zeer schadelijke SeroQUEL (GSK). Graag zou ik deze lieden ontmaskeren. Vele patiënten kregen diabetis en andere kwalen van de middelen die hen zijn voorgeschreven. Er bestaat maar één ‘Recept voor herstel’ en dat is zo ver mogelijk uit de buurt blijven van deze griezels. Ik spreek als ervaringsdeskundige!

  10. Na het boek de Cholesterol leugen te hebben gelezen zijn wij (mijn man en ik) hier heel anders over gaan denken. Nu weten wij dat de cholesterol best wel wat hoger mag zijn op oudere leeftijd. Toen dan ook mijn man de “befaamde” medicijnen kreeg voorgeschreven heeft hij deze geweigerd. En nam elke dag olijfolie en knoflook wat prima hielp en zeker gezonder is voor hart en bloedvaten dan de met bijwerkingen gepaard gaande medicijnen.

    1. Dit is een goed en makkelijk te lezen boek voor een ieder die op een eenvoudige manier informatie zoekt met betrekking tot cholesterol.

    1. maak je eigen keuzes piet, niemand kan je vertellen wat goed voor je is, zoek en lees op internet en vooral luister naar je lichaam

  11. Mijn vrouw heeft in haar gezondheidsdrogisterij/reformwinkel veel ex-statine gebruikers die nu RODE GIST RIJST capsules gebruiken met zeer goed resultaat… Ik persoonlijk ken iemand die door de bijwerkingen van statine met een rollator liep en nu weer gewoon als een kiviet loopt.

    Verkrijgbaar bij de betere speciaalzaken !!!

    1. Dit is waar ,gebruik het zelf ook na behoorlijke spierklachten van de statine Artovastatine Heb de Cardioloog verteld dat ik alternatief :Rode rijstcapsules met Q10 gebruik
      En wat doet deze cardioloog!!! schrijft gewoon voor 9 mnd nieuwe cholesterolpillen uit.
      Niet opgehaald, bij volgende controle nogmaals gezegd dat ik die pillen niet heb gebruikt.
      Vraag van cardioloog: Wil je dan wel Simvastatine proberen?
      Mooi niet

  12. Heb wat cholesterol ophoping boven m’n ogen. Schrijft mijn arts ’n statine voor, terwijl cholesterolgehalte normaal is. Vanwege wat spierproblemen toch wat onderzoek gedaan en ik schrok van de resultaten: het is ronduit zeer gevaarlijke troep! ’n ander arts rade het ook af, omdat a) mijn cholesterol niveau normaal was en b) coenzime q10, nodig voor de hartspier, word afgebroken.

  13. Eet gewoon gezond let op boters waar transvetten in zitten. Becel is een van de grootste leugens en zitten boordevol met transvetten, die juist je aderen dicht slippen. Weet dan dat Unilever van de rechter mag liegen over de gezondheid van plantenstereolen???
    Ook ik heb bijna het loodje gelegd van statines en ben uit eigen beweging door te luisteren naar mijn lichaam gestopt met die troep.
    Het is nu al weer 3 jaar geleden en ondervindt er nog steeds problemen van omdat de schade aan het lichaam na 3 weken al was aangericht.
    Ik ben Kwai L111 (chinese knoflook) gaan gebruiken en er bleek niets aan de hand te zijn met mijn cholesterol.
    Gebruik lekker roomboter en olijfolie.

    Ik wil bij deze ook vermelden dat je het zicht van je ogen kunt verliezen, dat is vaak maar tijdelijk maar het zal je gebeuren als je op de snelweg zit. Het is dan net of je tegen geslepen glas zit te kijken.

    Statines zijn absoluut niet veilig en zelfs levensgevaarlijk.

    OP een USA cardiologensite ontdekte ik toendertijd de gevaren van statines ôp 10.000 personen vielen 66 doden,+/- 1500 kwamen in een rolstoel terecht en vele hadden ernstige schade aan hun lichaam door langdurig gebruik van deze troep. Cardiologen adviseerden onderling het niet meer voor te schrijven omdat ze twijfels hadden over de werking van statines.

    Neem nog maar een pilletje!!!!!!

  14. (Ook hier even geplaatst, omdat in deze presentatie wat sluiers worden opgelicht mbt de activiteiten van de farmaceutische, chemische en voedingsindustrie)

    https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=v7lWwphouwU#t=119

    Boekpresentatie nieuwe boek ‘De Zoete Wraak: Aspartaam en het Ware Gezicht van de Farmaceutische – en Voedingsindustrie’ (Frontier Publishing, direct te bestellen via de E-mail link op deze pagina:

    http://www.healingsoundmovement.com/news/125/nieuwe-boek-aspartaam-de-zoete-wraak-15-september-2013-via-ons-verkrijgbaar.html

  15. http://www.fid-gesundheitswissen.de/spezial/talk/pet_13_33/index.html?ehkzneu=GNL5434

    Via deze link is meer info te krijgen over wet 1924/2006 die big pharma door onze strot wil duwen. Totaal verbod op vitaminen, mineralen enz. Dus geen fytotherapie, homeopathie, mesologie enz meer maar alleen gif zoals beschreven hierboven. Tot 17 oktober hebben we de tijd om met 1 miljoen stemmen tegen de stemmen. De tijd dringt dus. Ik zou zo zeggen, informeer jezelf en breng je stem uit!

  16. Lees het boek DE CHOLESTEROL LEUGEN van prof. dr. Walter Hartenbach ISBN 90 202 4394 2 NUR: 870, “De cholesterolspiegel verlagen is levensgevaarlijk”. Uitgaves 2002 Duits en 2005 Nederlands. Uitgever Ankh-Hermes.

