Advertentie

Marketingmensen ‘maken’ wetenschappelijk bewijs..!


x

Een ‘wetenschappelijke medicijn-test’ ontmaskerd,

als weer een nieuwe marketing oefening..

Guido Jonkers © 2011WantToKnow.nl/.be

Bron: Archives of Internal Medicine, 2011; 171: 1100-7

x

Geld en macht triggeren ‘gewone mensen’ zoals jij en ik in de farmaceutische industrie om zich te gaan gedragen als witte-boorden-criminelen!

We schreven het hier op WantToKnow al vele malen: de farmaceutische industrie neemt het veel té vaak, niet zo nauw met jouw en mijn gezondheid. Het is pure business geworden, waarbij de doelen liggen in het bereiken van macht, het verdienen van miljarden en wie weet wat nog meer..! Meer dan 80% van de ‘wetenschappelijke’ rapporten, die de effectiviteit EN VEILIGHEID van medicijnen zouden moeten onderzoeken, blijken niets meer te zijn dan ordinaire marketinginstrumenten, die ontwikkeld worden om de verkopen van een betreffend medicijn op te krikken.. Zo blijkt opnieuw uit een voorbeeld dat deze week aan het licht kwam.

Een studie die het middel Neurontin (Gagapentin) zou moeten onderzoeken op effectiviteit en veiligheid, is gewoon een marketingverhaaltje, dat overgoten is met een ‘wetenschappelijk sausje’..! Deze praktijken zijn niet alleen uiterst onethisch, maar onwenselijk en bijzonder gevaarlijk voor de volksgezondheid. Deze rapporten zijn verworden tot ‘verhaaltjes’, waarmee artsen en de rest van de medische wereld in de maling worden genomen. Zij gaan er immers vanuit, dat er een gedegen onderzoek ligt, aan de basis van de claims van de marketeers van de farmaceutische middelen. Zij verwachten een uitkomst, waar ze op mogen bouwen, in het belang van hun patiënten, hun eigen verantwoordelijkheid naar de patiënten toe, maar vooral vanuit het algemeen belang.
x
De ‘wetenschappers’ die deze specifieke ‘wetenschappelijke studie’ hadden verricht, waren de marketingmensen van deze farmaceut in kwestie. Hun doel was het, rarara, om de verkoop van het betreffende middel te stimuleren..! We raden je aan in dit verband eens HIER te kijken, naar ons artikel over de bizarre ‘Handel en Wandel van de farmaceutische industrie’.
Of als het gaat om het manipuleren en verkrachten van medisch wetenschappelijk onderzoek, HIER en HIER, één van de vele BigPharma-artikelen hier op WantToKnow in dit verband.
Big Pharma dreigt een steeds grotere macht te worden, of moeten we zeggen: gedrocht? Een macht die keer op keer laat blijken, niet met de vrijheden te kunnen omgaan, vrijheden die deze INDUSTRIE zich vanuit de historische groei heeft toegeëigend. Maar dat hier regelrechte fraude, manipulaties en levensgevaarlijke situaties uit zouden ontstaan, had waarschijnlijk niemand vermoed.

1 gedachte over “Marketingmensen ‘maken’ wetenschappelijk bewijs..!

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.