Advertentie

Heel gezond leven: 2 tot 3 eieren per dag..!!


x
X

Heel gezond leven: 2 tot 3 eieren per dag..!!

2020 © WantToKnow.nl/be

x

Uit een onlangs gepubliceeede studie van de Universiteit van Alabama in Birmingham  (VS) heeft aangetoond, dat een dieet van laag koolhydraat voedsel – inclusief drie eieren per dag – is voor ons het gezondst als we op leeftijd komen. Vanaf ca. 65 jr., zo blijkt uit deze nieuwe studie. Het vermindert het risico op type 2 diabetes (ouderdomsdiabetes) en hartaandoeningen en helpt ons zelfs om gewicht te verliezen. En ondanks de jarenlange gezondheidswaarschuwingen over hoe eieren het cholesterolgehalte verhogen, verbetert het eten van eieren, eigenlijk de gezondheid van de slagaders, aldus de onderzoekers van deze universiteit..

Het eten van drie eieren per dag – waarbij het advies ooit is geweest om niet meer dan drie eieren per week te eten – verbetert het algehele cholesterolprofiel van het lichaam en vermindert het risico op hart- en vaatziekten. Het vetarme dieet met weinig koolhydraten lijkt vooral gezond bij oudere mensen. De onderzoekers zetten 34 zwaarlijvige mensen, tussen 60 en 75 jaar oud, gedurende acht weken op een zeer laag koolhydraatarm dieet of een vetarm dieet.

De mensen op het koolhydraatarme dieet, verloren 10% van het lichaamsvet, terwijl de mensen op het vetarme dieet slechts 2% verloren. Daarnaast zag de ‘koolhydraatarme groep’ ook hun insulinegevoeligheid verbeteren en hun vastende insulinespiegels dalen, wat suggereert dat ze hun risico op diabetes en hartaandoeningen hadden verlaagd.

Eén van de locomotieven die VALSELIJK de cholesterol-mythe-trein in volle vaart lieten denderen.. Time Magazine met Dr. Ansel Keys op de cover. Maar feitelijk was zijn onderzoek ernstig frauduleus door het opzettelijk weglaten van data die het cholesterolonderzoek een volledig andere uitkomst gegeven zouden hebben.

Hoofdonderzoeker Amy Goss over de bevindingen: “Eieren zijn een belangrijke, voedselrijke voedselbron, die van vitaal belang is voor de groei en ontwikkeling en voor het behoud van de spiermassa. Het  koolhydraatarme dieet kan speciale voordelen hebben voor oudere mensen vanaf 65 jaar, een bevolking met een hoog risico op chronische ziekten, terwijl het nodig is om spiermassa te behouden.”

Waar komt die cholesterol-reputatie vandaan bij eieren..??
Eieren hebben in het verleden ten onrechte de slechte reputatie gekregen en helaas geloven vandaag de dag nog steeds veel mensen de verkeerde informatie omtrent het ei. De cholesterolmythe besmette ook de reputatie van het eten van eieren. Je kunt geen gesprek beginnen over eieren, of de andere partij komt bijna reflexmatig, met de opmerking over ‘cholesterol’.. FOUT..!

Maar zijn eieren nu wel of niet goed voor je? Moet je ze vermijden? Het antwoord dat je krijgt op deze vraag, hangt af van aan wie je het vraagt. Veel reguliere artsen zouden zeggen, dat eieren je cholesterol verhogen en dat je ze moet vermijden. Sommigen zeggen dat alleen het eiwit gebruikt zou moeten worden vanwege het cholesterol in de eierdooier. Ook zijn er nog steeds artikelen te vinden die het idee verspreiden dat eieren schadelijk zijn, en dat men ze zou moeten vermijden om gezondheidsproblemen te voorkomen.

Wie heeft er niet in deze propaganda gelooft en waarop baseren deze ‘deskundigen’ hun oordeel over eieren-eten..? Propaganda verspreid in de media en door de farmaceutische industrie. Maar vele natuurgeneeskundigen weten dat eieren goed zijn voor het menselijk lichaam en dat reguliere artsen het bij het verkeerde eind hebben! FEITELIJK zijn eieren een superfood, die boordevol voedingsstoffen zitten, en vitaminen en gezondheidsvoordelen .

Nee, ze verhogen niet je cholesterol?
Een van de meest voorkomende redenen dat eieren vermeden worden is om de angst voor een hoog cholesterol. Meerdere studies hebben echter uitgewezen dat eieren het LDL cholesterol niet verhogen, maar juist verlagen. Uit een recent onderzoek is gebleken dat degenen die drie eieren per dag aten gedurende twaalf dagen, een lager LDL cholesterol en een verhoogd HDL hadden. Een ander onderzoek laat zien dat degenen die vier of meer eieren per week aten, een lager cholesterol hadden dan degenen die maar één ei per week aten.