  17. Navy Ship Yard is a hoax :

    http://nodisinfo.com/Home/navy-shipyard-shooting-fake/

    http://nodisinfo.com/Home/dc-navy-shipyard-shooting-hoax-nodisinfo-videos/

    http://nodisinfo.com/Home/nobody-home-mother-fake-navy-shipyard-shooter-aaron-alexis-proves-hoax/
    (kwootje : “The so-called Navy shipyard shooting is so fake that even the mother of the shooter is fake” )

    WAHAAHAAA ! ! !

    Vooruit, nog twee ‘Ship Yards’ dan hihi :

    http://www.youtube.com/watch?v=W6EMET8om5g

    http://www.youtube.com/watch?v=_AV3lr6Pzn8

    En o, ‘Nairobi’ is ook een Zio-hoax :

    http://nodisinfo.com/Home/nairobi-mall-massacre-zionist-hoax/

    U ziet het, de ‘destabiliserende’ Zio-feestjes houden maar niet op, joechei !!! :

  18. Na een beroerte heb ik cholesterol verlagers van de specialist gekregen. Ik was het daarmee niet eens. Ik zei: misschien heeft mij lichaam dat wel nodig! Even keek ze mij verbaasd aan. Na veel doordouwen ben ik ze gaan gebruiken. Na maanden gestopt. Oorzaak, extreme haaruitval. Niets is erger voor een vrouw, zeker bij het ouder worden, dat het haar uitvalt. Dan is het aantal haren al dun geworden. Probeer maar een ander medicijn, dat geen haaruitval veroorzaakt. Daar ging ik weer naar huis met een nieuw recept. In de beschrijving stond, geen haar uitval. Dat is enkele maanden goed gegaan en toch voelde ik mij niet goed in mijn vel. Dan komt het dat de ziekenfondsen medicijnen gaan voorschrijven. Ander medicijn voor de cholesterol te verlagen. Wat denk je? Jawel, haaruitval! Vanaf die dag ben ik ermee gestopt. Dat was eens maar nooit meer. Nu ik gestopt ben zit ik veel beter in mijn vel. En mijn haren beginnen ook weer voller te worden. De wet van de natuur in mijn lichaam, weet het veel beter, dan de wet van de medici.

  19. Het is wel behoorlijk schrikken als dit artikel leest.
    Ik slik al 13 jaar Simvastatine 20 mg,en nu al weer 2 jaar 40 mg !
    Stoppen voor mij is dus wel wenselijk maar kun je na 15 jaar
    gebruik direct stoppen ? of moet je afbouwen ?
    Daarna wil ik wel Q10 gaan gebruiken als dat beter is voor mij,
    want mijn Cholesterol gehalte wel erg hoog volgens de artsen.

    1. Hallo beste Sjouke. ik ben natuurlijk geen dokter, maar ik zelf heb een hart infarct gehad, en heb in het begin ook cholesterol gehad, maar na enige tijd, kwam ik via de alternatieve media er achter dat het helemaal niet nodig is, omdat je cholesterol gehalte iedere dag wisselt, ik heb dat toen der tijd aan mijn cardioloog verteld, en zij hem dat ik dat middel niet meer wilde slikken, hij was het er mee eens, en bevestigde dat, dat het ook zo was. ik gebruik bovendien, ook al sins dien gewoon roomboter. en geen halvarine, want dat is ook al zo`n groot leugen. die halvarine is gewoon namaak boter, want er komt nog geen vlieg op af, als je het open in de schuur zou zetten, en na weken te staan, is er nog niets aan verandert, dus totaal geen voedingswaarde. maar ik denk dat je is moet proberen af te bouwen. leg je arts gewoon de feiten en bewijzen voor, die je hier kunt vinden. gr arnoud.

  20. In 2002 vond mijn arts dat ik een te hoog cholosterol had. Ik hen Libito 20 tot ongeveer 2010 geslikt. Geen problemen en verkeerde reacties. Plots kreeg ik van de apotheker te horen dat dit middel niet meer door de verzekering vergoed werd, maar dat er een andere Statine voor in de plaats is gekomen. Ik stemde er mee in en kort daarna kreeg ik enorme jeuk, Dan in mijn arm, dan weer op de rug etc. Terug naar de arts. Stoppen en u krijgt weer Libitor voorgeschreven. Na ca driekwart jaar kreeg ik met het herhaal recept weer te horen van de apotheker: Dit middel wordt niet meer vergoed, maar er is nu een verbeterde Statine voor in de plaats gekomen. Na een paar weken, vooral s,nacht in beide benen erge kramp. Weer naar de arts. Ik toonde hem van al die jaren de uitslagen en vond hij het verhoogde cholesterol niet te hoog. Hij zei stop er maar eens mee! Nu eden jaar later heb ik toch bloed laten prikken en wil zien hoe nu die waarden zijn! Het antwoord houdt u nog tegoed. Zelf denk ik na het lezen van al die berichten dat ik stop met dit medicijn. Ik ben 81 jaar en voel me prima!

    1. Geachte heer van Wijk,
      Uw verhaal komt mij zeer bekend voor. Helaas krijgen veel mensen statines voorgeschreven louter en alleen op basis van de numerieke uitkomst van een bloedonderzoek. Wanneer een medicus u een statine wil voorschrijven is er voor u als patiënt maar één vraag relevant: hoe veel langer zal ik door het slikken van dit medicijn langer leven (en met welke mogelijke bijwerkingen)?
      Dàt zou u uw arts moeten vragen. En tevens op welke onafhankelijke (niet door de farmacie gesponsorde en gemanipuleerde) studies hij zich daarbij baseert.
      In uw geval kan men alleen maar constateren dat u 11 jaar geleden al niets te winnen had. Er is geen enkel wetenschappelijk onderzoek waaruit blijkt dat mensen van 70 jaar en ouder door het slikken van statines ook maar een dag langer leven – welke waarde hun cholesterospiegel ook heeft en hoe lang ze daarvoor ook ‘medicijnen’ gebruiken.
      En van al die Becel-producten is al helemaal nooit aangetoond dat die ook maar enig effect hebben op de levensverwachting – maar dat terzijde.
      Met mijn standpunt heb ik als huisarts heel veel vijanden gemaakt onder collega’s (huisartsen en specialisten) dat ik verkies ananiem te blijven.

  21. U had nog een reactie op mijn bloed onderzoek tegoed. Na een jaar geen statines meer te hebben geslikt, kreeg ik van mijn arts nu te horen: “Alles prima”! Ik heb hem gefeliciteerd dat hij mij een jaar geleden zei: stop er maar eens een jaar mee! Het is alleen vervelend dat dit is gebeurd nadat Libitor niet meer verstrekt mocht worden!Anders was ik gewoon doorgegaan met Libitor omdat ik daar geen bijwerkingen van had!

    1. Ik heb heb het hele verhaal over cholesterol met mijn arts doorgenomen. Ik heb ook een lichte vorm van diabetes! Dit komt niet in mijn familie voor! Of het van door het gebruik van statines komt weten we niet. Op zijn verzoek voorlopig gestopt met cholesterol verlagende middelen.Over een jaar opnieuw bekijken of de waarden gelijk of achteruit zijn gegaan.

  22. Na 3 maanden onderzoeken en testen blijk ik zonder het te weten een hartaanval te hebben gehad. Ik kreeg medicijnen om het hart rustiger te laten slaan en een kinderaspirine tegen klonters en simvastatine. Ik weigerde dat, want ik had al heel veel gelezen over cholesterolverlagers en ben tegen medicijnen. Maar de cardio zei dat ik dat moest innemen.
    Thuisgekomen met de hele stapel, blijkt dat ik geen grapefruit mag eten samen met de statine. Elders las ik dat je dus grapefruit kunt eten ipv statine. Maar wat is het moeilijk om eigenwijs te zijn als het om iets ernstigs gaat.

    1. De verlagers krijg ik er trouwens bij, ongeacht of mijn cholesterol hoog of laag is. Beetje raar.

  23. Bij veel medicijnen staat in de bijsluiter vaak vermeld: eet geen sinaasappel, grapefruit en citrusvruchten. Als u uit literatuur heeft vernomen dat grapefruits dezelfde werking heeft als statines, dan zou ik het eerst met de arts bespreken.Als het een erkende publicatie is dan zal hij daar wel positief op reageren!

    1. Wat statines betreft, gaat het om grapefruit.
      Grapefruit (dus niet de andere citrusvruchten) bevat een stof gelijk aan de stof in statines. Dit staat er op mijn bijsluiter:
      Drink geen grapefruitsap. Grapefruitsap versterk de werking van simvastatine, waardoor bijwerkingen kunnen ontstaan. Mocht u stoppen met simvastatine, dan kunt u vanaf een dag daarna weer grapefruitsap drinken. Een glas grapefruitsap (vers geperst of uit een pak) bevat het sap van meerdere grapefruits. Ook bij het eten van grapefruits kunnen bijwerkingen ontstaan. Ook Wikipedia heeft er een leuk stukje over.

  24. Ik heb vier bypasses gekregen. De medicijn die ik kreeg na de operatie waren een B-blokker waar ik enorm ziek van werd, een stollingsremmer die ik goed verdroeg en een statine, die op den duur al mijn energie ontnam. Ik ben met B-blokker en Statines gestopt en voel mij momenteel prima! Toch wilde ik meer zekerheid en ben na een jaar weer begonnen met statines (De B-blokker kon ik niet weer innemen want daar werd ik echt ziek van). Het beeld van energieverlies herhaalde zich met het slikken van statines. Ik heb ze afgezworen wat mijn cardioloog ook zegt.

    1. Ary, op http://www.fk.cvz.nl kun je alles vinden over ‘medicijnen, bijwerkingen, contraindicaties etc. IEDEREEN zou z’n ‘geneesmiddel’ eerst moeten opzoeken en dan ZELF de afweging maken of de mogelijke (!) voordelen opwegen tegen de (bijna gegarandeerde) vele nadelen.

      Neem je (on)gezondheid in eigen hand!!

    1. Mijn reactie was voor Petra, die schreef

      >>> Dit is waar ,gebruik het zelf ook na behoorlijke spierklachten van de statine Artovastatine Heb de Cardioloog verteld dat ik alternatief :Rode rijstcapsules met Q10 gebruik
      En wat doet deze cardioloog!!! schrijft gewoon voor 9 mnd nieuwe cholesterolpillen uit.
      Niet opgehaald, bij volgende controle nogmaals gezegd dat ik die pillen niet heb gebruikt.
      Vraag van cardioloog: Wil je dan wel Simvastatine proberen?
      Mooi niet <<<

    2. Nadat een (stille)hartaanval werd geconstateerd op 11 dec vorig jaar, heb ik beta-blokker Metoprolol 50mg, Simvastatine en een bloedverdunner gekregen. Ik heb pas weer een afspraak 23 jan,!
      Gewoonlijk ga ik met een klacht naar de dokter en maak ik zelf uit wat ik doe om te herstellen. Nu met mijn hart ben ik bang als een vogeltje. Ik ben nog steeds beroerd, duizelig, maar stop ik met de medicijnen is het eigen schuld dikke bult, maar nu heb ik ook geen leven en slik tegen mijn hele wezen in. Toch durf ik in deze geen beslissing te nemen. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik neem die medicijnen niet.

    3. Beste tfvdbos, dat kan ik me voorstellen. Je schrikt je een ongeluk en de dokter is / wordt je houvast, ook al denk (dacht) je anders over die medicijnen vóór de hartaanval. Ik heb dit zelf nog niet meegemaakt maar durf mijn familie ook niet keihard de door de dokter voorgeschreven “medicijnen” te ontraden. Want stel dat er wat gebeurt, ik durf die verantwoordelijkheid niet op mijn schouders te nemen.