Dit is waarom eieren gezond voor je zijn:

  1. Boordevol vitaminen en mineralen – waaronder de vitamines A, B, C, D, E, K.
  2. Verlaagt de bloeddruk – peptiden in het ei helpen een hoge bloeddruk te verlagen.
  3. Eiwitrijk – een ei bevat 6 gram eiwitten.
  4. Omega 3 – eieren bevatten een hoog gehalte aan essentiële omega 3 vetzuren, een voedingsstof dat goed is voor je hart.
  5. Negen essentiële aminozuren – het ei is de enige voedingssoort dat alle negen essentiële aminozuren bevat.
  6. Cholesterolverlagend – hoewel eieren cholesterol bevatten, hebben studies uitgewezen dat eieren het LDL cholesterol verlagen en het HDL (goede cholesterol) verhogen.
  7. © Kiyoshi Awazu

    Goed voor de hersenen – een ei bevat twintig procent van de dagelijks aanbevolen inname van insuline en choline. Ongeveer negentig procent van de Amerikanen hebben een tekort aan choline. Een voldoende hoeveelheid aan choline is essentieel voor de hersenen en het zenuwstelsel.

  8. Luteïne en zeaxanthine – deze carotenoïden zijn essentiële stoffen voor de ogen en ze beschermen tegen de schadelijke effecten van vrije radicalen.
  9. Tryptofaan en tyrosine – deze twee aminozuren bevatten goede eigenschappen van de antioxidant. Trytofaan is belangrijk omdat het wordt omgezet in serotonine, een stof die je humeur verbetert en wordt omgezet in melatonine, wat een goede slaap bevordert.
  10. Macula degeneratie – eieren beschermen de ogen tegen de ontwikkeling van ouderdomsgerelateerde macula degeneratie (een aandoening van het centrale gedeelte van het netvlies), dankzij de luteïne en zeaxanthine.
  11. Vitamine B12 – vitamine B12 is belangrijk voor het omzetten van homocysteïne naar moleculen als glutathion, een belangrijk antioxidant.
  12. Calciumrijk – een ei bevat vijftig milligram (vijf procent) calcium. Hoewel het dus geen grote bron van calcium is, kan een verhoogde inname het risico op colonpoliep (dikke darm poliepen) en borstkanker verlagen.
  13. Hartproblemen – de choline in eieren is cruciaal in het verlagen van ontstekingen die tot hartkwalen leiden.
  14. Geboorteafwijkingen – eieren bevatten foliumzuur, een stof die geboorteafwijkingen helpt te voorkomen tijdens de zwangerschap. Een ei bevat 44 milligram (elf procent) foliumzuur.
  15. Vitamine A –  een ei bevat negentien procent vitamine A van de AHD (aanbevolen dagelijkse hoeveelheid), dat een belangrijke rol speelt in de bevordering van het immuunsysteem.
  16. Haar en nagels – zwavel, vitaminen en mineralen bevorderen de groei van haar en nagels.
  17. Oxidatieve stress – selenium, een essentiële macronutriënt in eieren, vermindert oxidatieve stress.
  18. Tumoren – eieren zijn een uitstekende bron van selenium, dat in verband wordt gebracht met het voorkomen van kanker en in het bijzonder prostaatkanker.
  19. Ogen – naast de bescherming tegen macula degeneratie, de antioxidanten in eieren beschermen de ogen ook tegen de blootstelling aan UV straling.
  20. Staar – de antioxidanten worden ook in verband gebracht met een vermindering van de ontwikkeling van staar (cataract) op latere leeftijd.
  21. Immuunsysteem – het ijzer in eieren draagt bij aan een gezond immuunsysteem en een normale productie van rode bloedcellen.
  22. Gewichtsverlies – bij een onderzoek van de Louisiana State University verloren de deelnemers die eieren aten in plaats van bagels meer gewicht en kregen meer energie.
  23. Borstkanker – een recent onderzoek wijst uit dat vrouwen die een hoge hoeveelheid choline consumeerde, 24 procent minder kans hadden op borstkanker.
  24. Vitamine D – de meerderheid van de bevolking heeft een tekort aan vitamine D, wat essentieel is voor de stimulatie van een gezond immuunsysteem en het voorkomen van kanker. Een ei bevat 41 IE van de 600 IE dagelijks aanbevolen hoeveelheid van vitamine D.
  25. Ontstekingen – Choline vermindert de kans op ontstekingen in het lichaam. Chronische ontstekingen worden in verband gebracht met een verhoogd risico op osteoporose, Alzheimer, cognitieve afwijking en diabetes type 2.
  26. Foetus – Choline in eieren is essentieel voor zwangere vrouwen voor de hersenontwikkeling en het voorkomen van een neuraal buisdefect.
  27. Hartaanval en beroerte – meerdere onderzoeken hebben uitgewezen dat eieren bloedproppen kunnen voorkomen, wat de kans op een hartaanval en beroerte vermindert.
  28. Geheugen – het hoge aantal vitaminen en voedingsstoffen in eieren, met name choline, verbeteren de geheugenfunctie en cognitieve vermogens.
  29. Goedkoop – eieren kunnen voor een voordelige prijs gekocht worden bij de lokale boer. Een andere optie is om je eigen kippen te houden. Dit bespaart niet alleen geld en levert het gezonde voedingsstoffen op, ook kun je de eieren verkopen om de onkosten terug te verdienen.
  30. Afwisseling – er zijn talloze manieren om een ei te bereiden. Je kunt ze rauw eten, als roerei in kokosolie, of gekookt. Je kunt ook variëren door het toevoegen van kruiden en groenten, zoals in een omelet.