      De (huis)arts houdt zich aan het “protocol” en schrijft de standaard “medicijnen” voor, daarmee is hij gedekt, mocht het mis gaan. Maar word je er BETER van, geeft het enige garantie dat het zich niet wéér voor zal doen? Verkleint het het risico?!? Er zijn artsen die de genoemde “medicijnen” heel anders zien, artsen die ook naar andere zaken kijken.

      Ik denk – maar dat is mijn mening, als leek – dat de oorzaak aangepakt moet worden, met voeding en supplementen. Gevolgen bestrijden met onnatuurlijke chemicaliën is niet de oplossing denk ik. Ik slik (preventief) een multivitamine (hoge dosering, uit de USA), vitamine C en D, extra B3 en CoQ10 (ubiqinol). Maar of ik keihard NEE tegen de dokter durf te zeggen als ik zelf zo’n hartaanval zou krijgen weet ik niet…

      Ik stel voor dat je te rade gaat bij een arts met een andere (modernere?) kijk, zoals Richard de Leth, als een ‘second opinion’. Afgelopen dinsdag een lezing van hem bijgewoond, hij kijkt “naar de hele film” i.p.v. de ene klacht te behandelen (is het eigenlijk wel behandelen, wat die chemicaliën doen?) met pillen. Veel gezondheid gewenst en sterkte bij het nemen van een besluit.

    4. Beste Adriaan, je begrijpt het helemaal.
      Toevallig zei ik een maand voor de gebeurtenis tegen een vriendin, dat ik wel een grote mond heb, maar tot mijn mazzel gaat het alleen over een puistje op mijn kin. Wanneer er écht iets fout gaat, zit ik zo in de molen.
      Ik ben het helemaal eens dat je naar de oorzaak moet zoeken en geen symptomen moet bestrijden.
      @Guido, dat is juist het probleem. Ik vertrouw dat gedokter en die chemische troep totaal niet, maar ik heb niet gestudeerd en durf in deze toch niet eigenwijs te zijn.
      Nog eens ijken of ik een andere dokter kan vinden (was me nog steeds niet gelukt). Bedankt voor het meedenken.

    5. Tja, als je ’tegen je hele wezen’ inslikt, zegt dat wellicht al meer dan genoeg.. Andersom gezegd: wat moet je lichaam nog van ándere signalen afleveren om gehoord te worden..! Heb hart voor de zaak, heb hart voor jeZelf..!!
      Met een andere kijk op jeZelf komt ook een andere kijk op je dokter.. En dan is een ‘andere’ kijk op deze dokter, wellicht ook een stap naar een ‘andere’ dokter..!

    6. Adriaan Keij,

      Was zelf al gestopt met metropolol ,Monocard en statine’s ,en kreeg van betreffende cardioloog(die verbonden is bij wetenschappelijke onderzoeken) te horen dat dit erg onverstandig en gevaarlijk was ,ik zou zomaar een catrastofale hartstilstand krijgen .maar ook : Als blijkt bij controle dat ik de “gouden vijf”niet heb uit/voor geschreven dan heb ik een groot probleem !! Waar gaat dit over!!
      Toen ik zei Wie betaald …..bepaald , en dat de farmacie hier een erg grote vinger in de pap heeft, werd ie behoorlijk kwaad.

    7. Beste Petra,
      Iedereen kan een hartstilstand krijgen, ook als je “medicijnen” slikt. Niemand zal je garanties geven dat je blijft leven. Eén garantie hebben we wel: we worden belazerd door de farmaceutische industrie, want die boeven willen gewoon geld verdienen. Ze houden je graag in leven, want een overleden patiënt brengt geen geld meer in het laatje. Maar… Een GENEZEN patiënt levert ook niks op, dus of ze je echt willen genezen mag je zelf invullen. Mijn conclusie: de farmaceutische industrie wil iedereen “een beetje ziek” maken, dat levert het meeste geld op qua “medicijn” verkoop. En voor artsen, apothekers, specialisten, ziekenhuizen etc etc geldt eigenlijk hetzelfde: ze moeten allemaal OMZET draaien, want anders kunnen ze wel sluiten.
      Zo zie ik het nu, na ca 50 jaar blind vertrouwd te hebben op “dokters”. Dat vertrouwen is bij mij weg. Maar ik heb makkelijk praten, want ik heb (nog) niks, ik kom er bijna nooit…

  25. Enkele maanden geleden ben ik gestopt, eigen initiatief, met cholesterol tabletten. Natuurlijk een hevige discussie met de huisarts. Ik heb gezegd: ik voel mij er niet prettig bij, misschien heb ik wel die hoge cholesterol nodig! Alle medicijnen worden uitgetest op mannetjes ratten en muizen. De onderzoekers van medicijnen zijn, sinds kort, er achter gekomen dat vrouwen anders in elkaar zitten. Hartinfarcten van de vrouw hebben andere symphtomen dan de man. Zijn die cholesterol tabletten ook op de vrouw getest? Sinds ik ze niet meer slik, zit ik veel beter in mijn vel. Ik heb de regie over mijn lijf en niet de huisarts.

    1. Bij mij werd cholesterol niet eens gemeten. De statines ‘hoorde’ bij het verschijnsel hartaanval, evenals de betablokker en bloedverdunner.
      Ik heb net zoals Adriaan Keij ook al aangaf, ubiqinol, rode rijst capsules besteld. Ik las dat bij die combi een hogere dosis ubiqinol moet worden ingenomen. Ik ben van plan te beginnen met de ubiqinol. Ik ben heel blij met de reacties hier, dacht dat ik tegen windmolens vocht.

    2. @tfvdbos: kijk eens naar de mogelijke bijwerkingen van (bijvoorbeeld) Metoprolol… Daar word je toch niet goed van? Hoe is zo’n middel ooit door de “keuring” gekomen?!?

      Hier geldt: baat het niet, het schaadt (vrijwel) zeker wél! Brrr…

    3. @tfvdbos: Vermoeidheid is nog een relatief onschuldige bijwerking van die bêtablokker… Kijk eens: “soms” toename hartfalen, eerstegraads hartblok etc.

      Staat gewoon op internet, elke arts moet dit weten – of op z’n minst LEZEN. Maar het interesseert ze volgen mij geen bal, het is gewoon “omzet”, voor alle betrokken partijen, inclusief de apotheker (die geacht wordt toezicht te houden bij verstrekkingen). Waanzin, onze medische industrie. Nogmaals: maak een afspraak met een andere (orthomoleculaire) arts, zoals bijvoorbeeld Richard de Leth. Lees ook de blog van Melchior Meijer eens, wellicht vind je daar steun.

      BIJWERKINGEN
      Zeer vaak (> 10%): vermoeidheid. Vaak (1-10%): duizeligheid, hoofdpijn. Bradycardie, orthostatische hypotensie, palpitaties, dyspneu bij inspanning, koude handen en voeten, fenomeen van Raynaud. Misselijkheid, buikpijn, diarree, obstipatie. Soms (0,1-1%): oedeem en precordiale pijn, toename hartfalen, eerstegraads hartblok, cardiogene shock bij bestaand acuut myocardinfarct. Braken. Bronchospasmen (ook bij patiënten zonder obstructieve longziekte). Huiduitslag zoals urticaria, psoriasisachtige en dystrofische laesies van de huid, toegenomen zweetproductie. Paresthesie, spierkrampen. Verminderde alertheid, slaapstoornissen, nachtmerries, depressie. Gewichtstoename. Zelden (0,01-0,1%): hartaritmieën, hartgeleidingsstoornissen. Droge mond, droge ogen, visusstoornissen, conjunctivitis, rinitis. Haaruitval. Nervositeit, angst. Erectiele of seksuele disfunctie. Gestoorde leverfunctie. Zeer zelden (< 0,01%): gangreen bij al bestaande ernstige perifere doorbloedingsstoornissen. Trombocytopenie, leukopenie. Oorsuizen, gehoorproblemen. Smaakstoornissen, retroperitoneale fibrose. Fotosensibilisatie, verergering psoriasis. Artralgie, artritis. Hepatitis. Geheugenverlies, verwardheid, depersonalisatie, hallucinaties. Libido–en potentiestoornissen, ziekte van La Peyronie. Verder zijn gemeld: afname HDL, toename bloedtriglyceriden.

    4. Klopt, Adriaan, het is om doodziek van te worden.
      Zowel de Metoprolol als Simvastatine hebben duizeligheid als bijwerking.
      Ik ben al een week of 7 niet op straat geweest. Alleen om naar het ziekenhuis te gaan voor bloed of test, slechts hier om de hoek, maar het is een lijdensweg. Als je dat zegt dan hoor je alleen tja, ja, ja. Ik wacht op mijn bestelling en ben van plan eerst te stoppen met Simvastatine en te beginnen met roderijstcapsules.

    5. Dank je, Adriaan. Ik had je link naar de bijwerkingen van medicijnen al onder een van je andere reacties gezien. Bovendien had ik de bijsluiters echt goed gelezen.
      Ik ben al geen medicijnmens, maar toen ik de bijwerkingen had gelezen, zag ik dat die veelal dezelfde zijn als de klacht waar je ze voor inneemt.
      Ik heb gisteravond het besluit genomen de statines niet meer te nemen. Na de zoveelste poging de cardio te spreken te krijgen dacht ik, oke, als het misgaat heb ik nog die nitro-spray, en dan tijd om 112 te bellen.
      Vitamines worden morgen geleverd en kan ik beginnen met de roderijst- en ubiqinol en artisjoktablet om de lever een boost te geven, want die heeft natuurlijk ook een opdonder gehad. Natuurlijk ben ik hiermee niet klaar. Ik wil niet alleen weten hoe ik beter word, maar vooral ook hoe ik aan een hartaanval kom. Ik ben de klier in de familie wat gezondheid betreft, loop elke dag een rondje van minstens een half uur, een keer per week wandeling door het bos van een uur of 11 tot 16. Zwemmen, sauna. Maar goed, eerst beter worden en dan verder zoeken, mss inderdaad een orthomoleculair arts in de buurt.

  26. Nog even een update:
    Uit de laatste holter blijkt dat alles goed gaat met de medicijnen en dat ik over een half jaar terug kan komen. <ik zei dat ik nog steeds ziek ben en noemde mijn ergste klachten<; duizeligheid en oorsuizen. Dan moet ik naar de huisarts want dan speelt er iets anders. <beide klachten horen echter wel bij de statines en de metoprolol! Maandag huisarts.

    1. @tfvdbos: Lees je in en bereid je voor, voor het gesprek met de huisarts. Lees bijvoorbeeld ook dit eens:
      http://melchiormeijer.wordpress.com/2013/02/23/beknopt-lesje-cholesterol-door-dr-uffe-ravnskov/

      Een uitvoerige behandeling van het onderwerp “cholesterol”, wat ELKE (huis)arts zou MOETEN lezen. Maar dat doen ze niet helaas…

      Lees ook de persoonlijke reacties, zoals deze: “In de tussentijd het boekje “de cholesterolleugen” en tal van internetpublikaties gelezen (handig die literauurlijsten en bronvermeldingen!). Ik ben op eigen houtje gestopt met het vreten (want dat was het) van die troep. Maximale dosis per dag (100mg). Sindsdien geen klachten meer en ik maar me niet meer druk over cholesterol. Dan ga ik maar een paar jaar eerder de pijp uit, maar ‘t scheelt een hoop stress (!!) en zorgen maken, dus die jaren krijg ik er dan weer bij.” Of neem dit boek (http://www.amazon.com/Statin-Drugs-Really-Lower-Cholesterol/dp/0615618170) mee naar je “medicijnman”… Leest hij óók niet vrees ik. Vraag eens welke “medicijnen” hij kent die iets echt GENEZEN, welke medicijnen je na pakweg 2 weken niet meer hoeft te slikken omdat je GENEZEN bent… Vraag eens of hij de pillen die hij voorschrijft zélf zou durven slikken… Hoewel – dat red je nooit in die 10 minuten die er voor uitgetrokken worden bij een gewone huisarts. Receptje, hoppa, volgende patiënt!