Kies zoveel mogelijk voor biologische eieren, zodat je verzekerd bent van een antibiotica vrije ei met een hoog gehalte aan omega-3.

Advertentie

10 thoughts on “Heel gezond leven: 2 tot 3 eieren per dag..!!

  1. Zijn de in het artikel genoemde onderzoeken gedaan met rauwe, gekookte of gebakken hele eieren of met alleen de rauwe eidooiers.
    Heb ooit eens gelezen dat de samenstelling van de eieren veranderen wanneer deze verhit worden. Dan verandert bijvoorbeeld het goede cholesterol in de dooier in het niet goede cholesterol.

    1. Goede vraag! HEb hier specifiek nooit wat over gelezen/gehoord.. Wellicht een nieuwe ontkrachtingspoging om eieren in kwaad daglicht te blijven zetten..?

      Maar we hebben even een publicatie van het onderzoek opgezocht.. Hier een link van de universiteit over dit onderzoek. Waarbij het met name gaat om het VLCB. Very Low Carbon-dieet. (Het ontbreekt ons de tijd om het e.e.a. gedetailleerd uit te zoeken!)

      https://www.uab.edu/news/research/item/11507-study-focuses-on-low-carb-high-fat-diet-effect-on-older-populations

  2. Je bent kwa anatomy een planteneter dus je hebt geen eieren nodig, niet dat ik ze zelf niet eet maar in mate, omdat ik ze lekker vind op brood met tomatenketchup.
    Ben sinds een paar jaar overgegaan naar het voedsel wat voor mijn lichaam bestemd is en heb me nog nooit zo goed gevoeld.

    T Collin Campbell heeft de china study gedaan en daar blijkt uit dat die mensen geen hart en vaatziektes hadden omdat ze simpelweg hun aderen niet dichtslibben met dierlijke vetten wat hart en vaatziektes veroorzaakt.
    Killer nr 1 is hart en vaatziektes in de VS, niet vreemd als je ziet wat ze daar eten.

    Hier komt T Collin Campbell van de Cornell Universiteit ook even aan het woord en het gaat over eieren in het dieet.

    Is It Bad To Eat An Egg Or Egg Whites Every Morning?
    https://www.youtube.com/watch?v=RwcG_QH_5m4

    Wat is de anatomy van de mens ofwel in welke category behoren we mbt de biochemische fabriek die het menselijk lichaam is.

    The Comparative Anatomy of Eating :
    http://adaptt.org/archive/Mills%20The%20Comparative%20Anatomy%20of%20Eating1.pdf

    Een hele goede Documantaire die laat zien dat het weer om geld gaat in de corrupte wereld waar we in leven waar alles het omgekeerde is van hetgeen ons verteld wordt, en wie de sponsors zijn die het zogenaamde (beste) gezondheidsadvies geven.

    What the Health!! voeding en gezondheid NL ondertiteling
    https://www.youtube.com/watch?v=vDOnDciWIbg&t=3191s

    Vorks over knifes . Engels gesproken.

    https://www.youtube.com/watch?v=ICDRYEpNYtI

    Goed te zien hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit met wat een mens het beste wel en niet kan eten, en hoe je het gezondst mogelijk blijft mbt wat je eet.