      Sterkte bij het maken van de juiste keuze…

    2. Dank je, Adriaan, ik ga eerst zelf aan het lezen.
      Ik had eerder het boekje ‘De cholesterol-leugen´ wel gezien, maar ik dacht, dat betreft mij niet en ik ga toch geen medicijnen nemen als mijn cholesterol te hoog zou zijn. Niet te weten wat er nog in het verschiet lag voor me.
      Ondertussen gestart met ubiqinol en roderijst.
      Wordt vervolgd.

    3. @Ellen, had je zelf een dossiertje aangelegd of alleen het boekje? Toch mooi dat zij het wilde aanhoren en overdenken. Dat is de eerste stap.

    4. Helaas, huisarts op vakantie. Vervanger helpt alleen noodgevallen.
      Wachten op volgende week maandag.

      Ondertussen me helemaal scheel gelezen en je wordt daar niet vrolijker van. Dank je voor de links, Adriaan.

  27. Bijwerking van het gebruik van statines, misselijkheid, buikpijn, moeheid, sperpijn,.deze bijwerking komen steedsonverwachts terug, mijn spieren worden slechter, dit is vooral nadat een groot herseninfarct, in 2013.mijn huisarts , voorjaarsmoeheid..wie is hier de dupe van,,,,,

    1. Was dat maar alle ellende (de bijwerkingen die je noemt, bedoel ik).
      Op deze link http://www.fk.cvz.nl/preparaatteksten/s/simvastatine.asp (gekregen via Adriaan Keij hieronder) staat een hele waslijst.
      De dupe is de patiënt. Je wendt je tot een persoon of instantie in de veronderstelling dat ze naar beste weten zullen handelen.
      Helaas, als je wat krijgt moet je zelf alles bestuderen en ondertussen ben je ziek!!

  28. Ik ben zelf in het verleden door mijn bedrijfsarts door gestuurd naar mijn huisarts i.v.m.te hoog cholesterol was toen +- 7m mol/l.Mijn huisarts rade ze mij in eerste instantie af om de volgende reden hij keek in mijn dossier en zegt: je bloeddruk is prima en je hebt nooit gerookt dus begin er maar niet aan.Maar een paar jaar later op aandringen van mijn bedrijfsarts ben ik er toch aan begonnen.Nu sinds ruim een jaar ben ik er mee gestopt vanwege spierpijn die na een week al ophield zodra ik er mee was gestopt.Ik heb het over een periode van ongeveer 15 jaar.Uit mijn kennis kring ben ik tot de conclusie gekomen dat je met een lage cholesterol even veel kans maakt om dicht te slippen als met een hoge waarde.Ik denk dat roken de grootste boosdoener is mits je er aanleg voor heeft.

  29. ik vind het geweldig dat ik eindelijk degelijke informatie vind omtrent het gebruik van statines. Sinds een cva 5 jaar geleden, waarbij ook schade aan de bloedvaten bleek (stug, aangeslibt)kreeg ik levenslang asaflow en STATINES voorgeschreven. (aanleiding cva zou zijn factor V-Leiden). Ik ben altijd erg tegen statines geweest, omdat ze voor mij als preventief tegen verhoogd cholesterol werden voorgeschreven en ik ervan overtuigd ben dat cholesterol absoluut noodzakelijk is. Bovendien zouden deze ook CoQ10 vernietigen. Ik heb ze een tijd genomen, dan een jaar gestopt. Todat ik voor onderzoek bij een andere neuroloog ging, die mij verzekerde dat het in mijn toestand ‘onverantwoord’is deze NIET te nemen; tja dan maar weer begonnen.Omdat ik de laatste tijd een beklemd gevoelen heb rond mijn hart en in mijn hals, benauwdheid en hartkloppingen heb, zelfs als ik stil lig in bed, ben ik weer van plan te stoppen. Maar de grote vraag is dan, wat neem je in de plaats, liefst een natuurlijk ingredient, om de vaatwanden te ondersteunen.
    Bedankt voor het fantastische artikel.

    1. Zelf reageerde ik net zo, stoppen maar wel een alternatief in de plaats. Ik ben aan de roderijsttabletten gegaan na het stoppen.
      Maar eigenlijk is dat niet logisch, omdat je dan toch nog in de cholesterolmythe zit. Niet zo gek, we zijn leken met een hele angstige ervaring. Het is moeilijk om eigenwijs te zijn met een serieuze kwaal als een hartaanval.
      Toen ook dat tot me door drong, heb ik een beslissing genomen en ben ik helemaal gestopt met wat dan ook wat met verlaging van cholesterol te maken heeft.

    2. @Koen, daarom nam ik ook de roderijsttabletten. Als ik statines moet nemen, neem ik de natuurlijke. Maar zoals ook uit dit artikel blijkt, is het cholesterolverhaal een mythe, dus hoef je ook geen natuurlijke statines te nemen, lijkt mij.

  30. Even een update;
    Eindelijk de oorzaak van de stille hartaanval in april vorig jaar.
    Vanaf begin augustus ziek, half december te horen gekregen dat ik in april al een hartaanval had gehad. Ondanks medicijnen nog steeds ziek en ellendig. Wanneer ik de statines niet zou innemen, werd me gezegd, zult u eerder nog een hartaanval erover heen krijgen.
    Nu blijkt de oorzaak een niet werkende schildklier.
    Helemaal niet gek dat er zoveel mensen sterven aan een hartaanval, als de doctoren niet verder kijken naar de echte oorzaak.
    Je moet echt alles zelf uitzoeken en dan de medicijnen die je krijgt goed controleren. Statines slik ik nog steeds niet.
    Als ik ondertussen was overleden, zou dat dus hartaanval door eigen schuld heten, terwijl het de schildklier was. Daar komt nooit iemand achter.

    1. Beste tfvdbos, gefeliciteerd met het NIET slikken van die statine-troep! Maar wat nu? Waar komen de “medicijnmannen” (en vrouwen) nu mee op de proppen, voor die niet werkende schildklier?!? Met “medicijnen” neem ik aan, met ook weer veel bijwerkingen…
      Lees http://www.leefbewust.com/themas/schildklier.html en zie hoe het ook anders kan. Daar wordt ook verwezen naar een PDF-bestand, met daarin deze tekst:

      “Er is een wijd verspreidde ontevredenheid en frustratie bij mensen met een behandeling voor een onderactieve schildklierhormoonfunctie: de meerderheid er van vindt dat hun ziekte er niet door beïnvloed werd, of zelfs dat de behandeling die ze krijgen hun schildklier eigenlijk nooit echt hersteld heeft tot een normale functie, of dat ze hun leven terug kregen van voordat ze hypothyroid kregen. Dit ondanks het feit dat de endocrinologen en thyroidologen in de behandeling en onderwijs van deze ziekte intelligente mensen zijn die vele jaren opleiding en training in thyroidhormoonfunctie en de behandeling van schildklierziektes hadden.
      Ze bevestigen zelfs ook dat deze tragische situatie bestaat, maar zijn voor uiteenlopende redenen niet in staat hun benaderingswijze voldoende effectief te laten zijn om de noodzakelijke veranderingen bij de patiënt te bewerkstelligen. We zullen proberen vast te stellen wat deze reacties zijn en laten zien dat hypothyroidisme goed kan worden behandeld, maar dat het protocol goed geheim is gebleven.”

      Het gaat mij ver boven mijn pet, maar het ziet er uit als een ‘doorwrocht’ stuk, geschreven door iemand die er verstand van heeft. Doe er je voordeel mee, neem het mee naar je huisarts en specialist. Die kunnen er nog wat van leren denk ik – als ze bereid zijn te leren…

  31. Al jaren weiger ik statines te gebruiken! Mijn cholesterol is binnen de grenzen van wat wenselijk wordt geacht, maar ik zou ze preventief moeten nemen omdat ik diabeet ben. Ik heb diabetes type 2, gebruik wel Metformine, maar een lage dosering en heb het daar heel goed mee onder controle. Ik rook niet, ik drink niet…. ben wel te zwaar, maar alles bij elkaar zie ik geen enkele reden om statines te gaan slikken, zelfs niet als een hoger cholesterol wel slecht zou zijn.

    1. Goedenmorgen Anna II,

      Tegen diabéte de type 2, zijn goede resultaten berijkt, met HE olie, essentiele olïen, op een neutraal tabletje 2 druppels HE géranium rosat, na het ontbijt, niet goed genoeg, menging van HE géranium rosat 30 druppels, HE d’helichryse italienne 30 druppels, HE de citron 60 druppels, 2 druppels van dit mengsel s’morgens en s’avonds, ga meer groente en fruit eten, beetje bewegen, ook tegen snoepen etc kun je terecht bij HE remedies, probeer ik heb er baat bij, ben 10 kilo’s afgevallen, voel me beter, wil naar mijn oude gewicht van 94 a 96 kilo toe, groetjes Jenne

  32. Het jongste artikel wat ik gelezen hebt van een cardioloog is dat het dicht slibben van aders hoogst waarschijnlijk het gebrek aan vitamine “C” is.
    Want dat is de veroorzaker van ontstekingen in de aders en cholesterol wil dat repareren en zo ontstaat er een verstopping.Dus een hoge of een lage waarde cholesterol maakt dan geen verschil.Men weet ook dat alcohol een vernietiger van vitamine”C” is.

    1. Bijzonder mooi artikel Odette, bedankt hier voor, zal dit vertalen en aan mijn jonge pharmacist geven, die hier echt voor openstaat, wij mijn vrouw en ik beginnen viatamine C te gebruiken van af September denk dat we het nu jaarrond gaan gebruiken, ja die ouwe adertjes moet je vertroetelen, groet !

    2. God alle mensen Odette, dit is bijna ongelovelijk, ben er een beetje van uit men doen, waarom werken de zich helers noemende mensen hier niet mee, in ieder geval bedankt, groet Jenne

    3. Beste Odette,
      Hoeveel vitamine c wordt er door je aanbevolen?
      Ik wil het gaan gebruiken,
      HG Sijt

    4. Wij leerden vroeger dat het door een gebrek aan vitamine E kwam…

  33. Sinds een jaar gebruik ik Crestor, volgens mij is dat rosuvastatine. Ik was en ben nog steeds wantrouwig over dit middel. Er wordt mij verteld dat de bijwerkingen niet opwegen tegen de beschermende werking die het middel zou hebben. Nu is het zo dat ik sinds een maand of drie last heb van een soort erectiestoornis, ziekte van peyronie. Volgens mij speelt Crestor daarin een rol. Ik ben namelijk drie weken gestopt met Crestor en vervolgens werden de klachten minder. Heeft iemand soortgelijke ervaringen?