    1. M Fesevur, deze link de je hebt geplaatst >>What the Health!!voeding en gezondheid NL ondertiteling<< is zeer goed,bedankt hiervoor.

  3. Ik kookte meteen 2 eieren, de volgende dag 4 (2 voor een vriend); de studie is wèl gesponsord door het ei voeding centrum. Ik dacht ook dat de vegan rage een valstrik was om mensen ongezond en slap te krijgen (in de ban van de Cassiopeians) en Sv3rige (rauw vlees man met Nederlandse vriendin) zegt het gezondste voor ons is menselijk vlees! Hier een overtuigende video voor planteters, wel geleidelijk: https://www.bitchute.com/video/6FYJCWs7Z1Xl/ oa keukenzout is 1/3 zand, 1/3 glas en 1/3 gebleekt zout! en als je hartproblemen hebt neem altijd wat cannabisolie met je mee! Eet smakelijk (wat je ook eet).

  4. Een volledig plantaardig dieet is bewezen superieur aan alle andere diëten. Vooral het hoog in je koolhydraten en laag in de vetten zitten is het beste! Verdiep je er eens in schrijver, je zit compleet op het verkeerde spoor. Zelf leef ik al 4 jaar helemaal vegan en laat steeds mijn bloed testen, want ik doe (bijna) topsport. Ik krijg elke keer te horen dat ik model bloed heb en ben nog nooit iets te kort gekomen. Sterker nog, ik presteer elk jaar beter! Daarbij is ei eten bijdragen/verantwoordelijk zijn aan dierenmishandeling.

    1. Welke schrijver moeten we ons in verdiepen..? En sinds wanneer zitten er in eieren koolhydraten..?
      Bio-dynamische eieren zijn prima, ook in het kader van dierenappreciatie. Dus verwar geen persoonlijke opvattingen/uitgangspunten met de feiten. Wie is er in staat ‘superieur’ te eten in deze tijd.
      Wil het zeggen als je dat niet doet, je dan een mislukkeling bent; zo lijkt het uit je woorden. Fijn ook dat je elk jaar ‘beter presteert’..
      Een zuur toontje tussen de regels door; wellicht veroorzaakt door een plant-aardig dieet..? 😉

    2. GuidoJ. je hebt niet goed gelezen. Blind voor kritiek, lees ik wel vaker in je reacties. Denk dat het zure toontje eerder in jou comment te lezen is. Begin maar eens met de website https://nutritionfacts.org/ en kijk dan maar eens verder. Denk alleen niet dat je het gaat lezen vanwege je cognitieve dissonantie.

  5. Meer dioxine in eieren van hobbykippen >>https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/meer-dioxine-in-eieren-van-hobbykippen<&lt;

    Eieren van eigen kippen bevatten in het algemeen meer dioxine dan eieren die je in de winkel koopt. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van de NVWA. De NVWA geeft het advies om niet meer dan drie eieren per week te eten omdat volgens de keuringsdienst het gezondheidsrisico is dan verwaarloosbaar klein.
    Overal in Nederland zit dioxine in de grond. Wanneer kippen voer van de grond pikken, krijgen zij ook grond en dus ook dioxine binnen. Dit is waarschijnlijk de belangrijkste oorzaak van de verhoogde gehaltes aan dioxine in eieren.
    Als je zelf kippen hebt, kun je het volgende doen om het gehalte aan dioxine in je eieren te verlagen:
    – vervang de grond in en rond de ren door schone grond of zand. Je kunt ook tegels aanbrengen;
    – verschoon het kippenhok regelmatig;
    – voer de kippen vanuit een bak in plaats van het voer uit te strooien op de grond;
    – haal stookplaatsen weg uit (de buurt van) de ren. Dioxines kunnen afkomstig zijn van (oude) stookplaatsen of uitgestrooide as.

    Vooral het laatste advies is lastig voor mensen die in de buurt van verbrandingsovens wonen. Zoals in Harlingen waar Toxicoloog Arkenbout onderzoek deed naar dioxinen in eieren.
    Meer over:angst-in-harlingen

  6. Zoveel mensen, zoveel smaken; Hippocrates had 4 humors: sanguine, phlegmatic, choleric en melancholic, ieder met een eigen dieet. “Het mysterie van je geboortedag”van Gary Goldschneider geeft elke dag van het jaar zelfs ander eetadvies. Je eigen lichaam communiceert wat je mist aan voedingsstoffen en dan heb je daar trek in.(geen troep natuurlijk) https://www.youtube.com/watch?v=pbVDOGPyg5s PS De beste 2 troonrede-woordjes van Lexie gisteren waren: Gods zegen!

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.