  34. volgens mij heb ik niet alleen last gehad van suicidale neigingen van de statines maar is het herseninfart dat binnen het half jaar na de start van een nieuwe serie statinespillengebruik door mij het gevolg van het gebruik van deze gevaarlijke medicijnen. crestor en andere soorten op voorwaarde van behandeling door de arts geen statines geen behandeling omdat ik zo critisch was.
    mijn waarschuwing is pas op met deze en andere levensgevaarlijke chemische “medicijnen” ofwel gifpillen.

  35. Ik ben in 2009 statines gaan slikken . Kreeg last van mijn handen,en werd na een half jaar aan 3 vingers geopereerd:rechterhand :Hield hier Dystrofie aan over .In 2014 erge schouder klachten zelfde arm, en heb mijn schouderpees aan flarden .Mag niets meer slikken en sta weer op 8.2 mag niet geopereerd worden.Dus dat is iedere dag pijnstillers slikken . Ben 79 jaar maar laat de moed niet zakken Verder ben ik gezond
    Was ik er maar nooit aan begonnen .Staat in bijsluiter 1 op de 10000 kan pees problemen krijgen, dat ben ik.

  36. Over de werking van medicijnen schreef ik het volgende..
    “Een constatering bij mensen dat er een ‘gen’ in zijn/haar lichaam als zelfstandige is gaan vestigen en voor zichzelf is begonnen, is per definitie voldoende om de angst van chronisch ‘ziek’ zijn of erger ‘sterven’ een protocol te schrijven om dat lichaam in een mogelijk vroeg stadium te mógen voorzien van uiteraard wéér duurdere medicijnen. Tja, het is de ‘vraag’ (lees angst) die de medicijnmarkt bepaalt.” http://www.grijo-health.nl/werking-of-bijwerking/

  37. In 2011 tweemaal in ziekenhuis met longtrombose, daarna enkele jaren geleden longfibrose gevolg levenslang bloedverdunners Acenocoumarol 1mg aantal regelmatig door trombosedienstopgegeven na bloedtest, nu 4 per dag. Mijn cholesterol waarde zijn: HDL-1,6 en LDL 4,5…Op 07-02-2014 kreeg ik een stenting, maar zoals ik mijn aders op de röntgen zag was dit niet nodig, mijn idee? Daarna werd ik gebombardeerd met alle mogeljke medicatie: Simvastatine 20mg/maand lang Innohep 18.000E wwsp 0,9ml één per dag/ Clopidogrel 75mg 1 tablet per dag/ Bisoprolol2,5mg 1 tablet per dag/ Pantoprazol 40mg 1 per dag/ Voor prostaat neem ik Tamsulosine 0,4 capsule MGA en Proscar Finasteride 5mg 1 per dag.

    Simvastatine en Pantoprazol en prostaat pillen ben ik blijven nemen, alle andere ben ik mee gestopt. Na dat ik vorig jaar ben ik een tijdje gestopt en dan ging het me veel beter. (Een assistente die jaarlijks mijn bloed enz.laat onderzoeken zei; dat ik Patoprazol moest blijven nemen, risico; maagbloeding? en ook de Simvastatine???) net zo als nu weer regelmatig
    misselijk en duizelig ben, als ik van de bank op sta moet ik me vasthouden of ik val. spierpijn, spierzwakte, misselijkheid, buikpijn, winderigheid, misselijkheid, hoofdpijn, duizeligheid, vermoeidheid, slapeloosheid, een gevoel van zwakte, jeuk, pijn op de borst, rugpijn, gewichtstoename,

    En volges mijn gevoel is dit alles een gevolg van die chemische rommel. Na dat ik vorig volledig gestopt was met die pillen ging het mij uitstekend. Dus nu alleen nog mijn prostaat pillen. In 1986 begon mijn prostaat op te spelen, als ik lange auto ritten maakte en een plas stop deed kwam er niets…terug in auto begon het dan te lopen. Een homeopathische arts heeft mij toen Sequoia gigante/Ribus Negrum en Sabal druppels voorgeschreven. Dit heeft me gehlpen (jongetje van 18 jaar jaja) tot 2002 en dan chemische pillen hogervernoemd gekregen. Zo, dat is zo een klein beetje mijn verhaal en belevenis haha.

  38. Wat nog vergeet te vermelden en heel belangrijk is: ik heb al meer dan een maand last van stijve pijnlijke kuiten en daar door moeilijk lopen. Ik ging op mijn loopband om die spieren wat los te maken maar twee stappen en een knal; zweepslag…nu kan ik bijna niet meer lopen!!!

    1. Ga twee dingen na: enerzijds dus suikers, (waaronder ook granen, koekjes, spaghetti ea). Anderzijds zuivel: wanneer het lijkt dat het de pezen zijn van de spieren eerder dan de spieren zelf kan het best es zijn dat het zuivel is wat je beter laat… Elk een week of twee uitproberen en het uit je dieet laten…

  39. Ik deel graag deze lezing van Dr. Rath in Maastricht (2015), over tientallen jaren onderzoek die hebben geleid tot bewijs dat hart- en vaatziekten komen door vitamine C tekort en dat er jaren lang het een en ander over het hoofd is gezien in de wetenschap. Plak in de aderen is een soort reparatie middel om scheurbuik (scheuren en bloeden van kapotte aderen) tegen te gaan. Met voldoende vitamine C krijg je volgens Dr. Rath niet de klassieke hart- en vaatziekten die foutief in verband worden gebracht met cholesterol… https://www.youtube.com/watch?v=gNkkynj2kxg ook fascinerend is deze: https://www.youtube.com/watch?v=6PPZWBOlVyg

    1. Spierkrampen kunnen ook het gevolg zijn van suikers te eten… Ikzelf verlies stukjes van mijn tanden bij het nemen van magnesium…

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.